Kuten olen monta kertaa täälläkin kirjoittanut, en pidä termistä lisämunuaisen uupumus ja suhtaudun siihen jossain määrin skeptisesti. CFS:ään yhdistetään usein AF, mutta CFS:ssä lisämunuaisen vajaatoiminta on yleensä aivolisäkeperäistä (ja voi pahimmillaan olla henkeä uhkaavaa, kuten minulla). En ymmärrä, miksi pitää puhua AF:stä, eikä lisämunuaisen vajaatoiminnasta (johon AF tietystikin lukeutuu).
Ei ole kovin eettistä sanoa, että olisi OK "väärinkäyttää" lääkkeitä omin päin yhtään, en voi sitä missään nimessä suositella. Hydrokortisoni on kuitenkin varsin vaaratonta _kunhan annos on riittävän pieni_. Voihan sitä itsekin testata, että miten alas sitä voi laskea ja se vielä auttaa.
Tärkeää on oikea vuorokausirytmi, eli aamulla otetaan noin puolet päiväannoksesta tai enemmänkin ja loput 2-3 osassa. Joillain ihmisillä kortisolia voi erittyä iltaisin liikaakin, vaikka aamulla/päivällä erittyisi liian vähän. Heidän ei kannata sitä iltaisin ottaa. Itse taas en pysty nukkumaan ollenkaan, ellen ota kortisonia sekä illalla että nukkumaan mennessä. Otan herätessä 7-8 aikaan 7 mg ja lisäksi 2 mg noin klo 15, 22 sekä aamuyöllä kun herään vessaan yleensä 04-05 aikaan. Lisäksi tarvittaessa lisää. Tämä on ollut minulla käytössä vuosia ja tulee mitä todennäköisimmin olemaan elämäni loppuun asti (ellen ihmeen kaupalla selviä hengissä paria vuosikymmentä, jolloin kroppaa voidaan korjata nanoboteilla jne).
Huhun mukaan lääkäreiden keskuudessa olisi levitetty tietoa, että lisämunuaisen vajaatoiminta on uusi "nettivillitys" ja kaikki hydrokortisonia oma-aloitteisesti pyytävät potilaat pitää tyrmätä.

LDN sopii kaikkien hormoneiden kanssa yhdessä.
Lisämunuaisen uupumukseen suositellaan ties mitä hoitoja, mm. adaptogeenisiä yrttejä, lakritsijuurta ja joitain muita lisäravinteita. Siihen saatetaan käyttää myös DHEA:ta kuten muihinkin lisämunuaisen vajaatoiminnan muotoihin. Joillain ihmisillä DHEA parantaa oloa varsin merkittävästi. Joskus lisämunuaisen vajaatoiminnassa käytetään myös fludrakortisonia, joka säätelee nestetasapainoa. Itselläni on käytössä DHEA (30 mg annoksella, 40 mg päiväannos oli jo liikaa) ja fludrakortisonia käytän tarvittaessa.