Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Aug 21, 2017 01:56

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: Happihoidot
PostPosted: Sat Jun 17, 2017 11:05 

Täytynee tuohon sitten pitempi letku hommata. Tuota ei varmaan kovin pieneen vessaan kannata laittaa, loppunee happi jossain vaiheessa?

Ostin tuon siksi, kun sain sen Ebaysta suht. edullisesti käytettynä ja nimenomaan haluan kannettavan mallin niin saa tarvittaessa vaikka reissuun mukaan. Jos nyt en tuolla pulssihapilla opi nukkumaan niin täytynee laittaa myyntiin ja hankkia toinen laite tilalle.

Profile  

PostPosted: Tue Jun 20, 2017 11:53 

Ne joilla happihoito on auttanut niin miten pitkään päivässä käytätte happirikastinta, jotta siitä on jotain apua, ja onko vaikutus tullut välittömästi vai pidemmän käytön myötä?

Itse olen viidettä päivää käyttänyt n. 3-6h päivässä enkä ole mitään vaikutusta siitä huomannut (kuten mistään lääkkeestäkään tai lisäravinteesta, yhtään mikään ei tunnu auttavan).

Profile  

PostPosted: Tue Jun 20, 2017 12:12 

Minulla tuli heti jotain vaikutuksia (esim. nesteturvotusta lähti jo yksittäisen 1,5 tunnin kokeilun jälkeen), aivot kirkastuivat aika nopeasti, mutta meni kuukausi, että tuli varsinainen teho. Se meni aika erikoisesti, että minulla alkoi ehkä kolmen viikon jälkeen tulla "kuumuuskohtauksia", jotka minulla ennakoivat, että kohta nykyinen hoito toimii. Ja niin se alkoi muutaman päivän jälkeen auttaa. Vaikutus immuunijärjestelmään tuli myös hitaasti.

Voi olla, että sinun laitteessasi ei riitä tehot, itse tosiaan käytän 3,5 litralla ja tuo puskee vain enintään 2 litraa minuutissa... Ja tosiaan yöllä sitä pitäisi käyttää, jotta se vaikuttaa unen aikana. Voi toki päivälläkin jos tekee aivotyötä, mutta se ei ole sama asia.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Tue Aug 01, 2017 03:20 

Rikastinta hommaamassa, jos vain saan sen tilaukseen mahdollisimman nopiasti.

Mitään tämän hetken suosituksia, vai olisiko tuo Maijan linkittämä turvallisin valinta?

Edullisesti ja hiljaisesti kun selviäisi niin olisi mukava. (Tiedän että tappelu siitä vielä täälä syntyy).

Muistaakseni puhuttu että maskia käytettäisi lähinnä vaikeammissa tapauksissa, voiko siitä sitten olla jtn haittaa? Omat limakalvot ei kyllä kestä jatkuvaa nenäletkua, etenkään kun sicca oireet iskevät.

Profile  

PostPosted: Tue Aug 01, 2017 04:29 

Amazonista ja eBaysta saa jo parillasadalla laitteita, mutta en tiedä ovatko ne kunnollisia, monessa on kuvaukset aika engrishiä jne. Jos sellainen kosahtaa (ja laadukkaatkin rikastimet usein kosahtavat), voi olla aika omillaan, kalliimmista saa ainakin takuuhuollot sun muut. Jos sinulla on limakalvojen kuivuutta, hanki ehdottomasti vesipullollinen laite. Joissain halpismalleissa on hieman nebulisaattoreiden tyylinen vesipatruuna tms itse letkun sisällä, mutta en tiedä yhtään onko se yhtä tehokasta.

Maskin kauttahan happea tulee korkeammat pitoisuudet ja voi saada liikaakin. En tiedä voiko tätä kompensoida säätämällä minuuttinopeuden pienemmäksi. Jotkut CFS-potilaat käyttävät maskia, mutta itse en tiedä siitä sen tarkemmin. Sen olen huomannut, että itselläni "suorapiikkiset" happiviikset ärsyttävät nenää. Käyräpiikkiset (eli siis ne nenään menevät nystyt eivät ole suorat vaan vähän taivutetut) eivät ärsytä.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Tue Aug 01, 2017 04:55 

Kiitos nopiasta vastauksesta! Aiheutit tosin lähinnä hämmennystä, arvokasta sellaista tietty.

No tuohon 700e hintaluokkaan varauduin linkkisi perusteella, joten kai senkin verran olisin valmis maksamaan. Mihinkään riskiin sekundaa vihtisi lotota.

Mutta aivoni ovat yhtä tyhjän kanssa eivätkä ne tahdo ymmärtää kieliä, edes oikein omaa niin olen kyllä aivan hukassa että mistä ny tilata ja mitä. Minulla kun ei ole mitään käsitystä näistä tässä kunnossa niin luottaisin mieluusti jonkun muun valintaan :P

Profile  

PostPosted: Sat Aug 05, 2017 03:37 

Ebaysta saa tuota Devilbissin happirikastinta käytettynä melko edullisesti, 330 eur + lähetyskulut (muistaakseni 20 eur). Mukana tulee uutena kaikki tarvittavat tarvikkeet. Tässä suora linkki http://www.ebay.com/itm/Oxygen-Concentr ... 2598561679

Pieni vinkki kaikille happirikastimen käyttäjille, riippuen tuosta vesipullosta laite saattaa joskus työntää hieman vettä letkua pitkin sieraimeen mikä on aika epämukava asia, tai vettä saattaa myös kondensoitua letkuun. Tämä asia ratkeaa helposti sillä kun tekee yksinkertaisen vedenerottimen. Tyhjä muovipullo, siihen kaksi reikää letkua varten, happirikastimesta tuleva pitkä letku toiseen reikään ja toiseen reikään lyhyempi happiviiksille lähtevä letku, ja tiivistää nämä reiät hyvin (vaikka purukumilla), jolloin letkua pitkin tuleva mahdollinen vesi tippuu pulloon. Ebaysta löytää kyllä valmiinakin vedenerottimia, mutta halvemmalla pääsee jos tekee itse.

Profile  

PostPosted: Mon Aug 07, 2017 01:39 

Toimiikohan happirikastin pakkasessa? (Nukun talvisin ulkona.)

Profile  

PostPosted: Mon Aug 07, 2017 06:04 

En tosiaan pidä lottoamisesta, joten tiedä tohtiiko käytettyä ostaa, ellei sitten takuuta.

Yritin tuolta saksan sivuilta mallia tutkia, mutta googlen kääntämänä saanut itse mitään käsitystä mistään. Jokin pullohan siinä on, onko se sitten sellainen mitä tarvin, olen ihan hämilläni :shock:
Ja entä takuu?

Pitäisi tosiaan mahdollisimman nopeaa saada tilaukseen, tiedän että rahat katoavat muuten jonnekin aivan muualle.

Eikä tarvitsisi teitä rasittaa turhilla kysymyksillä jos itsekin alkaisi jotain ymmärtämään :D

Meikäläinen, hä missä? :shock:

Iglu ois kiva.

Profile  

PostPosted: Fri Aug 11, 2017 03:35 

Laitapa se saksalainen teksti tähän, niin minä voin kääntää sen, jos ei ole kovin pitkä.

Nukun talvisin kuistilla. Nukkuisin kuistilla myös kesäisin, mutta en voi, koska aurinko polttaisi kasvoni. (Minulla on vuorokausirytmin häiriö eli nukun päivisin.)

Profile  

PostPosted: Fri Aug 11, 2017 04:04 

Maija wrote:
On se vähän tosiaan näemmä noussut siitä kun ostin, lähemmäs 700 euroa. Halvempiakin malleja kyllä on, mutta en ole niihin perehtynyt.

https://www.sanitaetshaus-24.de/medizin ... stoff.html

Tuo siis kyseessä kun itsekään uskalla alkaa etsimään. Itse tekstillä en varsinaisesti tee mitään, vain tiedolla että olisiko tämä nyt sitten se vai? Jos vain jaksat vilkaista niin olisin todella kiitollinen.

Lämpötilat aluksi hämmästytti, mutta eihän sitä alasti hankeen tarvi kaivautua ka varmasti hyvät syyt :D
Eikö masiina yltäisi sisälle vai erityisempi syy ulos saamiselle?

Ja eikö kesäksi olisi mahdollista asentaa jotain suojaa? Aita/verho/varjostin/katos/tms.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 2 hours [ DST ]