Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Thu Nov 23, 2017 06:25

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: The Optimum Health Clinic
PostPosted: Thu Feb 04, 2016 09:58 

Ankufi wrote:
Quote:
Mä oon edelleen sitä mieltä, että on epäkohteliasta tulla holhoomaan ihmisiä siinä kohtaa, kun ei ole aihetta.

Ajattelitko missään vaiheessa, että tässä ei ole kyse pelkästään sinusta? Tätä palstaa lukee moni epätoivoinen ja argumentointi puolesta sekä vastaan auttaa samassa tilanteessa olevia ihmisiä tekemään itsensä kannalta sopivia päätöksiä.

Ankufi kiteytti olennaisen nyt tässä. Tarkoitus ei ole vähätellä tai moittia kenenkään ratkaisuja vaan käydä keskustelua, kriittistäkin, jotta eri näkökulmat pääsevät esiin.

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2016 05:06 

potilas wrote:
Ankufi kiteytti olennaisen nyt tässä. Tarkoitus ei ole vähätellä tai moittia kenenkään ratkaisuja vaan käydä keskustelua, kriittistäkin, jotta eri näkökulmat pääsevät esiin.

Kaikki mielipiteet eivät ole saman arvoisia.

http://otsokivekas.fi/2012/03/kaikki-mielipiteet-eivat-ole-saman-arvoisia/
"Sanon tämän nyt niin selkeästi kuin osaan. Demokratiassa kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta mielipiteet eivät ole tasa-arvoisia. Osa mielipiteistä on aivan saatanan typeriä. Ne pitää selittää vääriksi ja niitä pitää pilkata, jotta ihmiset ymmärtäisivät niiden typeryyden ja luopuisivat niistä. Missään tapauksessa niitä ei tule hyväksyä tasavertaisiksi järkevien näkemysten kanssa."

http://www.turkulainen.fi/artikkeli/236581-tutkija-mielipide-ei-ole-samanarvoinen-kuin-fakta
"Puoskarit eivät voi tarjota muuta kuin karismaansa. Eihän heillä ole mitään muuta. Ei heillä ole faktoja, eikä tieteellisiä tutkimuksia. Eikä heillä ole paranemiskertomuksia, vaan yksittäisiä ihmekertomuksia, joita sattuu aika-ajoin koululääketieteessäkin. Heillä on tarjota vain oma persoonansa. Järvi painottaa, että terveyttä ei voi ajatella pelkästään valintoina. Ihminen ei voi lopulta vaikuttaa siihen, sairastuuko hän esimerkiksi syöpään vai ei."

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2016 12:37 

Mmjan, jokaisella meistä on vapaus valita, millaista hoitoa haluaa. Valinnanvapauttaan saa käyttää etsimällä vaikka yksisarvisten kosmista voimahoitoa, jos sen uskoo auttavan. :lol: Mediassa kaikkia mielipiteitä ei ehkä pitäisi esittää samanarvoisina, mutta mielestäni keskustelufoorumilla siihen pitää kaikilla olla oikeus ja mahdollisuus.

"Oikeustaistelu" on mielestäni mustavalkoisten ihmisten kyvyttömyyttä keskustella ja hyväksyä, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin oikea (minun tapa) sekä väärä (sinun tapa). Osa voi seurata aluksi denialistia, mutta päätyykin sitten aivan muuhun, mutta pakottamalla siihen ei kukaan suostu. :wink:

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2016 01:46 

Korjaan: minun ei ollut tarkoitus moittia kenenkään valintoja. Ihmisillä voi olla valinnoilleen niin kovin monenlaisia syitä.

Puoskarointi ja rahastus on minusta vastenmielistä ja mielestäni tämä kyseinen klinikka on puoskarointia. Jos Sitruunalla on tästä hoidosta kuitenkin myönteinen kokemus ja hän on saanut itselleen ryhmän, jonka kokee auttavan häntä jaksamaan, hoidosta on ollut hänelle subjektiivisesti koettuna hyötyä.

Riippuu varmaan siitä, miten hyöty mitataan. Paraneeko CFS/SEID tuolla hoidolla? Ei parane.

Parantaako se sairastuneen elämänlaatua? Saattaa näköjään parantaa. Tästä on nyt tässä ketjussa kaksi erilaista kokemusta, toinen positiivinen ja toinen negatiivinen. Harmittaa sen negatiivisen kokemuksen saaneen puolesta.

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2016 02:16 

Heh, täytyy siis jättää mmjanin kommentit huomioimatta ja keskustella kaikkien muiden kanssa.

Hyviä pointteja. Tuon klinikan opeilla monet ovat parantuneet oireettomiksi ja uskon sen, koska voin jo nyt todella paljon paremmin. Heillä ei kuitenkaan ole mitään tietoa, mitä ei jo olisi olemassa esim. tällä foorumilla suureksi osaksi. Tiedon jakaminen ja toimeenpano on vaan tehokasta. Mutta olkoon nyt tästä aiheesta tällä erää.

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2016 05:23 

Ankufi wrote:
"Oikeustaistelu" on mielestäni mustavalkoisten ihmisten kyvyttömyyttä keskustella ja hyväksyä, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin oikea (minun tapa) sekä väärä (sinun tapa).

Sinä taidat siis olla kyvytön vain ymmärtämään, että minä pystyn kanavoimaan ET:n voimaa sairauksien parantamiseksi, maapallo on littana ja väärä sappinesteiden määrä aiheuttaa kaikki sairaudet? Sinun pitäisi keskustella ja hyväksyä, että et sinä ole oikeassa ja minä väärässä, eikös vaan?

Jatkammeko tätä relativismia myös vaikkapa siihen, että minusta sinä olet minulle velkaa 1000 euroa? Ja kun kerran kaikki mielipiteet ovat yhtä arvokkaita (myös siis se, että et ole minulle mitään velkaa), niin sinun pitää sitten maksaa minulle 500 euroa. Objektiiviset todisteet velastasi ja johtopäätökset niistä, esim. velkakirjat? No mutta, eihän semmoisia tarvita, kaikkihan on vain tulkintaa ja mielipidettä ja subjektiivista näkemystä! Alahan maksaa. Vai mitähäh? Miten on?

Last edited by mmjan on Sat Feb 06, 2016 05:29, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2016 05:28 

potilas wrote:
Riippuu varmaan siitä, miten hyöty mitataan. Paraneeko CFS/SEID tuolla hoidolla? Ei parane.
Parantaako se sairastuneen elämänlaatua? Saattaa näköjään parantaa.

Huijauksella ja petoksella saatu "parannus" on sekin huijausta ja petosta. Siinä joku käärii hyvät rahat huijaamalla hädässä olevia ihmisiä. Minusta se on täysin moraalitonta. Kyllä ihmistä voi pettää, ryöstää ja sumuttaa, vaikka tämä ei sitä itse huomaisikaan, ei se tee petoksesta, ryöstöstä ja sumutuksesta yhtään sen moraalisesti kestävämpää!!!

Ei minulla olisikaan mitään uskomushoitoja vastaan, JOS niitä tarjottaessa tehtäisiin selväksi aina, että hoito ei perustu tutkittuun näyttöön vaan on päinvastoin täyttä lumetta, mutta "tästä voi silti tulla hyvä olo". Silloinhan se ei olisi huijausta. Silloin jokainen olisi pakotettu tietämään, mistä siinä on kyse. Ja jokainen voisi myös, kun tietäisi faktat, päätellä paremmin, kannattaako rahojaan uhrata moiseen, vaiko käyttää ne johonkin muuhun elämänlaatua oikeasti ja paremmin parantavaan juttuun. Vaikkapa jäätelöön, matkustamiseen tai vaikka kivaan leffaan tms. Mutta näinhän puoskarit ja uskomuslääkintää myyvät eivät tee, vaan nimenomaan valehtelevat suoraan tai epäsuorasti, että hoito muka toimii, vaikka se ei todellakaan toimi.

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2016 05:36 

Jos taas jatkamme tätä keskustelua tarvittaessa jossain muualla, kun se ei enää tunnu käsittelevän aihetta Optimum Health Clinic ja tässä aletaan mennä henkilökohtaisuuksiin.

Mielipiteillä ei voi kiistää faktoja, mutta käytännössä myöskään faktat harvoin muuttavat ihmisten mielipidettä. Jotkut asiat ovat faktoja, mutta tämä on edelleenkin potilaille tarkoitettu foorumi ja siksi täällä keskustelussa päätavoite ei edelleenkään ole oikeassa tai voittaa väittelyä.

Jos tämä vänkäys jatkuu tässä ketjussa niin lukitsen tämän ketjun, mikä ei ole kannanotto mihinkään puoleen. Menkää mieluummin vaikka sinne jo puhkivängättyyn Vaihtoehtohoidot-ketjuun tai toki voi perustaa uuden ketjun pohtimaan tämän aiheen etiikkaa ja sudenkuoppia.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2016 07:15 

Minua jäi ihan ketjun aiheeseen liittyen kiinnostamaan Sitruunan postaama kommentti siitä, että monet ovat Optimum Health Clinicin hoidolla parantuneet oireettomiksi. Siis puhutaanko tässä todella diagnosoitujen CFS-potilaiden parantumisesta?

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2016 07:37 

potilas wrote:
Minua jäi ihan ketjun aiheeseen liittyen kiinnostamaan Sitruunan postaama kommentti siitä, että monet ovat Optimum Health Clinicin hoidolla parantuneet oireettomiksi. Siis puhutaanko tässä todella diagnosoitujen CFS-potilaiden parantumisesta?

Täyttä paskaa. Jos noilla poppakonsteilla nämä potilaat parantuisivat täysin oireettomiksi, niin tuosta kohistaisiin koko lääketieteen maailmassa ja lääketieteen Nobel mennä pamahtaisi varmasti tuonne. Mutta kun ei, eikä ei, niin ei.

Profile  

PostPosted: Sun Feb 07, 2016 12:12 

Tarkennus: Kysyn siis Sitruunalta: ihan mielenkiinnosta, onko tuolla protokollalla siis parannettu (ja minkälaisella seuranta-ajalla) CFS-diagnosoituja potilaita oireettomiksi?

Asia kiinnostaa minua.

Profile  

PostPosted: Tue Mar 01, 2016 12:27 

Kyllä on "parannettu" CFS-diagnosoituja potilaita. Lainausmerkit siksi, että sairauden alttius pysyy, vaikka ihminen palautuisi normaalitoimintakykyiseksi. Kurssini pitäneellä psykologilla oli käynyt juuri näin, että oli parantunut huomattavasti, alkanut elää samalla tyylillä kuin ennen sairastumistaan ja sairastunut uudestaan. Parantuneetkin joutuvat pitämään huolta energioistaan tarkemmin.

Eivät vedä mitään viivoja parantuneiden ja vielä sairaiden väliin ja jokainen voi itse määritellä tavoitteensa. Yksi tapa mitata olisi, että potilas ei enää täytä CFS:n kriteerejä. Mistään ihmeparantumisista ei siis ole kyse vaan oireiden vähentämisestä.

Minulla ei ole syytä epäillä tapaamieni ihmisten kertomuksia eikä heidän diagnoosejaan. Olen myös sitä mieltä, että ihmisen immuunipuolustus kyllä pystyy korjaamaan isojakin asioita, kun sille annetaan otolliset olosuhteet ja aikaa. Heidän hoitonsa perustuu juuri tähän, ei mihinkään hokkuspokkuksiin.

Olen tämän vuoden aikana parantunut 11 % tuon oman skaalani mukaan. Päänsäryt ja brainfog ovat poissa. En tiedä pysähtyykö edistys tähän, mutta aion jatkaa samaan malliin, koska voin henkisestikin todella paljon paremmin.

Edit: Potilas siis tekee itse kaiken paranemisen, he vain tukevat prosessia, eivät aktiivisesti paranna tietenkään eivätkä niin väitä (ollaan nyt kirjaimellisen tarkkoja kysymyksiin vastaamisessa :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 2 hours [ DST ]