Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Thu Nov 23, 2017 05:57

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Monioireisen kokonaisvaltainen hoito?
PostPosted: Tue Jun 30, 2015 06:28 

Käytän itse LEF:n Two-Per-Daytä. Siinä on useimmat jutut aktiivisissa muodoissa, ei ole metyylifolaattia mutta ei ole foolihappoakaan. Maksaa ohjeannoksella alle kympin kuussa, tosin itse otan yleensä vain yhden, en kaksi päivässä.

On monia muitakin hyviä, mutta niihin en ole perehtynyt, kun monet maksavat jopa useita kymppejä kuussa ja päivässä voi joutua ottamaan esim. kuusi kapselia. (Eräskin vaikutti melko halvalta 180 kapselille, kunnes tajusin, että siinä on vain kuukauden annos.)

Eri ihmisille sopivat eri monivitamiinit, esim. itse en voisi käyttää sellaista, jossa on paljon mangaania, ja melko monessa on.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Tue Jun 30, 2015 08:24 

Maija wrote:
Mutta kun rahaa on vähän, suosittelen kyllä ennemmin käyttämään ne laadukkaaseen itsehoitoon, esim. ruokavalion ja lisäravinteiden myötä. Funktionaaliseen lääketieteeseen saa upotettua loputtomasti rahaa ja totta kai ne lääkärit sanovat, että he ovat onnistuneesti hoitaneet CFS:ää. Bisnestähän sekin on ja todisteita on paha mennä vaatimaan.

Näin olen tehnyt jo vuosien ajan ja lisäravinteisiinkin on palanut ihan kivasti rahaa, mutta ongelma tuntuu silti olevan vain se, että oma jaksaminen ei parane vaan pikkuhiljaa pahenee. Toivon, että kyseessä on vaan taas aaltomainen vaihe ja "energeettisyys" palaa, mutta vähän epäilen sitä. En haluaisi jotain pyörätuolia joutua käyttämään. Siksi olisiki kiva käydä läpi erilaisia hoitomuotoja. Varsinkin kun itse meinasin jo vuosia sitten kokeilla tuota Antioksidanttiklinkkaa.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 01, 2015 12:23 

Minä olen kokeillut sen antioksidanttiklinikan ja he siellä ehdottavat hoidoksi ruokavaliomuutosta. Tutkimuksia tehtiin lähemmäs 4000€. Että varaudu siihen. Sekin että vastaanottokäynti voi kestää 5 tuntia.

Siis jos haluat säästää niin itse alat syömään paremmin.

Jos et osaa itse niin menet vain sitten ravintovalmentajalle.
Tässä lista funktionaalisista siis jotka poikkeavat täysin normi ravintoterapeuteista.

http://www.prohealth.fi/ravintovalmennus/

Last edited by Sielulintu on Thu Jul 02, 2015 08:12, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 01, 2015 04:39 

Ravintovalmentajista voin suositella Pontus Jänttiä. En ole asiakas, mutta tunnen hyvin henk. koht. Hän on varmaan Suomen ainoa alan yrittäjä, joka on perehtynyt nimenomaan CFS-potilaisiin. Tuntee eri ruokavaliot ja lisäravinteet tosi hyvin, ei todellakaan mikään ruokaympyrä+monivitamiini-tyyppi, mutta ei myöskään kauppaa sinulle kassikaupalla troppeja niin että kaikki rahat menee.

Mainitsemalla olevansa CFS-verkon käyttäjä saa 10 % alennuksen.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sat Jul 11, 2015 03:04 

Kela teki nopeusennätyksen. Pari päivää kesti Kelassa, ja sain postissa sitten myönteisen päätöksen kuntoutuksesta. Tosin se alkaa vasta noin puolen vuoden päästä.
Minun pitää lähettää kahden viikon sisällä kyselyvastaus kuntoutuslaitokseen siitä, mitä sairauksia ja lääkkeitä minulla on, ruokavalio ja toimintakyky ja tavoitteet kuntoutukselle. Nämä olin jo kerran vastannut Kelalle. Eikö se tieto mene kuntoutuslaitokseen?

Mielialakysely oli lisää. Se ei ilmeisesti kiinnosta kelaa. Siihen saan vain kahteen kohtaan "jonkin verran" ja muihin "en lainkaan". Unettomuudesta "kärsin" jonkin verran, tai en minä juuri siitä kärsi, vaikka valvoisinkin kolme yötäkin peräkkäin klo kahdesta aamuun. Sitähän en itse tiedä, mitä muuta se ajoittainen/satunnainen liian vähän nukkuminen on minulle vuosienkin varrella jo tehnyt. Olen nukkunut huonosti pitkiä kausia ympäristön melun vuoksi ja viime vuosina erilaisten oireiden vuoksi tai joskus ihan käsittämättömästä syystä, jota en tiedä. Päivisin en nuku, kuten mieheni nukkuu päiväunet. Hän nukkuu muutenkin enemmän kuin minä.

"Elämästä nauttimiskohdassa" arviota huonontaa yhden pykälän se, että elämä on mielestäni liian kiireistä. Elämä menee ikään kuin ohi eikä siihen ehdi tarttua. Lääkäreillä (jopa eri puolilla Suomea) ja fysioterapioissa eri kehonpaikkojen hoidoissa juoksut eivät sitä kiirettä ainakaan helpota vaan pahentavat.

Kyllä se vähän jännittää, että mitä se kuntoutuskurssi tulee olemaan ja jaksaako sitä ja mitä jatkossa...

Profile  

PostPosted: Sun Jul 12, 2015 03:32 

Järjettömiä nuo jonotusajat.

Tuo herkkäunisuus tuntuu minua vaivaavan. Välillä kun jossain rasahtaakin niin minä olen hereillä. Muutenkin potuttaa tämä oma aistiherkkyys, enkä tiedä minkä tuomaa se on. Onko se hermostollista, johtuuko huono-unisuudesta vaiko kilppareista kun kuulo tuntuu usein olevan ylivirittynyt.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 29, 2015 08:57 

Pääsin monien sairauksieni aiheuttaman henkisen taakan takia psykiatrin ja hoitajan arvioon. Tämä käynti tuli viivästyneenä ja johtui kevättalven ja kevään sairaussumasta, jolloin en meinannut pystyä pitämään hallinnassa jatkuvastii tulevia uusia sairauksia ja oireita eri elinten taholta.

No, ei minua sinne hyväksytty, koska minulla ei ole heidän testiensä mukaan psyykkisiä sairauksia, ei masennustakaan. Se kevään kriisitilannekin on jo ohi, eikä ole tarvetta sitä repostella.

Profile  

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 02:42 

Minunkin pitäs olla tarkkailussa ja hoitosuhteessa mutta siellä vaan päivitettiin lääkelistasta pois käyttämättömät lääkkeet. Aika veemäisiä sanoisinko.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]