Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 25, 2017 12:26

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Paine-/kompressiovaatteet
PostPosted: Thu Feb 19, 2015 09:09 

Niin kauan kuin minä olen suoliongelmista puhunut, niin kukaan lääkäreistä ei ole puhunut tuosta. Ei edes -12, kun tehtiin tähystys.

Levolacissa on laktuloosia, jonka ei pitäis imeytyä eli siten sen ei pitäis nostaa painoa. Laktuloosi selittää kyllä ilmavaivat. Minun maha on Levolacin kanssa samalla tavalla käymistilassa kuin olis syönyt liikaa omenoita tai päärynän tai kuorimattoman kurkun. Olen kerran aiemmin samoista syistä lopettanut Levolacin käytön, jonka unohdin mainita. Kun nyt vaihdoin Pegorionin Levolaciin, niin heti ilmaantui käymistila mahaan ja niin kukkeat tuoksut.

Levolac on siinä mielessä parempi, että se muodostaa enemmän suolen sisältöä löystyttävää massaa.

Levolac ei stimuloi hidasta suolta kuten tekee makrogolit, siksikin se on parempi vaihtoehto minulle.

Profile  

PostPosted: Sat Feb 21, 2015 02:07 

Onkop teillä antaa hyviä neuvoja henk.koht. avustajan palkaamiseen.

Profile  

PostPosted: Sat Feb 21, 2015 09:32 

Tästä on jo ketju, joskaan ei kovin pitkä: viewtopic.php?f=4&t=874

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sun Sep 20, 2015 05:06 

Jatta wrote:
Hoito- ja kuntoutussuunnitelma on tehty, jonka mukaan tk.lkr uusii jatkossa reseptit, otetaan sairauksiini ja lääkkeissiini liittyvät kontrollikokeet. Tapaan tk-lkr.n kerran vuodessa kontrollimielessä.
Hoitosuunnitelman voi kuulemma tehdä vain julkinen puoli. Entä, kun terveyskeskus ei ole kerta kaikkiaan auttanut minua moniongelmaisena. En halua siellä käydä, koska siellä ollaan myös töykeitä. Sinne ei edes haluta minun yksityispuolella tehtyjä sairauskertomuksia. Miten silloin voi saada hoitosuunnitelman?

Sain sieltä päällikkölääkäriltä kesällä lähetteen lihasdystonian fysioetrapiahoitoon 10 krt. Ymmärsin saatteesta, että tämä tulee olemaan viimeinen maksusitoumus dystoniaan. Olen joskus saanut sieltä 10 krt syksyllä ja 10 kevätpuolella. Kysymyksessä on lähes parantumaton sairaus, joka voi päinvastoin edetä. (n. 6 % ehkä paranee). Päällikkölääkäri ei ole edes nähnyt minua vuosiin.

Profile  

PostPosted: Sun Sep 20, 2015 08:46 

Minulla on ystävä jonka hoidon järjestyminen on ollut hyvin vaikeaa tai olematonta erikoissairaanhoidossa. Terveyskeskuksessa hoito on sujunut. Tiedän vain että hän on ollut yhteydessä STM.n ja asia on seillä käsittelyn alla. Voi olla että lukuisillas hoitovirheilläkin on merkitystä.

Oletan että sinun dystonia on harvinnaissairaus, siitähän on luotu hoito-ohjelma, joka koskee erityisesti erikoissairaanhoitoa. Sinulla on oikeus valita jokin muu terveyskeskus , oletko ajatellut sitä.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 08, 2015 09:31 

Kokeilin tukisukkia mutta ne saivat aikaan julmetun säryn jalkoihini.

Kokeilen myös vaihtaa Pegorionin Levolaciin koska jälkimmäiseen saa reseptin ja se tulee paljon halvemmaksi. Ilman päivittäistä Pegorionia suolessa ei liiku oikein mikään.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 2 hours [ DST ]