Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 03:01

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Kylmät suihkut
PostPosted: Sun Sep 13, 2015 05:29 

No jos sitä näyttöä juurikin on? Itse en ainakaan halua suoralta kädeltä mennä leimaamaan mitään vaan haluan testata, että toimiiko. Tietoa minulla on esim. kiinalaisesta lääketieteestä, mutta kokemusta ei niinkään. Varsinkaan kroonisen väsmysoireyhtymän kohdalla. Jos ihminen ei ole valmis kokeilemaan kaikkia tarjolla olevia hoitomuotoja niin en usko, että hän on oikeasti halukas parantumaan. En minäkään tosin lähde rahojani ihan minne vaan tuhlaamaan vaan otan asioista selvää ensin. Kymppi sinne tai tänne ei ole vielä kovin suuri uhraus.

Profile  

PostPosted: Sun Sep 13, 2015 05:38 

Sielulintu wrote:
No jos haluat noita sivuvaikutuksettomia kokeilla niin ravintolisissä ja vitamiineissa on sellaisia. Mikset kokeilisi sellaisia joista on näyttöä toimivuudesta?
Oon kyllä kokeillutkin hirvittävät määrät erilaisia ravintolisiä ja vitamiineja. Miksi ihmeessä pitäisi kokeilla yksinomaan sellaisia, mistä on näyttöä? Näytön olemassaolo tai sen puute ei lisää tai vähennä hoidon tehoa.

Nykyään mulla ei toki oo välttämättä tarvetta kokeilla yhtään mitään, koska ei ole enää elämää merkittävästi rajoittavia oireitakaan.

Profile  

PostPosted: Sun Sep 13, 2015 06:26 

Sitten joku ihmelttelee, miksei SEID-potilaita oteta vakavasti, kun osa porukasta juoksee homeopaatilla ja ties millä humpuukimaakarilla ja vielä selittelee, miten paranee niistä hoidoista...huhhuh...

Profile  

PostPosted: Sun Sep 13, 2015 06:48 

No mulla ainakaan tietääkseni ei oo CFS :D .

Profile  

PostPosted: Mon Sep 14, 2015 11:31 

Joo ei tän sairauden pois saaminen ole "uskon" asia. Valitettavasti.

Pari esimerkkiä; Ystävä joka tekee energiahoitoja on maanisdepressiivinen ja myös kokee energian välillä irtoavan käsistään. Tekee hoitoja työkseen myös akupunktuuria.

Kävin jäsenkorjaajalla joka aiheutti vaan enemmän ongelmaa selkään/lantioon.

Ystävälläni oli syöpä ja kun perinteiset syöpähoidot eivät auttaneet niin meni homeopaatille. Kuoli syöpään kuitenkin.

Profile  

PostPosted: Wed Oct 28, 2015 08:23 

Olen 41-vuotias, luultavasti n.25 vuotta sairastanut mies, ja aloin avantouimaan/saunomaan kolmisen vuotta sitten. Aluksi tuli vähän kipeä olo, mutta jatkoin itsepäisesti ja nykyään rentouttaa aina kipeitä lihaksiani, sekä on parantanut kylmän sietoa. Lisäksi kaverin kanssa parannetaan maailmaa, joten harrastus auttaa fyysisesti ja psyykkisesti. Suosittelen.

Profile  

PostPosted: Mon Jan 11, 2016 11:48 

mmjan wrote:
Olen käsittänyt, että SEID-potilailla on yleistä nimenomaan heikentynyt kuuman sieto, mikä puolestaan johtuu juurikin jo muuten liiasta hikoilusta ja lämmöntuotosta (mikä puolestaan voi teoriassa olla "SE", mikä ajaa SEID-potilaan kropan loppuun ja sairaus puhkeaa, mutta tämä on jo pitkälle menevää spekulaatiota). Toki jopa samaan aikaan näilläkin ihmisillä voi olla myös kovin viluista oleminen. Mutta se olennainen pointti on, että kuuma aiheuttaa SEID-oireiden pahenmista ja kylmä aiheuttaa vain viluista olemista! Tai siis näin olen ymmärtänyt. En ainakaan ole kuullut kenestäkään, kenelle kylmä aiheuttaisi uupumusta ja pahoinvointia jne. Sen sijaan kuuma nimenomaan aiheuttaa suurimmalle osalle SEID-potilaista uupumusta ja pahoinvointia.

Minä olen aina voinut parhaiten kun lämpötila on n. 25-27 astetta. Siis plusasteita. :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]