Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Dec 18, 2017 09:52

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Vaihtoehtohoidot
PostPosted: Mon Nov 23, 2015 12:38 

Minä tiedän, että olen aspergerinä liian itsekeskeinen. Tosin itsekeskeisyyttä lisää se, että on melkein jatkuvasti huonossa kunnossa eikä jaksa myötäelää toisten vaikeuksia. Tuon esille jatkuvasti omia ongelmiani. Mutta kun minulla ei ole toisille paljonkaan apuneuvoja, joita voisin antaa.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 23, 2015 05:57 

Pystyt Pulla kuitenkin suhtautumaan kriittisesti omiin juttuihin. Ja kohtelemaan kunnioittavasti muita ihmisiä. Se kai kommunikaatiossa on tärkeintä. Vaikka kaikki vaivoinemme varmasti syyllistymme välillä itsekeskeisyyteen, niin täällä on minusta hyvin tuettu toisiamme.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 23, 2015 07:34 

"Autistit käyttäytyvät erittäin loogisesti aina"

Tämä on yksinkertaisesti valhetta, urbaani legenda, jota autistit levittävät. Useat tuntemani autistit, mukaan lukien kaikkein autistisimpia ihmisiä joita olen koskaan tuntenut, ovat itsekin myöntäneet toimivansa epärationaalisesti. Oma mieheni taas muistuttaa käytöksellään "Naisen kanssa" -tyyppisiä sarjakuvia, siis sitä stereotyyppistä naista, mm. kiukuttelee, ei suostu kertomaan sen syytä kysyttäessä, suuttuu kun ei pysty lukemaan hänen ajatuksiaan. Tekee tahallaan asioita, joista tietää olevan itselleen haittaa - ei impulsiivisesti vaan kylmän rauhallisesti. (Itsesabotaasi on aika yleistä autisteilla, eikä sitäkään voi pitää rationaalisena.) Hän myös valehtelee patologisen paljon - monen mielestähän Aspergerit eivät myöskään "pysty valehtelemaan". Joopa joo. http://paulcooijmans.com/asperger/strai ... erger.html

Asperger voi johtaa myös psykoosiin, kuten usealle tuntemalleni autistille on käynyt. Psykoottinen ihminen ei taatusti ole rationaalinen.

On jännä juttu, että tämä foorumi on pullollaanä enemmän tai vähemmän autistisia ihmisiä ja muut pystyvät olemaan syyttämättä toisia "hysteerisiksi" ja "mielipuolisiksi" ja hemmottelluiksi kakaroiksi ja mitä näitä nyt olikaan. Niin kuin Omppu sanoo, ei autismi ole mikään perustelu, että saa käyttäytyä huonosti. Pullan jutut (kuten monen muunkin) kiertävät usein omaa napaa, mutta ei sellaista tarvitse pahoitella, hän ei ole koskaan epäystävällinen.

(Itse asiassa myös liian alhainen testosteroni voi aiheuttaa aggressiivisuutta. Lähde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1399830 )

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Nov 23, 2015 07:52 

Maija wrote:
"Autistit käyttäytyvät erittäin loogisesti aina"
Tämä on yksinkertaisesti valhetta, urbaani legenda, jota autistit levittävät. Useat tuntemani autistit, mukaan lukien kaikkein autistisimpia ihmisiä joita olen koskaan tuntenut, ovat itsekin myöntäneet toimivansa epärationaalisesti.

Kuinkas monta tunnet? Minä tunnen kymmeniä, eikä ja vain pari heistä on irrationaalisia (mutta siitäkään en ole ihan varma). Päinvastoin, miltei kaikki autistit ovat kaikki äärimmäisen rationaalisia. Äärimmäisen. Ja siinä on se ongelma, kuten jo sanoin, että kun autisti ei kuitenkaan voi omata kaikkea tietoa asiasta X, niin hän tekee silti tiukan johtopäätöksensä siitä tiedosta, mitä hänellä on, eikä osaa mitenkään ottaa huomioon muita asioita ja sitä mahdollisuutta, että ei tiedä kaikkea. Tämä aikaansaa sen harhan, että autisti ei olisi looginen, etenkin nenttien silmissä. Nentti toimii vaistonvaraisesti, tunteella ja kokemuksella, kun hän muodostaa näkemyksen jostain. Aspergeri toimii vain sen tiedon pohjalta, mitä hänellä juuri siitä kyseisestä asiasta ja tilanteesta on, kuin jokin androidi.

Quote:
Hän myös valehtelee patologisen paljon - monen mielestähän Aspergerit eivät myöskään "pysty valehtelemaan". Joopa joo.

Minä en ole tähän päivään mennessä saanut yhtäkään autistia kiinni yhdestäkään valheesta. En yhtäkään, enkä yhdestäkään. Sen sijaan nenttejä saan jatkuvasti. Joko autistit ovat sitten poikkeuksellisen hyviä valehtelemaan minulle(kin) tai sitten asia vaan on niin, että autistit eivät tuppaa valehtelemaan.

Quote:

Ja millä perusteella tämä on joku auktoriteetti asiasta?

Quote:
Asperger voi johtaa myös psykoosiin, kuten usealle tuntemalleni autistille on käynyt. Psykoottinen ihminen ei taatusti ole rationaalinen.

Mikä tahansa voi johtaa psykoosiin. Tietääkseni psykoosit eivät ole merkittävästi yleisempiä aspergereilla kuin muillakaan, joskin mielialahäiriöt toki ovat (tietenkin voidaan väittää, että vakava masennus on psykoosi, okei, mutta...).

Quote:
On jännä juttu, että tämä foorumi on pullollaanä enemmän tai vähemmän autistisia ihmisiä ja muut pystyvät olemaan syyttämättä toisia "hysteerisiksi" ja "mielipuolisiksi" ja hemmottelluiksi kakaroiksi ja mitä näitä nyt olikaan.

KETÄ ja MISSÄ minä tarkkaan ottaen olen syyttänyt hysteeriseksi tai mielipuoliseksi? En käsittääkseni ketään. Lueppas, mitä minä kirjoitin. Minä tarkoitan tasan, mitä kirjoitan. Älä tee mitään tulkintoja siitä, mitä minä kirjoitan.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 23, 2015 09:10 

No tässähän mmjan syytät hysteriasta, ja jossain myöhemmin hemmotelluista kakaroista. Eli lainaus tekstistäsi: "Minusta tuntuu, että monilla tästä SEID:sta kärsivillä on myös jonkinlaista ns. "hysteria" tyyppistä oireilua. Onko se sitten autisminkirjon ilmentymää naispuolisilla vaiko jotain muuta, en tiedä. Kuitenkin sille tyypillistä on juurikin se, että ihmisen sietokyky kaikkea kohtaan on olematon ja hän alkaa heti hysterisoitua, kun jokin asia menee hieman poikkipuoleisesti. Hysteriaan kuuluu myös, että tekee tikuista asiaa, kuvittelee kaikenlaista olematonta tai vääristelee tai väärinymmärtää kaikkea kokemaansa naurettavuuksiin asti. Tämä ilmiö on nähtävissä monissa ryhmissä esim. Facebookissa, jossa nimenomaan naispuoliset hysterisoituvat mielipuolisuuteen asti. Pienikin poikkipuoleinen sana, pienikin epäilys, pienikin kysymys, pienikin poikkeama jostain käsittämättömästä "konsensuksesta" aikaansaa heti raivopäisen hysteriareaktion eli poispotkimisen."

Ja muuten tuo mainitsemasi "Pienikin poikkipuoleinen sana, pienikin epäilys, pienikin kysymys, pienikin poikkeama" jonka takia hysteerikot heittivät sinut pihalle, oli kyllä jälleen kerran muiden syyttämistä tyhmiksi (tässä ilman yleensä käyttämiäsi voimasanoja edessä). Siis jos eivät ole samaa mieltä kuin sinä. Ja sitten vielä yhden etnisen vähemmistön syyttämistä Suomen CFS-potilaiden kurjaan kohteluun. Good grief... Tuollaiseen on varmasti aika nollatoleranssi. Täällä se on onneksi jo säännöissä ymmärtääkseni. Seurasin nimittäin tuota "hysteerikkojen" keskustelua ja korjaan muistikuvasi, kun kerran näitä erottamisia haluat puida. Olet ilmeisesti lentänyt useammastakin sairausryhmästä ulos. Onko aina vika vain muissa? Lisäksihän sinulla on omakin ryhmäsi, ehkä siellä voit kommunikoida niinkuin tapoihisi kuuluu, mutta etkö voisi täällä voi kuunnella muiden toiveita. Kohteliaisuutta ja kärsivällisyyttä vaan peliin, niin hyvä tulee. Ja jaksaa taas tähän foorumiin osallistua. Kyse on myös siitä että ihmiset eivät uskalla itseään askarruttavia juttuja laittaa tänne jos tylytys on tätä luokkaa. Niinkuin esim. yhdessä keskustelussa naltreksonin laimentamisesta. Jossa tylytit vielä ilman tietoja farmaseuttisesta teknologiasta. Mutta täydellä itsevarmuudella :)

Meni kauas vaihtoehtohoidoista mutta tässä nyt se mitä tähän keskustelun tyyli -asiaan halusin sanoa. Ei muuta enää.

Profile  

PostPosted: Tue Nov 24, 2015 11:48 

Astrid wrote:
No tässähän mmjan syytät hysteriasta, ja jossain myöhemmin hemmotelluista kakaroista. Eli lainaus tekstistäsi: "Minusta tuntuu, että monilla tästä SEID:sta kärsivillä on myös jonkinlaista ns. "hysteria" tyyppistä oireilua. Onko se sitten autisminkirjon ilmentymää naispuolisilla vaiko jotain muuta, en tiedä. Kuitenkin sille tyypillistä on juurikin se, että ihmisen sietokyky kaikkea kohtaan on olematon ja hän alkaa heti hysterisoitua, kun jokin asia menee hieman poikkipuoleisesti. Hysteriaan kuuluu myös, että tekee tikuista asiaa, kuvittelee kaikenlaista olematonta tai vääristelee tai väärinymmärtää kaikkea kokemaansa naurettavuuksiin asti. Tämä ilmiö on nähtävissä monissa ryhmissä esim. Facebookissa, jossa nimenomaan naispuoliset hysterisoituvat mielipuolisuuteen asti. Pienikin poikkipuoleinen sana, pienikin epäilys, pienikin kysymys, pienikin poikkeama jostain käsittämättömästä "konsensuksesta" aikaansaa heti raivopäisen hysteriareaktion eli poispotkimisen."

KETÄ minä tuossa syytän hysteeriseksi?
En ketään yksilöidysti. Toki, jos koet, että tuossa puhutaan esimerkiksi sinusta, niin kannattaa miettiä, miksi tunnet piikin osuneen?

Quote:
Ja sitten vielä yhden etnisen vähemmistön syyttämistä Suomen CFS-potilaiden kurjaan kohteluun. Good grief...

Minkä, missä ja miten muka? Puhut paskaa eli valehtelet. Etkö yhtään häpeä? Kun et asia-argumentein pärjää, pitää alkaa valehtelemaan.

Rautalankaa:
"Se, että taho X rahoittaa ryhmän Y hyysäämistä EI TARKOITA, että on ryhmän Y syy, että taho X rahoittaa ryhmää Y mieluummin kuin ryhmää Z. Eikä se itse asiassa edes tarkoita, että asioilla on MITÄÄN TEKEMISTÄ KESKENÄÄN. Taho X voisi rahoittaa ryhmää Y ja Z tai vaan ryhmää Z tai olla rahoittamatta kumpaakaan tms. jne. yms. Ei mitään tekemistä minkään kanssa."

Minä olen varmaankin sanonut, että tiettyjen "kulttuuriamme rikastuttavien moniosaajien hyysäämiseen riittää kyllä rahoja, mutta ei meidän hoitamiseen". Tämä EI TARKOITA sitä, että olisi ko. ryhmän SYY, että emme saa kunnon hoitoa. EI tarkoita. Ei, ei ja EI TARKOITA. Sinun nenttinuppisi ehkä vääntää siitä sairaalla tavalla sitä, mutta sitä siinä ei sanota, eikä tarkoiteta. Väite, että siinä tarkoitetaan niin, on puhdasta valetta.

Quote:
Niinkuin esim. yhdessä keskustelussa naltreksonin laimentamisesta. Jossa tylytit vielä ilman tietoja farmaseuttisesta teknologiasta. Mutta täydellä itsevarmuudella :)

Fakta on, että naltreksonia ei voi 50mg tabletista laimentaa vedellä tms. 1,5mg annoksiksi mitenkään. Tarkkuus ei riitä missään kotikonsteissa. Tämä fakta ei muuksi muutu siitä, että et suostu sitä hyväksymään. Kun se aine ei jakaudu tasaisesti 50mg tabletissa eikä se jakaudu tasaisesti nesteessä, johon se on liotettu niin ei jakaudu.

Profile  

PostPosted: Tue Nov 24, 2015 05:49 

Mielipuolinen hysteerikko täällä sitten vielä vääntää nuppiaan.

Jos tietty määrä tiettyä ainetta liukenee tiettyyn määrään nestettä, se jakautuu silloin tasaisesti ko. nesteeseen. Tämä meni pieleen. Ei iso asia. Kaikki teemme virheitä. Tyyli pahinta. Onko tämänkään kysyjä enää foorumilla?

Ja jos sanotaan että jokin asia on tietyn ryhmän hyysäämisestä johtuvaa, niin ei se kyllä millään muuksi muutu. Hyvä jos et enää ole sitä mieltä.

Samalla asialla ollaan, siis CFS-potilaiden, miksi silloin ei voida käyttäytyä kohteliaasti toisiamme kohtaan? Sehän ei ole keneltäkään pois

Profile  

PostPosted: Sat Nov 28, 2015 07:24 

Astrid wrote:
Jos tietty määrä tiettyä ainetta liukenee tiettyyn määrään nestettä, se jakautuu silloin tasaisesti ko. nesteeseen.

Ei välttämättä jakaudu, jos siis liukeneminen ei ole tasaista ja täydellistä ja neste täydellisesti sekoittunutta.

Quote:
Ja jos sanotaan että jokin asia on tietyn ryhmän hyysäämisestä johtuvaa, niin ei se kyllä millään muuksi muutu.

Minä en ole moista sanonut, lopeta valehtelusi.

Profile  

PostPosted: Sat Nov 28, 2015 10:38 

mmjan wrote:
Astrid wrote:
Jos tietty määrä tiettyä ainetta liukenee tiettyyn määrään nestettä, se jakautuu silloin tasaisesti ko. nesteeseen.

Ei välttämättä jakaudu, jos siis liukeneminen ei ole tasaista ja täydellistä ja neste täydellisesti sekoittunutta.
Naltreksonin liukoisuus veteen on 1,63 g/l, joten 50 mg:n tabletti liukenee jo 50 ml:aan vettä, saati sitten vaikka 1 dl:aan. Aineen jakautumista nesteeseen voi nopeuttaa kääntelemällä liuotusastiaa ylösalaisin.

Profile  

PostPosted: Sat Nov 28, 2015 11:27 

tepsi wrote:
mmjan wrote:
Astrid wrote:

Naltreksonin liukoisuus veteen on 1,63 g/l, joten 50 mg:n tabletti liukenee jo 50 ml:aan vettä, saati sitten vaikka 1 dl:aan. Aineen jakautumista nesteeseen voi nopeuttaa kääntelemällä liuotusastiaa ylösalaisin.

Teet nyt perusteettomia oletuksia, esim.

1) Oletat, että naltreksoni on täysin liukenevassa muodossa tabletissa. Ei se ole. Siellä on muitakin aineita, jotka voivat sitoa naltreksonia tai vaikuttaa siihen, miten se liukenee sieltä (ja miten ne muut aineet liukenevat sieltä). Tätä ongelmaa ei olisikaan, jos tableteissa olisi VAIN naltreksonia, silloin sen liukeneminen veteen ja melko tasaisesti olisikin selviö, mutta kun ei ole, niin ei ole.

2) Oletat, että astiaa voi käännellä niin hyvin ja tehokkaasti, että se naltreksoni todellakin leviää tasaisesti nesteeseen kokonaan. Tämä on puhdas oletus, vailla mitään faktaa. Liittyy toki myös edelliseen kohtaan osittain.

3) Laboratoriossa ei olisikaan mitään vaikeuksia ottaa naltreksonia vaikka se 50mg ja sekoittaa se veteen tehokkaasti, sitten vielä sen jälkeen annostella tuo sellaisiksi annoksiksi, että niissä olisi aina 1,5mg yhdessä. Mutta kun me emme ole laboratoriossa, eikä meillä ole puhdasta naltreksonia.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 29, 2015 05:44 

Tämä onkin ollut harvinaisen ystävällinen ja asiallinen foorumi tähän asti. Minusta on äärimmäisen valitettavaa jos jonkun henkilön ulosannin vuoksi ihmisiä poistuu foorumilta, joka kuitenkin tarjoaa monille käyttäjilleen aivan korvaamatonta tietoa vaikeiden sairauksien hoidosta. Hyvin vakava asia. Mielestäni mmjanin kirjoitukset tässä ketjussa ovat erittäin loukkaavia, epäkohteliaita ja hyvän tavan vastaisia. Syyt on jo lueteltu, en lähde niitä toistamaan.

'Lähteminen on heidän oma valintansa' on todella kulunut fraasi jota käyttävät ihmiset pestessään kätensä toisten mielen pahoittamisesta. Sinun valintasi on pahoittaa ihmisten mieli kirjoitustyylilläsi ja loukkaavilla kommenteilla, vaikka tiedät niiden olevan loukkaavia. Jos useat ihmiset kokevat jonkun käytöksen loukkaavana, ei ole syytä puolustaa omaa oikeassaolemistaan, vaan sanoa, sori, yritän jatkossa olla vähemmän tyly. Sori jos en aina onnistu.

Stressi tekee pahaa, olen huomannut saman. Tästä syystä olen rajoittanut rajusti kaikkea netinkäyttöä, koska negatiivinen uutisointi ja kirjoittelu kurjistaa ihmeen paljon. Eniten tällainen suora henkilöidenvälinen.

Tunnen vain yhden aspergerin, ja hän on ystävällisin ja kohteliain tuntemani ihminen, muttei läheskään aina kovin rationaalinen.

Epäkohteliaisuus ei edesauta mitään, ei vaikka miten olisi oikeassa.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 29, 2015 09:30 

Jonna wrote:
Mielestäni mmjanin kirjoitukset tässä ketjussa ovat erittäin loukkaavia, epäkohteliaita ja hyvän tavan vastaisia. Syyt on jo lueteltu, en lähde niitä toistamaan.

Astrid toistuvasti valehtelee siitä, mitä minä olen sanonut. Astrid väittää minun sanoneen asioita, joita minä en ole sanonut. ("...yhden etnisen vähemmistön syyttämistä Suomen CFS-potilaiden kurjaan kohteluun" ja "Ja jos sanotaan että jokin asia on tietyn ryhmän hyysäämisestä johtuvaa, niin ei se kyllä millään muuksi muutu. Hyvä jos et enää ole sitä mieltä.") Eikä, toistuvista vaatimuksistani huolimatta, suostu antamaan lähdettä väitteelleen. Tämä täyttää jo, julkisesti todettuna, de facto, törkeän kunnianloukkauksen kriteerit. Kuitenkaan kukaan ei ole Astridia millään muotoa moittimassa.

Nähtävästi tosiasioiden kertominen on "erittäin loukkaavaa, epäkohteliasta ja hyvän tavan vastaista", mutta suora valehtelu toisen ihmisen sanomisista ja sanojen laittaminen toisen ihmisen suuhun ei ole. Näinkö paljon te todella vihaatte totuutta? Näinkö sairasta teidän ajattelunne on? Totuus on kamalaa eikä sitä saa kertoa, mutta valheita saa toisesta ihmisestä levittää vapaasti, kenenkään tuomitsematta?!?

Quote:
'Lähteminen on heidän oma valintansa' on todella kulunut fraasi jota käyttävät ihmiset pestessään kätensä toisten mielen pahoittamisesta.

Se on heidän päätöksensä ja meidän tulee kunnioittaa sitä. Mitäpä, jos MINÄ lähtisin foorumilta SINUN käytöksesi vuoksi, itkisitkö perään? Reflektoisitko omaa käytöstäsi? Et varmasti. Tekopyhä hurskastelija sinä olet!

Quote:
Jos useat ihmiset kokevat jonkun käytöksen loukkaavana, ei ole syytä puolustaa omaa oikeassaolemistaan, vaan sanoa, sori, yritän jatkossa olla vähemmän tyly.

Argumentum ad populum.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 29, 2015 05:57 

Tämä menee nyt edelleen kauas aiheesta, eli vaihtoehtohoidoista. Mutta eihän tämä foorumi toimi hyvin jos aika moni ilmeisesti joutuu varomaan sitä ettei sattuisi lukemaan mmjan-nimimerkin kommetteja. Jos hän ei kirjoita ikävästi sinulle itsellesi, niin hyvin mahdollista että hän loukkaa jotakuta toista. Kaiken voisi sanoa niin että osoittaa kunnioitusta toista osapuolta kohta. Siihen kykenee jokainen joka haluaa.

Syyllistyin itsekin varmaan jonkin asteiseen maltin menetykseen välillä mutta nimittelyt menivät jo tosi pitkälle. Ja myös muiden foorumien keskusteluja ja ihmisiä otetaan kohteeksi. Miksi ihmeessä? Voinee edes muistuttaa miten nuo keskustelut oikein menivätkään. Kirjoitit mmjan että sanoin varmaankin näin ja näin. Jos nyt et edes muista mitä olet itse tuohduksissasi kirjoittanut niin eikö todella ole syytä jättää aihe.

Pyytäisin Maija että esimerkiksi vaikka jotenkin terävöittäisit foorumin sääntöjä. Tämä on aika monelle ainoa paikka saada vertaistukea ja sen soisi toimivan ilman riskiä stressiin kun verkon avaa. Voisiko säännöissä olla kielto vähätellä toisten sairautta, kielto nimitellä? Kehoitus kunnioittavaan käyttäytymiseen?

Oman sairauden puolesta jo hävettää että tällaiset ketjut ovat kenen tahansa luettavissa. Voi vaan miettiä mitä mahtaa mieleen tulla.

Naltreksonitabletteja joudutaan apteekeissakin käyttämään LDN-kapseleiden valmistuksessa. Se ei tietenkään vastaa lääketehtaan mittatarkkuutta, mutta kun ollaan tekemisissä lääkkeen kanssa jonka kehittämisestä ja edes valmistamisesta eivät lääketehtaat ole kiinnostuneita, joudutaan käyttämään luovuutta. Hyvä niin että ei luovuteta! Ei siitä ainakaan pidä antaa ymmärtää kysyjän olevan jotenkin tyhmä. Jos ei usko itse projektin onnistuvan mitenkään, voi senkin sanoa asiallisesti.

How is LDN prepared?

LDN is usually prepared by a compounding pharmacist, who makes capsules by either grinding up 50mg Naltrexone tablets, or using Naltrexone powder purchased from a primary manufacturer. (The
most popular Naltrexone tablet is the 50mg "ReVia" Naltrexone tablet, usually prescribed for treatment of drug and alcohol addictions.)

LDN may also be prepared in a solution of distilled water, with 1mg per ml dispensed with a 5ml medicine dropper. If LDN is used in a liquid form, it is recommended that it be refrigerated.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 29, 2015 06:02 

Esimerkiksi toisen henkilön haukkuminen tekopyhäksi hurskastelijaksi pelkästään sillä perusteella, miten olettaa tämän toimivan, on erittäin loukkaavaa käytöstä. Kaiken lisäksi oletuksesi on väärä. Myös ihmisten leimaaminen hysterikoiksi ja hemmotelluiksi kakaroiksi on erittäin loukkaavaa. Ei tässä ole enää kyse siitä saako vaihtoehtohoitoihin uskoa vaan siitä, että ihmiset ovat loukkaantuneet tekstisi sävystä ja sen sisältämistä suorista loukkauksista.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta mietin omaa käytöstäni aina kun joku kertoo sen loukanneen häntä. Jos useat ihmiset ovat sitä mieltä, että toimin jossakin tilanteessa väärin, uskon todellakin tehneeni näin. Omaa käytöstää on vaikea arvioida ja joillekin se on suorastaan mahdotonta.

Mutta tämän keskustelun jatkaminen tällaisessa asenneilmastossa on täysin turhaa ja hedelmätöntä. Jos yksi osapuoli on vakuuttunut olevansa oikeassa ja toimineensa täysin oikeutetulla tavalla, ei asian ratkaiseminen etene milliäkään.

Hyvä käytös ei olekaan muuta kuin yhdessä sovittu tapa kohdella toisia. Nimittely ei ole oikeutettua vaikka kuinka olisi eri mieltä.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 29, 2015 08:48 

Astrid wrote:
Ja myös muiden foorumien keskusteluja ja ihmisiä otetaan kohteeksi. Miksi ihmeessä? Voinee edes muistuttaa miten nuo keskustelut oikein menivätkään. Kirjoitit mmjan että sanoin varmaankin näin ja näin. Jos nyt et edes muista mitä olet itse tuohduksissasi kirjoittanut niin eikö todella ole syytä jättää aihe.

Älä selittele ja koeta vieritellä asiaa.

SINÄ VALEHTELIT. SINÄ esitit minusta täysin perättömän väitteen. SINÄ. Sinusta on ilmeisesti OK valehdella toisista ihmisistä ja heidän sanomisistaan, siinä ei nähtävästi ole sinusta mitään ongelmaa edelleenkään.

Sanoit sanatarkasti:"Ja sitten vielä yhden etnisen vähemmistön syyttämistä Suomen CFS-potilaiden kurjaan kohteluun". Minä en ole syyttänyt mitään (yhtäkään) etnistä ryhmää Suomen CFS-potilaiden kurjasta kohtelusta missään, ikinä, mitenkään. SE ON VALHE. SINÄ OLET VALEHTELIJA ja sinulla on vielä pokkaa koettaa selitellä ja kierrellä tuota ja syytellä MINUA siitä, että "käytän vääränlaista kieltä"! Sinulla! Sinulla, joka olet itse valehtelija ja tunget sanoja suuhuni ja vielä koetet sitä selitellä uudestaan ja uudestaan, vaikka se ei muuksi siitä muutu!

Todella härskiä.

Quote:
Pyytäisin Maija että esimerkiksi vaikka jotenkin terävöittäisit foorumin sääntöjä. Tämä on aika monelle ainoa paikka saada vertaistukea ja sen soisi toimivan ilman riskiä stressiin kun verkon avaa. Voisiko säännöissä olla kielto vähätellä toisten sairautta, kielto nimitellä? Kehoitus kunnioittavaan käyttäytymiseen?

Voisiko Maija terävöittää foorumin sääntöjä siten, että kukkahattu olisi jätettävä naulakkoon ja oikeasti PYSTYTTÄVÄ KÄYTTÄYTYMÄÄN KUIN AIKUINEN IHMINEN ELI OTTAMAAN VASTAAN KRIITIIKKIÄ JA KESKUSTELEMAAN ASIOISTA NIIDEN OIKEILLA NIMILLÄ SENSUURIN PERÄÄN ITKEMISEN SIJAAN? Niin ja vielä väännettäisiin rautalangasta, että valehtelu ei ole sallittua, eikä sanojen laittaminen toisen suuhun tai muu toisen, kunnianloukkauksen kriteerit selkeästi täyttävä toiminta, jota esimerkiksi Astrid harrastaa täällä minua kohtaan?

Last edited by mmjan on Sun Nov 29, 2015 08:51, edited 2 times in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]