Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 10:38

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Vaihtoehtohoidot
PostPosted: Sun Nov 29, 2015 08:50 

Jonna wrote:
Esimerkiksi toisen henkilön haukkuminen tekopyhäksi hurskastelijaksi pelkästään sillä perusteella, miten olettaa tämän toimivan, on erittäin loukkaavaa käytöstä.

En minä siksi haukkunut Astridia, vaan siksi, että HÄN VALEHTELEE MINUSTA JA MINUN SANOMISISTANI, änkee sanoja suuhuni ja väittää niitä minun sanomisiksini - ja vielä sen tehtyään kehtaa, siis oikeasti, kehtaa valittaa MINUN KIELENKÄYTÖSTÄNI JOTAIN.

Kyllä minusta ihminen, joka itse valehtelee ja tunkee sanoja toisen suuhun, ei omaa MITÄÄN OIKEUTTA valittaa kenenkään muun ihmisen kielenkäytöstä yhtään mitään. Jos niin tekee, on todellakin tekopyhä hurskastelija.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 30, 2015 11:47 

Eikun tarkoitin että on loukkaavaa että nimittelet minua tekopyhäksi hurskastelijaksi sen vuoksi, että oletat että en reflektoisi omaa käytöstäni jos loukkaantuisit jostakin mitä kirjoitan ja sen vuoksi lähtisit foorumilta.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 30, 2015 01:06 

mmjan, olet itse aloittanut muiden foorumeidenkin ihmisten haukkumisen ja käsittelyn täällä. Miksi teet sen, ihmettelen edelleen. Jos pystyt muistamaan keskustelun oikein, laita se tänne mutta ennenkaikkea lopeta huutaminen ja nimitteleminen. Huomaatko, kukaan ei nimittele sinua? Eikä vaadi ettet esitä mielipiteitä. Pyyntö on kohteliaampaan kommunikointiin, niin että kaikki jaksaisivat lukea.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 01, 2015 12:56 

Astrid wrote:
mmjan, olet itse aloittanut muiden foorumeidenkin ihmisten haukkumisen ja käsittelyn täällä. Miksi teet sen, ihmettelen edelleen...Huomaatko, kukaan ei nimittele sinua? Eikä vaadi ettet esitä mielipiteitä. Pyyntö on kohteliaampaan kommunikointiin, niin että kaikki jaksaisivat lukea.

Taas hienosti hyppäät kokonaan sen pointin yli, että SINÄ VALEHTELIT ja VÄITÄT MINUN SANONEEN JOTAIN, MITÄ MINÄ EN OLE SANONUT.

Koko ajan "unohdat" tuon asian. Etkä suostu kommentoimaan siihen mitään.

Sitten sinulla on vielä pokkaa taas alkaa minua syyllistämään jostain. Sinulla, valehtelijalla!

Quote:
Jos pystyt muistamaan keskustelun oikein, laita se tänne mutta ennenkaikkea lopeta huutaminen ja nimitteleminen.

MINULLA ei ole mitään todistustaakkaa SINUN VÄITTEISIISI. Sinulla on. Onko näinkin yksinkertainen asia sinulle liian vaikeaa ymmärtää? SINÄ väitit minun sanoneen X (vaikka en sanonut), joten SINULLA on velvollisuus todistaa väitteesi todeksi. Et tietenkään pysty todistamaan, KOSKA VALEHTELIT.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 01, 2015 08:51 

En valehtele. Lähdit esittämään mielipiteesi etnisen vähemmistön "hyysäämiseen" liittyen ja vielä yhdistit sen cfs-potilaiden asemaan. En olisi tietenkään ottanut asiaa esiin täällä jollet olisi nimitellyt niitä joille ko mielipiteet cfs-ryhmässä olivat liikaa. Varmaan viimeinen pisara. Näitä mielipiteitäsi voi jokainen halukas lukea blogistasi. Saanko seuraavaksi uhkauksia? En palaa niitä lukemaan. Nyt riitti.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 01, 2015 10:32 

Astrid wrote:
En valehtele.

Valehtelet. Esität epätoden väitteen:"Ja sitten vielä yhden etnisen vähemmistön syyttämistä Suomen CFS-potilaiden kurjaan kohteluun.", etkä edes kerro lähdettä sille. Se on valehtelua. Törkeää valehtelua, koska jatkat sitä yhä.

Quote:
Lähdit esittämään mielipiteesi etnisen vähemmistön "hyysäämiseen" liittyen ja vielä yhdistit sen cfs-potilaiden asemaan...Näitä mielipiteitäsi voi jokainen halukas lukea blogistasi.

Missä blogikirjoituksessani mukamas? Minulla on miltei 1000 kirjoitusta blogissani. SINULLA ON TODISTUSTAAKKA SINUN VÄITTEELLESI, EI MINULLA! Kun kerran osaat jo sanoa, että se muka löytyy blogistani, niin kerroppa, mistä kirjoituksesta tarkkaan ottaen kiitos. URL tai päivämäärä. Tuleeko? Ei tule, koska valehtelet.

Quote:
Saanko seuraavaksi uhkauksia? En palaa niitä lukemaan. Nyt riitti.

Olkinukke. Valehtelet ja kun olet nyt jäänyt kiinni valheesta, koetat taas siirtää keskustelua muihin aiheisiin ja pakenet paikalta kokonaan, luullen, että kukaan ei ole tajunnut, että todellisuudessa pakenet paikalta, koska JÄIT KIINNI VALHEESTA. Ketä sinä luulet huijaavasi tuolla selittelylläsi ja asiasta toiseen hyppimiselläsi? Ihan hyvä toki, jos lähdet suksimaan kuuseen täältä, valepukkeja ei täällä varmasti jää kukaan kaipaamaan.

Rautalankaa vielä kerran:
1) Esitit väitteen siitä, että minä olen sanonut jotain:"Ja sitten vielä yhden etnisen vähemmistön syyttämistä Suomen CFS-potilaiden kurjaan kohteluun."
2) Et ole esittänyt väitteellesi lähdettä, vaikka sinulla on todistustaakka ("se on sun blogissa" ei ole lähde, URL tai päivämäärä on).
3) Jo pelkästään kohdan 2 mukaan olet valehtelija.
4) Kun minä vielä voin todeta, että en todellakaan ole moista sanonut, koska tiedän, etten ole, on aivan ilmeisestä, että valehtelet eli puhut paskaa.
5) Vielä kaikesta tästä em. tiedoista huolimatta jatkat valehteluasi minusta ja sanomisistani.
6) Kaikesta em. huolimatta sinulla on oikeasti pokkaa valittaa MINUN "asenteestani" tai "tavastani kommunikoida" tai "sanomisistani" tällä foorumilla. Oikeasti, tämä on aivan hillittömän surkuhupaisaa, HHAHAHAAHAAAA!

Profile  

PostPosted: Sat Dec 12, 2015 01:16 

Palataanko vaihtoehtoisista hoidoista keskustelemiseen?

Omat tunteeni kuumenivat Hyksin allergiapolilla, missä ei suostuttu testaamaan kuin perustestit ja sitten tarjottiin hoidoksi "parantavaa kosketusta".

En voinut uskoa korviani, että valtion rahoja tuhlataan moiseen huuhaaseen. :roll:

Profile  

PostPosted: Mon Dec 14, 2015 10:14 

Parantavaa kosketusta? HYKSin allergiapolilta? Uskomaton ehdotus!

Minulle on myös keskussairaalasta tarjottu nivelkipujen hoitamiseen mindfullnesia. Sanoin kyllä nopeasti kiitos ei. Nivelkivut sitten lakkasivat MCAS-lääkkeillä. Huvikseni tuolloin googletin mindfullnes-gurun (en enää muista nimeä, joku amerikkalainen mies) videoita Youtubesta. En kyllä kauan pystynyt katsomaan. Hyvin oli miehellä manipuloiva, suorastaan hypnoottinen puhetapa hallussa. Tuli mieleen lähinnä joku hämäräperäisen kultin saarnaaja.

Vaihtoehtohoitojen "teho" perustunee siihen, että ihminen kokee tulevansa kuulluksi ja ymmärretyksi ja kokee, että hänestä välitetään aidosti. Samoin tuo "parantava kosketus" kai lähinnä vastaa sitä, kun äiti silittelee pelästyneen lapsen päätä, kun lapsi herää kesken unien painajaiseen. Se on jonkinlainen äidin kosketuksen korvike. Ehkä jotkut tarvitsevat sitä kokemusta, jos ei ole läheisiä ihmisiä elämässä. On silti väärin ja täysin harhaanjohtavaa markkinoida sitä parantavana hoitona.

Saman asian ajaisi hyvän ystävän tai muun läheisen antama luja halaus ja aito kuunteleminen. Valitettavasti kaikilla ei ole omasta takaa kuuntelijoita ja koululääketieteen puolella harvoin kokee tulleensa kuulluksi, hyvä jos kohdelluksi ihmisenä.

Tietenkin on kurjaa, että tuollaisella rahastetaan. Kyse on oikeastaan siitä, että saa kokea, että minusta välitetään. Kenenkään ei pitäisi joutua maksamaan sellaisesta maltaita jollekin puoskarille, mutta valitettavasti elämme sellaisessa maailmassa, että moni joutuu niin tekemään.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 15, 2015 12:46 

Sama juttu! Kivut ja allergiat ovat yllättäen oikeilla lääkkeillä helpottaneet – ihan ilman sitä parantavaa kosketusta. Olisin ymmärtänyt vielä meditoinnin, jolla on jotakin tieteellistä pohjaa..

On todella ikävää, että kaikilla ei ole läheisiä, joilta saada parantavaa kosketusta. En siltikään halua kuluttaa vähiä resurssejani sellaisiin hoitomuotoihin, joita saa myös kotoa ja vielä ilmaiseksi.

Olet ihan oikeassa siinä, että koululääketieteen puolella harvoin sitä kokee tulleensa kohdelluksi ihmisenä. Sitä tunnetta ei vain voi korjata sillä, että tarjotaan tilalle parantavaa kosketusta.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 15, 2015 11:24 

Tehkää noista kaikista valitukset Aluehallintovirastoon ja ottakaa yhteys MYÖS ko. osastojen ylilääkäreihin. Huuhaalle on laitettava stoppi ja se tapahtuu niin, että siitä tehdään asianmukaiset valitukset oikeisiin tahoihin ja ne kohdistetaan huuhaata tyrkyttäviin terveydenhuollon ammattilaisiin.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 15, 2015 05:43 

Olen miettinyt vähän tuota asiaa että; ylläpidätkö itse Suomen väärää hoitokulttuuria?

Ja se että monilla ei ole läheisiä voi olla vaan sitäkin että läheisiä ei kiinnosta sinun sairastelusi. Koska joistakin ihmisistä on mukavaa jos muilla menee huonosti. Konkreettista apua et tälläisiltä ihmisiltä saa. Sanotaan vaan laiskaksi ja kysytään kävitkö ulkona tänään.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 15, 2015 09:54 

Valittaminen kyllä kannattaisi. Ei sairaalasta pidä tarjota hoidoksi puoskarointia. Tiedän, että kys. lääkäri ei enää ole samassa sairaalassa töissä. Tiedä sitten, mihin on mahtanut mennä.

Profile  

PostPosted: Mon Jan 11, 2016 11:37 

Huhhuh. Mindfulness on rentoutumistekniikka, jota käytetään rauhoittumisen opetteluun panikoivilla ja helposti ahdistuvilla potilailla yleensä mielenterveyspuolella ja sielläkin lievemmällä asteella. Ei todellakaan ole mikään kivunlievitysmenetelmä. Mutta rauhoittumistekniikkana esimerkiksi ahdistavien ajatusketjujen katkaisussa oikeasti ihan hyvä.

Profile  

PostPosted: Wed Jan 13, 2016 02:51 

Mindfulness on ainakin hulppeaa rahastusta, jos ei muuta. En oikein allekirjoita sen toimivuutta. Rentoutustekniikat voivat toimia ihan hyvin, mutta mindfulnessissa on mukana ideologinen tausta, jota vierastan syvästi, ja mielestäni ideologisesti värittyneet protokollat eivät saa kuulua minkään lääketieteellisen hoitolaitoksen tarjoamaan hoitoon.

Termi "vaihtoehtohoito" on minusta harhaanjohtava. Monesti oikeasti toimivia vaihtoehtohoitoja kuten ravintolisiä tai luonnonlääkkeitä voidaan käyttää varsinaisen lääkehoidon rinnalla, ei niiden sijaan, mihin termi vaihtoehtohoito viittaisi. Olisi järkevämpää tehdä jaottelu toisin puhumalla erikseen esim. lääkinnällisistä hoidosta, täydentävistä hoidoista, luontaislääketieteellisistä hoidoista ja uskomushoidoista (eli huuhaasta). Tässä erottelussa olisi jotain järkeä. Nyt vaihtoehtohoito-termi leimaa kaiken muun paitsi kemialliset lääkeaineet samaan kastiin yksisarvis- ja energiahoitojen kanssa, vaikka kyseessä olisi ihan peruteltu ja kliinisestikin toimivaksi todettu lisäravinne tms.

Profile  

PostPosted: Wed Jan 13, 2016 05:11 

Ai, ei ainakaan psykologin käyttämä mindfulnes-harjoitus sisältänyt minkäänlaista ideologista taustaa eikä maksanut mitään extraa. Kyseessä oli ainoastaan nauhoite, josta tuli ohjattu rentoutumisharjoitus eikä mitään sen ihmeempää. Varmasti jossain on mennyt överiksi sekin.

Tuo potilaan jaottelu eri hoidoista on aika toimiva, ja olen samaa mieltä siitä että uskomushoitoja ei pitäisi lääkäripalveluissa esiintyä ollenkaan. Hajoilin yrttilääkintäryhmässä siihen kun jonkun selvänäkijä oli diagnisoinut henkilöllä väsymysoireyhtymän sillä perusteella että hän nukkuu 12h/vrk. En kaipaa energiahoitoja, mutta tiedän että kasvilääkkeet ovat oikein tehokkaita esimerkiksi pienten ihotulehdusten ja -vaurioiden hoidossa. Jotenkin kasvilääkintäpiirit vain ovat täynnä yksisarvisihmisiä ja oikea tieto hukkuu.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]