Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Nov 20, 2017 12:22

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: The Optimum Health Clinic
PostPosted: Wed Jan 06, 2016 07:52 

Pyydän anteeksi kärkkäitä kommenttejani. Uskon että jos olisimme samassa huoneessa olisimme asioista pitkälti samaa mieltä :)

Korjaan sen, että klinikka ei lupaa kenellekään paranemista, siellä on vain paljon paranemiskertomuksia.

Ja tiedän, että vaikka saisin apua tuolta (olen itse asiassa jo nyt oppinut valtavasti ensimmäisen keskustelun ja materiaalien jälkeen), sama ei päde suoraan muihin.

Jos ihminen on sitä mieltä, että hänellä on parantumaton sairaus, hän on oikeassa. Jos on sitä mieltä, että klinikka on huuhaata, on oikeassa omalta kohdaltaan.
Kommenttini foorumilla tyrmäämisestä oli lähtöisin pääasiassa tuolta phoenixrising.me palstalta, vaikka olen täällä huomannut paljon samaa. Ihmisen mieli on tiukkaan sidoksissa hyvinvointiin, eikä kaikkea pysty mittaamaan kaksoissokkotutkimuksilla. Intuitioni sanoo, että klinikka on minulle, siksi menen sinne.

Lähdenpä tästä levitoimaan ja jatkan kertomuksia muualla :)

Profile  

PostPosted: Wed Jan 06, 2016 09:38 

Itsehän aikoinaan aloitin tämän ketjun kaksi vuotta sitten ja silloin siihen ei tullut mitään vastausta. Jälkikäteen olisin jopa toivonut että olisi näitä "dissailijoita" ollut jo silloin liikenteessä niin olisin ehkä osannut arvioida hieman kriittisemmin tuohon lähtemistä. Toisaalta siinä tilanteessa olin niin epätoivoinen, että oli pakko kokeilla tuokin kortti. Ja kyllähän se antoi hetken paljon uskoa ja toivoa. Näin jälkikäteen on kyllä vaikea suositella tuota paikkaa ja pakko allekirjoittaa kaikki kriittiset kommentit mitä tässä ketjussa esitetty. Rahastusta isolla R:llä, valitettavasti.

Positiivista oli mitokondroiden toimintakokeiden tulokset, jotka tuon kautta teetätin. Löydökset vahvistivat ainakin omalla osaltani mm. erittäin heikon ATP-ADP konversion ja kohonneen soluvapaan DNA-arvon (jonka mm. Ville Valtonen noteerasi). Kyseisistä testeistä lisätietoa tässä linkissä. http://drmyhill.co.uk/wiki/Mitochondrial_Function_Profile

Mutta tästä olen samaa mieltä. Ja ehdottomasti jos tähän kokee saavansa tuolta apua ja on valmis siitä maksamaan niin varmasti sen arvoista.

Mira wrote:
potilas wrote:
Ystäväni hoitaa syöpäänsä mindfulnessilla. Ei hänen syöpänsä sillä tippaakaan parantunut ole mutta henkisesti hän sanoo voivansa paremmin.

Kuten aiemmassa viestissäni totesin, myös henkinen hyvinvointi ja mm. toivon ylläpitäminen on tärkeää, ja jos joku kokee, että tällaisesta hoidosta saa itselleen henkistä hyvinvointia niin silloin siitä kannattaa varmaan maksaa. Toivottavasti saat rahoillesi vastinetta.

Tämä on tärkeä pointti, jota ei ole syytä väheksyä.

Profile  

PostPosted: Thu Jan 07, 2016 12:40 

Ongelmahan on se, että jos johonkin panostaa eikä saakaan toivottua lopputulosta, silloin se voi jopa heikentää henkistä hyvinvointia sen sijaan, että parantaisi sitä.

Sirkku: Oliko sinulle tuosta testistä jotain käytännön hyötyä? Sehän on yleisesti tiedossa että CFS:ssä mitokondriot toimivat huonosti ja monet mitokondriolisäravinteet voivat auttaa. Ohjasiko tuo testi kokeilemaan tiettyjä ravinteita ja toimivatko ne? Paljonko se maksoi? Jos testi oli edullisempi kuin sokkona kokeilla eri mitokondriolisäravinteet ja hoidon tulos vastasi testin tuloksia niin sittenhän se oli hyvä juttu. En usko, että Kela kuitenkaan hyväksyy tuollaista testiä todisteeksi invaliditeetista. Vai?

Aika monet vaihtoehtohoitopaikat tuntuvat olevan melkoista rahastusta, eivät kaikki toki. Itse esim. käyn Brysselissä lääkäreillä, joita Suomessa kutsuttaisiin funktionaalisiksi lääkäreiksi. Käynnit maksavat saman verran tai vähemmän kuin Suomessa tavallinen yksityinen yleislääkäri (Belgia ei ole mikään halpa maa) ja olen maksanut vain varatusta ajasta ja siten esim. maksanut tunnin käynnistä vaikka olen ollut kaksikin tuntia(!!!). Labrat ovat _paljon_ halvempia ja vaikka minulle on suositeltu tiettyjä lisäravinteita (joita he eivät itse myy, eivät myy yhtään mitään paitsi paria testiä jotka eivät ole pakolisia), olen sanonut että tilaan netistä halvempia vastaavia. Mitään psykologisia tai energiahoitoja tms ei ole koskaan suositeltu tai ehdotettu. Lääkärit neuvovat, miten esim. lääkkeet saa hankittua mahdollisimman halvalla. He ovat vastanneet sähköposteihini joskus keskellä yötä ja kerran eräs laati jopa Excel-taulukon muutoksista hormonieni annoksiin jotta se olisi varmasti selvää. Mitään tästä ei veloitettu, koska se sisältyy käyntien hintaan.

Mitä olen kuullut esim. Antioksidanttiklinikasta Suomessa, siellä käynti tuntuu tulevan hyvin kalliiksi ja harva on saanut merkittävää apua - samalla hinnalla olisi varmaan kokeillut jo about kaikki olemassaolevat lisäravinteet. Toisaalta jotkut ovat esim. saaneet LDN:ää antioksidanttiklinikalta kun muualta ei ole onnistanut.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Jan 07, 2016 08:15 

Itse sain eläinperäisen kilpirauhaslääkkeen antioksidanttiklinikalta, kun muualta ei onnistunut saamaan. Uusiminen on sitten onnistunut muuallakin.

Olen Maija samaa mieltä kanssasi siitä, että korkeat odotukset ja sitten mahdollinen pettymys tulokseen on erittäin tuhoisaa henkiselle hyvinvoinnille. Siksi moitinkin näitä rahastusklinikoita. Väärän toivon myyminen on huijaamista.

Profile  

PostPosted: Mon Feb 01, 2016 10:17 

Mä oon edelleen sitä mieltä, että on epäkohteliasta tulla holhoomaan ihmisiä siinä kohtaa, kun ei ole aihetta. Sirkku olisi toivonut mielipiteisiin tukea, minä en, olin jo päättänyt lähteä klinikalle.

Päivitän tänne vielä myöhemmin varmaan tilannetta (jos viitsin enää), mutta tällä hetkellä olen sitä mieltä, että käynti oli todellakin rahan arvoinen. Mulle toimii paremmin, kun menen paikanpäälle ja on ryhmä kenen kanssa mölistä jälkikäteen netitse.

Olen saanut jo kognitiivista puolta paremmaksi (keskittyminen parempaa), pääoireet ja ruuansulatusongelmat on helpottaneet. On helpompi hakea omaa perustasoa kun on vankka taustaporukka tukemassa. Sain ruokavalio-ohjeet, lisäravinneohjeet, paljon uutta tietoa ja psykologisia työkaluja, jotka toimivat minulle (STOP-prosessi ja EFT).

Arvostin heidän ammattimaisuuttaan ja metodeitaan (en ole helpoin tapaus tässä). En usko, että on sama asia mennä Suomessa ravintovalmentajalle ja opiskella netistä muut asiat. Tuo on kokonaisvaltainen kokemus ja hoito. On ihan eri fiilis nyt kun mun ja sen ryhmän tilannetta seurataan seuraavan 3 kk:n ajan ja justeerataan asioita jos ei toimi tarpeeksi hyvin. En yksin pystyisi luomaan tällaista tsemppiä ja draivia tehdä kaikkea tätä hyvinvointini hyväksi samalla intensiteetillä.

Täytyy tarkentaa, että erinäisten onnettomien tapahtumien vuoksi klinikan laskut eivät olleet minulle suuri sijoitus, sillä on aika suuri merkitys.

Profile  

PostPosted: Mon Feb 01, 2016 10:25 

EFT on kyllä pahemman luokan pseudotiedettä ja puoskarointia. Ei tietysti tarkoita, etteivätkö esimerkiksi saamasi ruokavalioneuvot voi olla hyviä, mutta EFT:n teho perustuu täysin lumevaikutukseen.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Feb 01, 2016 11:43 

Mulle kelpaa kyllä lumevaikutuskin, jos se vaan toimii. EFT kuitenkin siitä hyvä menetelmä, että se on ilmaista, sitä voi tehdä itse, se on helppo oppia eikä sillä ole haittavaikutuksia.

Profile  

PostPosted: Wed Feb 03, 2016 11:59 

Maija wrote:
EFT on kyllä pahemman luokan pseudotiedettä ja puoskarointia. Ei tietysti tarkoita, etteivätkö esimerkiksi saamasi ruokavalioneuvot voi olla hyviä, mutta EFT:n teho perustuu täysin lumevaikutukseen.

Niputa tähän sitten samalla kaikki psykologit. Olen saanut paljon apua EFT:stä ja tiedän että se toimii. Kyse ei ole taudin parantamisesta vaan omien tunteiden käsittelystä, tunnistamisesta ja niihin suhtautumisesta. Mittaapa nyt luotettavasti ihmisen sisäistä tunnetilaa muutenkaan. Te ja teidän kaksoissokkotutkimukset joka paikassa, ei ihme että ootte niin huonovointisia.

Profile  

PostPosted: Wed Feb 03, 2016 12:10 

Leena wrote:
Maija wrote:
Olen saanut paljon apua EFT:stä ja tiedän että se toimii.

Minäkin sain telepaattisen yhteyden ET:hen, joka auttoi minua ja tiedän, että se toimii. Vai mitenkäs tämmöinen perusteleminen meneekään?

Profile  

PostPosted: Wed Feb 03, 2016 12:38 

Maija wrote:
Ongelmahan on se, että jos johonkin panostaa eikä saakaan toivottua lopputulosta, silloin se voi jopa heikentää henkistä hyvinvointia sen sijaan, että parantaisi sitä.

Tämä on mielestäni hyvin tärkeä pointti ja allekirjoitan sen ainakin omalla kohdallani.

Maija wrote:
Sirkku: Oliko sinulle tuosta testistä jotain käytännön hyötyä? Sehän on yleisesti tiedossa että CFS:ssä mitokondriot toimivat huonosti ja monet mitokondriolisäravinteet voivat auttaa. Ohjasiko tuo testi kokeilemaan tiettyjä ravinteita ja toimivatko ne? Paljonko se maksoi? Jos testi oli edullisempi kuin sokkona kokeilla eri mitokondriolisäravinteet ja hoidon tulos vastasi testin tuloksia niin sittenhän se oli hyvä juttu. En usko, että Kela kuitenkaan hyväksyy tuollaista testiä todisteeksi invaliditeetista. Vai?

No ei varsinaista käytännön hyötyä, riippuen vähän mitä käytännön hyödyllä haetaan. Mutta todisti siis juurikin tuon mitä tuossa mainitsit. Itse testi maksoi 260 euroa mutta FedEx 130 euroa lisäksi. Eli varmasti tulee edullisemmaksi kokeilla sokkona eri mitokondriolisäravinteita. Ja siis en ole noita tuloksia missään julkisissa instansseissa käyttänyt (muut diagnoosit "riittäneet"), ainoastaan joidenkin yksityislääkärien luona näyttänyt.

En ole kauhean aktiivinen jaksanut olla tässä keskustelussa, tällaiseen turhaan tappeluun ei riitä voimat. Minusta on päivän selvä asia, että CFS:ssä on montaa eri alalajia ja tietty alalaji varmasti hyötyy ns. kevyemmistä hoidoista eli juurikin mitä tuo OHC tarjoaa (kärjistetysti siis ruokavalio ja nuo EFT yms.). Mutta sitten on sellaisia CFS:n muotoja joihin em. metodeilla ei - valitettavasti - ole oikeastaan mitään vaikutusta. Itselläni sen verran vaikeampi ja monimutkaisempi sairaudenkuva että tuollaiset eivät auta (CFS:n lisäksi lukuisia muita diagnooseja). Mutta että täällä sitten syyllistetään "huonovointisuudesta" on mielestäni asiatonta - asiattomia kyllä muutama muukin kommentti tässä ketjussa.

Last edited by Sirkku on Wed Feb 03, 2016 01:42, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Wed Feb 03, 2016 12:54 

Tulin tänne muuttamaan tuota lausuntoa, mutta en nyt enää kun ihmiset on sen jo lukeneet. Sirkku en tarkoittanut sinua tuolla, vaan pointtini oli se, että minusta ei ole perusteltua haukkua eri hoitokeinoja vain siksi, että itse ei niistä ole hyötynyt. Tai ei edes ajattele kokeilevansa, koska ne eivät ole länsimaisen lääketieteen mukaisia. Ärsyynnyn siis äärimmilleen holhouksesta ja siitä, että minulle väitetään että jokin asia ei voi toimia, vaikka asianosaisella ei voi olla minun henkilökohtaista kokemustani hoidosta.

Kiitos Sirkku tuosta kommentista mitokondriotestistä, en taida sitä teetättää kun en näe sen hyötyjä.

Jään suosiolla täältä pois, koska nähtävästi keskustelu ajautuu tällaiseksi kiukutteluksi, mikä ei ole hyvä asia. Kevään tuomaa parempaa jaksamista kaikille.

Profile  

PostPosted: Wed Feb 03, 2016 01:06 

niin ja tuo mmjanin kommentti nyt vaan on täysin lapsellisen naurettava, huomaan että olen ylimääräinen.

Profile  

PostPosted: Wed Feb 03, 2016 01:15 

Minulle on oikeasti aivan sama mistä ihmiset saavat avun - jos vain jostain voi saada helpotusta niin sehän on loistojuttu! Ja olen ihan vilpittömän iloinen jos Sitruuna saat avun itsellesi OHC:n metodeilla. Mutta tällaisilla foorumeilla on aina omat riskinsä "julistaa" eri vaihtoehtoisten hoitojen toimivuutta, koska niin kauan kuin niitä ei ole voitu tieteellisesti todistaa, niin ne perustuvat pitkälti subjektiivisiin kokemuksiin. Ja juuri tässä kohtaa onkin hyvä että ollaan oikealla ja rakentavalla tavalla kriittisiä, ettei sairaat epätoivoissaan tule vain rahastetuksi.

Profile  

PostPosted: Thu Feb 04, 2016 03:02 

mmjan wrote:
Leena wrote:
Maija wrote:
Olen saanut paljon apua EFT:stä ja tiedän että se toimii.

Minäkin sain telepaattisen yhteyden ET:hen, joka auttoi minua ja tiedän, että se toimii. Vai mitenkäs tämmöinen perusteleminen meneekään?

Kiitos tämä oli päivän paras juttu :D

Profile  

PostPosted: Thu Feb 04, 2016 04:22 

Quote:
Mä oon edelleen sitä mieltä, että on epäkohteliasta tulla holhoomaan ihmisiä siinä kohtaa, kun ei ole aihetta.

Ajattelitko missään vaiheessa, että tässä ei ole kyse pelkästään sinusta? Tätä palstaa lukee moni epätoivoinen ja argumentointi puolesta sekä vastaan auttaa samassa tilanteessa olevia ihmisiä tekemään itsensä kannalta sopivia päätöksiä.

Miksi tässä on kokemustieto vs. tutkittu tieto, kun mielestäni niitä molempia täytyy olla hyvässä hoidossa? Tutkittua tietoa, että hoito toimii ja potilaita, jotka kokevat hyötyneensä hoidosta.

Jos sinä teet intuitiopohjalta päätöksiä, se ei ole meiltä pois ja olet täysin oikeutettu tekemään kyseisellä tavalla päätöksiä. Useimmat meistä vaativat hieman parempaa näyttöä ennen kuin lähtevät dollareita hassaamaan.

Minusta voisit ottaa hieman vähemmän henkilökohtaisesti asiakeskustelun, jotta aiheen käsittely ei tapahtuisi niin negatiivissävytteisesti kuin nyt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]