Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Nov 20, 2017 11:52

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Mikähän on? Borrelioosiko?
PostPosted: Sun Aug 01, 2010 11:52 

Hei, ajattelin vihdoin kirjoittaa tänne.

Minun sairaushistoria alkoi kesällä -07. Silloin sain oikeaan käsivarteen ihomuutoksen ja iskiaksen myös oikealle puolelle, joka ei ole vieläkään aivan täysin parantunut vaikka onkin huomattavasti parempi kuin kaksi vuotta sitten. Sitä ei leikattu, kun kuvauksessa ilmeni että pullistuma on kuitenkin sen varran pieni. Sain mielestäni siihen apua osteopatiasta jonkin verran. Marraskuuhun 2008 asti minulla ei mielestäni ollut muita oireita. oikeassa käsivarressa oleva ihomuutos muuttui vähitellen mustelman näköisestä vaaleaksi ja kovaksi. En kuitenkaan mennyt vielä tällöin lääkäriin. Marraskuussa 08 oli yksi aika rasittava elämänvaihe ja se kesti noin kuukauden ajan, sitä ennen myös kesällä oli ollut pari vähän isompaa elämänmuutosta. Tuolloin marraskuussa sain yht'äkkiä asentoihuimauskohtauksen keskellä yötä ja huono epämääräinen olo jatkui tammikuulle, sinä aikana sain vielä 2 kohtausta (lievää kiertohuimausta, mielestäni myös osittain kaatavaa). Ensimmäisen kohtauksen jälkeen oksensin 3 kertaa, muina kertoina en. Tammikuussa ja sen jälkeen alkoi tulla muita oireita. Tammikuussa alkoi yht'äkkiä oikea korva soimaan. Korvalääkäri totesi testeillä vain asentohuimauksen ja sitä sitten hoidin ja se tuntuikin osittain antavan periksi. Minulle jäi kuitenkin vasemmalle puolelle kehoa jonkilainen huimaava tunne, aivan kuin olisi koko ajan vähän humalassa. Helmikuussa alkoivat myös tasapainohäiriöt (lähinnä vasemmalla puolella), korvakivut ja aivosumu. Tinnitus jatkui, myös ääniherkkyyttä oli molemmissa korvissa noin 3viikkoa kunnes se lakkasi. Helmi-huhtikuun ajan oli kamalin olo. Lähinnä vain nukuin ja kävin vain muutamana päivänä töissä. Toukokuussa olo alkaa paranemaan vaikka edelleen kärsin jonkin verran uupumuksesta. Tammikuussa sain myös toisen ihomuutoksen oikeaan ranteeseen. Se muuttui tällä kertaa nopeammin vaaleaksi.

Kesällä voin jo paremmin, korvakivut olivat lakanneet ja uupumus helpottanut, vaikka tinnitus ja veden tunne korvissa jatkui. samoin tasapainohäiriöt.. Kesäkuussa menin ihotautilääkärille ja hän kysyi heti että muistanko että onko punkki purrut. Sanoin että en muista mutta muistan kesältä 2005 että sairastin noin 3 päivän ajan kuumetta ja outoa nivelkipua millaista ei ole koskaan aikasemmin ollut.. menin silloin lääkäriin hakemaan sairaslomaa mutta muistan että lääkäri kysyi vain että onko suvussa reumaa.. Kesällä 2009 tehtiin siis valtava määrä verikokeita..

Borrelioosivasta-aineet negatiiviset, mutta p-anca 160. Samoin pari maksa-arvoa oli híukan koholla noin 10-20 yksikköä (olikihan alat, asat..) Mulla on ne verikokeet nyt hukassa, pitäisi pyytää ihpolilta uudet. Samoin valkosolut oli muistaakseni noin 10, kun yläviite oli jotain 8.. Mulle sanottiin heti että ei ole borrelioosi. Vaskuliittiin viittaavat verikokeet otettiin myös mutta ne oli negatiiviset. Heinäkuussa otettiin vielä uudestaan borrelioosi ja tumavasta-aineet. Borrelioosi negatiivinen ja p-anca 80 nyt. En siis saanut muuta daignoosia kuin morphea oikessa kädessä.

Elokuussa sain tietää olevani raskaana. mun oireet jatkui jonkinlaisina mutta pärjäilin paremmin kuin keväällä. ELokuussa pyysin lääkäriltä thyroksiinreseptin kun tsh oli yli 3. Raskauden aikana t4v laski alle viitteen arvoon 10, vaikka söin 2,5 lastentablettia, tsh sen sijaan oli vain 0, jotain. Tuntui että thyroksiini auttoi jotain. Kuitenkin taas loka-marraskulla tuntui että vointi vähän huononi ja ehkä väsmys ja tasapainohäiriöt lisääntyi. Joulukuussa otettiin taas p-anca,se oli 80. Nyt toukokuussa se oli 160. Kevät sujui aika hyvin vaihdellen. Sain 3 ihomuutosta lisää. Huhtikuussa synnytin suunnitellulla sektiolla perätilan takia. Ensimmäiset 2,5 kuukautta menivät ihan ok,s sitten yht'äkkiä aloin kärsiä unettomuudesta vaikka oikeasti olen hyvin väsynyt. Olen nyt 3 kertaa peräkkäin ottanut unilääkettä (opamoxia) ja se on auttanut nukkumaan aika hyvin. Unettomuutta on nyt ollu 3 viikkoa ja 3 päivää. Tuntuu vain etten saa unta ei nukuta illalla. Jos saan keveyen unen niin herään pienimpäänkin ääneen.. Ja sitten vain torkun loppuyön tai saatan välillä nukahtaa lyhyeksi aikaa. Nyt on lääkärin kanssa sovittu että käytän opamoxia (15mg) 7 päivää ja katotaan mitä tehdään jos se ei auta.. tämä unettomuus nyt ennen kaikkea vaivaa mua. Kerran vain tosiaan heräsin yöllä enkä enää saanút unta (päähän tuli vain kaikkia levottomia ajatuksia). Ensimmäisen 9 viikon ajan nousin melkein aina syöttömään öisin vauvaa kun mies kävi töissä. nyt vauva nukkuu jo hyvin (ihanan hyvin) noin klo 21-6. imetys ei ole onnistunut siksi öisin piti nousta ja myös silloin aluksi pumppasin maitoa joten olin noin tunnin hereillä, yleensä klo 2-4 välillä. mitähän mun kannattais tehdä? Olen varannut Valtoselle syyskuulle ajan. En halua unilääkkeitä ruveta säännöllisesti käyttämään.

Profile  

Post subject: Re: Mikähän on? Borrelioosiko?
PostPosted: Sun Aug 01, 2010 12:04 

Borrelioosi on aivan mahdollinen negatiivisista kokeista huolimatta, vaikka muitakin mahdollisia vaihtoehtoja on. Minusta nuo ihomuutokset eivät sinänsä kuulosta borrelioosilta, mutta joskus se voi aiheuttaa hyvinkin epätyypillisiä ihottomua. Luulen, että kun pääset Valtoselle, hän määrää sinulle antibiootteja ja varmaan myös pieniannoksista kortisonia. Tosin varmaan hän haluaa ensin tehdä lisää tutkimuksia, joista voi löytyä jotain johtolankoja.

Unihäiriöihin kannattaisi kokeilla melatoniinia, jos saat siihen reseptin. Bentsodiatsepiinit eivät ole hyvä ratkaisu kuin hätätilassa. Runsaasti muitakin lääkevaihtoehtoja on, mutta melatoniini olisi hyvä kokeilla ensin. Monista luontaistuotteistakin voi olla apua. Itselläni melatoniini + ashwagandha + lihasrelaksantti baklofeeni on ollut hyvä yhdistelmä. Jos ei ole liikaa stressiä, niin jompi kumpi jälkimmäisistä + melatoniini riittää. Myös melatoniini + reseptivapaa inositoli oli hyvä yhdistelmä, vaikkei yhtä tehokas kuin nuo muut.

Joskus univaikeudet voivat johtua lisämunuaisen vajaatoiminnasta. Silloin voisi kokeilla pientä murusta Kyypakkauksesta (ehdottomasti vain murusta, isoina annoksinahan hydrokortisoni piristää).

Voisit toki yrittää, jos saisit varattua ajan Olli Pololle ihoakatemiaan jo ennen Valtosen käyntiäsi. Hän on siis CFS:ää hoitava unilääkäri. Voisit varmaan saada kokeiluun LDN:ää ja melatoniinia, mikä olisi hyvä idea, oli sinulla sitten mikä sairaus tahansa ja saitpa Valtoselta myöhemmin mitä hoitoa tahansa...

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sun Aug 01, 2010 01:37 

Kiitos nopeasta vastauksesta! :)

Vielä sen verran oireista keväällä -09 että silloin minulla oli myös jonkin aikaa näköhäiriöitä ja sellaista epätodellista tunnetta (kesti ehkä 4 viikkoa), sain myös pari kertaa paniikkihäiriötyyppisen kohtauksen, mutta vain siis pari kertaa ja kerran kun kävelin kaupassa ja olin juuri tullut rullaportaista niin tuntui kun hyllyt kaatuisivat päälle,enkä pystyisi kävelemään enää metriäkään. Tuli sellainen outo paniikki ja heikotuskohtaus. Nyt tosiaan tuntuu ettei väsytä välillä ollenkaan (käyn kai siis vähän ylikierroksilla). Kun olen harrastanut kevyttä liikuntaa ja kuunnellut rentoutus lihaharjoitusta niin on ollut vähän helpompi nukahtaa, ainakin hetkeksi.. Olen kokeillut kyypakkauksesta 1/4 tablettia ja tuntui kuin se olisi poistanut ahdistusta kun en ollut kolmeen yöhön nukkunut. Mutta uneen se ei vaikuttanut mitään. Ajattelinkin varata myös Pololle ajan, sen saa ilmeisesti vain soittamalla ei netistä varaamalla? Kiinnostaa kyllä tuo LDN -lääke. Uskallankohan syödä sen 7 päivän kuurin loppuun sitä unilääkettä? Kun toisaalta pienen vauvan äitinä pitää jaksaa. Miehellä alkaa työt ensi viikon jälkeen ja sitten äitilläni kahden viikon päästä. Niin se vielä että silloin kun tämä unettomuus alkoi niin tunsin itseni todella, todella väsyneeksi. Nukuin kyllä aina päivällä kun vauvakin nukkui enkä stressannut esim kotitöistä.. mutta tietenkin uusi elämäntilanne on jännittänyt. Aluksi stressasin unettomuuttakin ja tuntui että se paheni ja kun ei koskaan saanut nukkua kun vauva aina juuri heräsi kun itse ehti nukahtaa.. mutta nyt en enää niinkään stressaa itse unettomuutta ehkä ennemminkin tätä sairautta.. Ja tosiaan koen että mistään henkisestä ei ole kyse joten olen päättänyt etten aloita mielialalääkeitä vaikka niitäkin on jo tarjottu.

Niin siitä vielä että luin netistä että joskus borrelioosi nostaa tumavasta-ainetasoja ja/tai aiheuttaa varsinkin lapsilla ja nuorilla sklerodermaa (morphea, ihoon rajoittunut skleroderma)

Profile  

PostPosted: Tue Aug 03, 2010 12:11 

Hei,

Mulla on borreliavasta-aineita kehossa, mutta lääkäreiden mukaan ei niin paljon, että voisi olla borrelioosi. Mulla on siis ollut borrelioosi, mutta sitä hoidettiin antibiooteilla. Lääkäreiden mukaan liian alhaisten vasta-aineiden vuoksi nykyisten oireiden syynä ei voi olla borrelioosi.
En ole vieläkään uskaltanut mennä selkäydinpunktioon. Se, yhden lääkärin mukaan, olisi ainoa mahdollisuus poissulkea mahdollinen borrelioosi. Muistaakseni Maija kyllä kirjoitti, että myöskään punktio ei olisi 100% varma.

Millasia näköhäiriöitä sulla on? Mulla on sellasia isoja täpliä, jotka liikkuu hiljalleen ylhäältä alas silmän nurkissa...siis näkökentän laidassa vasemmalla ja oikealla puolella.

Hiljattain mua taas puri punkki. Sairaalassa eivät noteeranut sitä mitenkään kun jouduin vatsavaivojen vuoksi sinne.

Mulla on myös neuropatiaa eli pistelyjä jaloissa ja käsissä. Onko sulla tällasta?

Millasia sun ihomuutokset on?
Mulla on sellasia arven tapasia viiruja...jotkut voi olla kyllä olla oikeita arpia, mutta monessa kohtaa en mielestäni ole loukannut itseäni ja mulla on silti arven näköisiä valkoisia ihomuutoksia.

Voimia sinulle ja krjoittele kuulumisia.

T: NalleKarhu

Profile  

PostPosted: Tue Aug 03, 2010 12:13 

Moi vielä,

Niin tuli vielä nyt just mieleen, että ennenkuin jouduin sairaalaan vatsavaivojen vuoksi (lievä haiman tulehdus), mulla oli oksennuksen kanssa myös huimausta....olin jo melkein unohtanut asian.
En pysynyt yksinkertaisesti pystyssä ja hoipertelin ihan suunnattomasti.

T: NalleKarhu

Profile  

PostPosted: Tue Aug 03, 2010 01:00 

Hei ja kiitos vastauksesta NalleKarhu!

Luulisin että borrelioosvasta-aineet voi olla joko vähän tai paljon tai ei ollenkaan koholla mutta se ei silti sulje pois sitä. Minkälaisella antibioottikuurilla olet ollut? Ja kuinka kauan? Borrelioosi tuntuu tosiaan olevan hankala selvittää ja todentaa, kun mitään 100 %varmaa testiä ei ole. :o muistaakseni Jarmo Oksi (?) kirjoitti että borrelioosin diagnoosi pitäisi perustua osin vain kliiniseen oireistoon. En tiedä mitä sitten tarkoittaa, olettaisin että muut mahdolliset oirekuvaan sopivat sairaudet on suljettu pois.. mulla ainakin muistaakseni mitatttiin ANA -vasta-aineet ja ne oli negatiiviset (muistaakseni liittyy johonkin reumasairauksiin). mutta ei kai niilläkään saa kaikkia reumasairauksia kiinni. Ehkä tosiaan jotain selviää lisää kun menen sinne Valtoselle ja ehkä Polollekin.

Mullakin on samantyyppisiä näköhäiriöitä ja ihomuutoksia. Mun ihottuma on nimeltään morphea. Ja ihomuutokset näyttää vähän kuin palovammoille. mutta ne on tosiaan sellaisia vaaleita ja vähän karhean tuntusia nyt (aluksi näytti mustelmilta). Sullakin on siis jotain vaaleita arven näköisiä muutoksia? Käsittääkseni borrelioosi voi aiheuttaa vaikka minkälaista ihomuutosta ihottumaa, niin kuin Maijakin tuossa kirjoitti. Mun näköhäiröt oli viime kevään'ä aika outoja, sellaisia että jos jonkin muovin läpi katsoi (kaupassa siinä kassalla on joskus) niin se näytti jotenkin vääristyneeltä. AIka vaikea selittää... Mutta nyt on ollut vain sellaisia täpliä (samanlaisia kuin näkee kun kattoo taivasta) ja vain vasemmassa silmässä. mulla ei muuten oikeastaan nyt oo muita oireita kuin toi kummallinen unettomuus, lyhytunisuus. voi johtua kyllä monestakin syystä yhteensä. Niin tai tasapainohäiriöät vaivaa aina sunnilleen joka toinen päivä ja sitten tinnitusta vähän. Mun mielestä mulla ei oo ollut tuota neuropatiaa mutta kuulin täditäni että mun toisella tädillä oli jotain neuropaattista kipua jalkapöydässä ja sillä oli todettu, että borrelioosivasta-aineet on vähän koholla mutta ei kai sille oltu tehty mitään. Sekin kyllä syö thyroksiiniä niin kuin minäkin. Mun annos on nyt vain todella pieni. Mun huimaus toisiaan oli/on ollut lievää kiertohuimausta ja kerran myös kaatavaa jolloin en oikein pysynyt pystyssä tai siltä tuntui ainakin ja sitten ne taspainohäiriöt..

Mulla tuli vielä mieleen että meillä on olut v. 2003 akvaario ja eikös sieltä voi saada sen mykoplasmabakteerin jonka on epäilty olevan cfs:n taustalla? Toisaalta mulla ei oo koskaan ollu juuri mitään infektioita eikä flunssia (ei esim koskaan poskiontelon tulehdusta)..

voimia sinullekin! joskus tuntuu vain niin vaikealta saada hoitoa mutta jaksan ainakin vielä olla positiivinen että eiköhän se tästä joskus! :)

Profile  

PostPosted: Wed Aug 04, 2010 10:10 

Hei, sitä ajattelin teiltä kysyä että mitäköhän lääkettä pyytäisin lääkäriltä kun tuo unettomuus on alkanut aiheuttaa ahdistusta? Ja sen takia on vielä hankalampi nukahtaa.. Opamoxin teho on jo heikentynyt.. Viime yönä meni 2,5t aikaa nukahtaa lääkkeen oton jålkeen ja samalla tunsin ajoittain ahdistusta. Vai pitåsköhän koke4lla sitä melatoniinia ja jotain luontaistuotetta?

Profile  

PostPosted: Wed Aug 04, 2010 12:45 

Bentsojen teholle valitettavasti syntyy hyvin nopeasti toleranssia. :-/ Inositoli voi auttaa sekä ahdistukseen että unettomuuteen. Sitä saa hyvinvarustetuista luontaistuotekaupoista. Myös valeriaana voi auttaa molempiin, mutta teho voi olla huonompi. Pari tuttuani kyllä vannoo sen nimiin isoilla annoksilla. Tauriinistakin voi olla apua, mutta se on noista kaikkein miedointa. Se tuntui itselläni parantavan valeriaanan tehoa.

Reseptilääkkeitä noihin molempiin vaivoihin ovat bentsojen lisäksi lähinnä jotkut masennus- ja epilepsialääkkeet. Niillä tosin kestää yleensä jonkin aikaa, jopa viikkoja, ennen kuin toimivat. Lihasrelaksantti baklofeeni on usein hyvä unilääke ja joidenkin CFS-lääkäreiden mukaan se on hyvä myös ahdistukseen, vaikka sitä ei yleensä tähän tarkoitukseen käytetäkään.

Akvaarioiden ja mykoplasman yhteydestä en tiedä mitään.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Aug 04, 2010 01:54 

Silloin kun mulla oli vielä pari vuotta sitten univaikeuksia niin käytin mirtatsapinia (mirtatsapiini Ennapharma) Se on masennuslääke, mutta käytin sitä hyvin pienellä annoksella unilääkkeenä illalla. Nukahdin sillä erittäin helposti ja nukuin koko yön. Vaikutus tulee nopeasti ja on itse asiassa suurempi alussa. Siihen vaikutukseen siis tottuu kyllä jossain määrin myös. Mutta se ei ole kuitenkaan lainkaan samalla tavalla riippuvuutta aiheuttava kun nuo bentsot. Se vaan väsyttää helposti myös päivällä, eli sen takia hyvin pieni annos ja sain vähän kokeilla että miten pieni annos riittäisi. Siis kun en käyttänyt sitä masennuksen takia. Käytin sitä kauan. Pääsin siitä eroon sitten vasta kun rupesin puhdistamana kehoa alkalisella ruokavaliolla ja lisäravinteilla.

Sitten olen myös käyttänyt xanoria ahdistukseen ja nukahtamisvaikeuksiin, väliaikaisesti. Otin pari tablettia illalla, 2x0,25mg. Se oli aikaisemmin määrätty ahdistukseen, tarpeen mukaan. Xanoriakaan ei suositella jatkuvaan käyttöön. Varmaan olisi parempi jos pärjäisi noilla Maijan ehdotuksilla tai vaikka melatoniinilla.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 04, 2010 06:21 

Kiitos taas vastauksista. Mihinkähän mun teksti hävisi.. Kirjotan nyt sitten vain lyhyesti. Pitää vaikka aluksi kokeilla sitä tauriinia.. Mulla onkin jo valeriaanaa,dormiplantin. Voinko ottaa sitä kerralla 3kpl? Kuinka pahoja univaikeuksia sulla Ami oli?

Profile  

PostPosted: Wed Aug 04, 2010 07:44 

Mirtasapiini väsytti minua niin paljon että nukuin noin 20 tuntia puolella tabletilla, heräsin vasta seuraavana iltana kun piti ottaa seuraava annos - joten se kokeilu jäi lyhyeen.. :( Eräs psykiatri sanoi että kaikki uudemmat mielialalääkkeet häiritsevät unta, ja se on omakin kokemukseni, joten niitä ei kannata ottaa.

Last edited by helen on Fri Jan 04, 2013 11:49, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Thu Aug 05, 2010 05:13 

Mulla oli stressiä paljon, usein ja sitten oli ongelmia suhteessa, poikaystävä jätti lopulta. Silloin sitten siitä erosta johtuen rupesi ahdistamaan niin paljon etten pystynyt nukkumaan. En oikein uskaltanut olla yksin sinkkuna, se ahdisti silloin. Oli vaikeuksia saada unta illalla, ja sitten heräsin usein aikaisin aamulla enkä saanut uudestaan unta. Minulla oli kyllä jo tuolloin ongelmia väsymyksen kanssa, ja jos olin nukkunut huonosti en jaksanut opiskella juuri lainkaan, pää meni heti ihan tyhjäksi. Siksi se unettomuus ahdisti vielä enemmän, kun siitähän se stressi vielä lisääntyi kun ei saanut tehtäviä tehtyä. Hyi, oli se painajaismainen kierre. Onneksi olen nyt sairaslomalla, ei tarvitse opiskella eikä stressata.

helen: Luulen että käytin vielä pienempiä annoksia sitä mirtatsapiinia, jossain vaiheessa ihan pikkuruisia murusia. Onkohan siis tuo mirtatsapiini "uudempi mielialalääke"? Minusta se toimi kuitenkin ihan kohtalaisen hyvin, vaikka nukuinkin aika pitkään. Jossain vaiheessa taas käytin sitä ihan normaaliannoksella mielialalääkkeenä, sitä ahdistusta vastaan. Ja silloin nukuin 10 h joka yö, mutta pystyin opiskelemaan ihan hyvin päivälllä. Mutta tämä oli ennen varsinaista CFS:ään sairastumista. Muistan että sain sivuvaikutuksen kyllä sellaista makeanhimoa kokonaisesta tabletista, teki mieli hiilareita ihan mielettömästi iltaisin. Ja tuli pari lisäkiloa.

Profile  

PostPosted: Thu Aug 05, 2010 06:42 

Tämä psykiatri tarkoitti että nämä uudemmat lääkkeet nimenomaan pahentavat unihäiriötä (bokstavligen sade han att 'de stör sömnen', man sover sämre) ja huonontavat unen laatua. Huomasin kun söin näitä cipramil, fluoksetiini y.m.s. että nukuin vielä huonommin kuin tavallisesti. Uni oli pinnallista ja heräilin usein yöllä mistä seurasi päiväväsymys.
Sitten kokeiltiin niitä 'vanhempia' lääkkeitä (m.m. Miaxan, Triptyl), mutta ne taas väsyttivät minua liikaa.
Mutta minä saankin sivuvaikutuksia melkein kaikista lääkkeistä, siksi en mielelläni käyttäisi niitä ollenkaan. Joitakin vain on pakko käyttää. :(

Last edited by helen on Fri Jan 04, 2013 11:49, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Fri Aug 06, 2010 12:45 

Luulen että jos nyt söisin Mirtatsapiinia, kun muutenkin on uupumusta paljon, niin en varmaan pääsisi ylös sängystä lainkaan... Mutta tosiaan ei ole tarvettakaan.

Profile  

PostPosted: Fri Aug 06, 2010 09:19 

Eilen lopetin opamoxin. Toissa yön nukuin ihan hyvin kun en ollut nyt kotona vaan miehen vanhempien luona, varmaan vaikuttaa että on vähän "lomalla". Mutta viime yön nukuin taas pinnallisesti ja heräsin varmaan 10krt.. Otin valerianaa 2kpl. Luulen ettå olen henkisesti ja fyysisesti uupunut. En tiedä oikein mitä teen kun jonkin verran ahdistaakin ja pitåisi vauvaa hoitaa. Onneksi lapsi on kuitenkin terve. Varmaan asiaan on vaikuttanut myös sektio ja imetyk7en epäonnistuminen jotka vaikeita asioita.. Vaikka olenkin niistä puhunut. Vielä tuntuu että jaksaa jotenkin mutta en tiedä kuinka kauan.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]