tervehdys, kohtalotoverit!
Löysin sivut "vahingossa", etsiessäni tietoa CFS:ta. Onneksi löysin.
Itselläni diagnosoitiin puolitoista vuotta sitten Auroran infektiopolilla hyvin harvinainen herpeksen (HSV1) aiheuttama krooninen tulehdus. Syön lopun ikääni valasikloviiriä. IgG3-pitoisuudet ym. ovat poikkeavat.
Psykiatrini (vuosia kestänyt masennus) alkoi epäillä myös väsymysoireyhtymää, ja kas kummaa; oireet natsaavat täysin brainfogia myöten. Kuumeilua minulla ei ole, mutta muuten taidan olla kuin suoraan oppikirjasta.
Olen ollut jo muutaman vuoden poissa työelämästä, mutta nyt tuntuu että tämä jatkuva uupumus invalidisoi lopullisesti, ja elämänhalukin siinä tahtoo mennä. Tämä on ensimmäinen kesä, kun puutarhan hoitokaan ei jaksa enää oikein innostaa. Kun ei jaksa mitään! Ja jos tekee, tulee niin kipeäksi ja jäykäksi ja uupuneeksi, ettei tee mieli nousta yläs ollenkaan.
Olen iät-ajat syönyt kala- ja helokkiöljyä, mutta pitäisikö annoksia nostaa? Tökkii jo tuo pillereiden napsiminenkin, kun valaksikloviiriäkin pitää ottaa aamuin illoin, maksimiannos menee kaiken aikaa.
Kuuluuko taudin kuvaan suuret vaihtelut? Itselläni on juuri nyt menossa vaihe, jossa sydän pyrkii pomppimaan rinnasta ulos, jalkoja heikottaa ja pää on kuin mummon muussia. Voi olla, (toivottavasti) että ensi viikolla on taas hiukan helpmpaa.
jaksamisiin!