Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Thu Nov 23, 2017 07:54

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Eteeriset öljykokeilut
PostPosted: Mon Mar 14, 2016 09:30 

Olin valmis tuomitsemaan tämän täydellisenä humpuukina mutta kas kummaa, näistähän on apua :shock: Sitronella-öljy ollut käytössä ja se kyllä rauhoittaa jotenkin mun hermostoa. Tulin siitä ensimmäisenä parina päivänä suorastaan humalaan ja olin niin rento, että tuntui, kuin olisi kellunut lämpimässä vedessä.

Profile  

PostPosted: Mon Mar 14, 2016 10:07 

Sitronellasta kerrotaan: "Research also shows that citronella oil has strong antifungal properties, is effective in calming barking dogs, and has even been used as a successful spray-on deterrent against pets destroying household items."

Voisin jo pelkästään tuon viimeisen kohdan vuoksi hommata kokeiluun. :mrgreen:

Profile  

PostPosted: Mon Mar 14, 2016 10:13 

Löytyi vielä tällainen:

Attachments:
citronellassential-oilinfo.jpg
citronellassential-oilinfo.jpg [ 77.04 KiB | Viewed 10026 times ]
 Profile  

PostPosted: Mon Mar 14, 2016 10:36 

Minä olen käyttänyt viime aikoina sitruunaruohoa sisäisesti mm. suussa olleen tulehduksen takia. Se on kai aika sama kuin sitruunaruoho mutta ei aivan. Sen sanotaan auttavan ahdistukseen, tulehdukseen, bakteereihin, viruksiin ja sieniin. Borrelioosiketjussa hansu hehkutti juuri sitruunaruohoöljyä sisäisesti hiivaan(?). (Monessa lähteessä sitruunaruohoa ei suositella sisäisesti, mutta joo.)

En voi kyllä siitäkään sanoa havainneeni muuta kuin että se on toiminut akuutissa infektiokäytössä, vaikutus mieleen 0. Jännä miten te saatte noin vahvoja vaikutuksia. :-o No, minulla on nyt tulossa postissa (eri lähetyksissä, koska tulli) immortelle, cubeb ja vetiveri (innostuin vähän tilaamaan). Vetiveri on tosin vain siksi, että tykkään sen tuoksusta

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Mar 14, 2016 11:31 

Hyvä, että Maija testaat, että ollaanko me Potilaan kanssa poikkeusyksilöitä. :D Minulla Immortelle on omasta valikoimasta ainoa, joka nousee päähän. Se myös on auttanut aknen kanssa, joten jää ehdottomasti pysyväksi osaksi lääkepakkia.

Katsotaan miten näiden uusien kanssa käy. Ainakin sitruunamelissa jää käyttämättä, kun joka kerta turpoaa huulet sekä nenää kirvelee, jos sitä kokeilee. Eli osalle näistä voi olla myös yliherkkä..

Profile  

PostPosted: Mon Mar 14, 2016 11:51 

En nyt puhu edes "päähän nousemisesta" vaan siitä, että olen todella hyvä havaitsemaan hyvin pieniäkin muutoksia, jota hoidot aikaansaavat itsessäni. Jos joku vähän piristäisi, rauhottaisi, tms, niin huomaisin kyllä.

Voidaan treidata joskus. :-D Sinä taisit asua Helsingissä? Minulla on ainakin duplikaatti neilikkaa, kun ostin sitä vahingossa kaksi. Varmaan jotain muutakin on turhana.

Eteerisille öljyillehän voi varsin useinkin olla yliherkkä. Joskus sellaisillekin, joita sietää ihan hyvin muussa muodossa.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Tue Mar 15, 2016 12:19 

Vaihtokaupalle kyllä ja pk-seudulla asun, eli Helsinkiin kulkeutuu. Ennen Immortellea pidin kaikkia öljyjä tehottomina, joten jään odottamaan mielenkiinnolla mitä mieltä olet sen tehosta.

Profile  

PostPosted: Sun Mar 27, 2016 10:38 

En ole kyllä valitettavasti immortellestakaan huomannut yhtään mitään, vaikka kuinka olen hengitellyt ja ihollekin käyttänyt. Olen kokeillut sitä myös finneihin (yksittäisiä, ei-tulehtuneita näppyjä), keratosis pilarikseen sekä erilaisiin luultavasti aseptisiin näppylöihin ja paiseisiin, joita saan sinne tänne. Yksi paise tuntui katoavan tosi nopeasti, muuten en voi varmasti sanoa todenneeni ulkoisestikaan mitään vaikutusta. Päänahkaan tietysti voisi vielä kokeilla.

Profile  

PostPosted: Mon Mar 28, 2016 02:43 

Ei tehonnut immortella minullekaan millään tavalla. Päänahkaan en ole kokeillut. Yksilöllistä tuo vaikutus näköjään. Minulla tuntuvat vaikuttavan sitronella ja frankinsensi. Muista kokeilemistani ei ole ollut mitään vaikutusta (laventeli vähän allergisoi)

Sitronellaa ei muuten kannata laittaa ennen lentomatkalle lähtöä: on kuulemma yleinen tapa yrittää huijata huumekoiraa :shock: Tämän näin jostain Kanadan/Australian/jne. tulli -ohjelmassa. Tuli heti mieleen, että mahtaako iskeä salakuljetusepäily, jos haisee sitronellalta :mrgreen: Tosin saa minut ihan vapaasti tutkia, mutta matka-aikaahan siinä tuhraantuu ihan hukkaan.

Profile  

PostPosted: Mon Mar 28, 2016 04:04 

En tiedä uskallanko kokeilla frankinsensiä, kun sisäisesti boswellia pahensi minulla selvästi hypoglykemiaa pienelläkin annoksella.

Tajusin, että olenhan minä sitruunaruohon lisäksi sitronellallakin lotrannut vaikka miten paljon, kun se on yleinen hyttyskarkote. Nykyään käytän sen sijaan sitruunaeukalyptusta, jonka pitäisi olla vielä tehokkaampaa. Sitä on tosin vaikea löytää.

Profile  

PostPosted: Mon Mar 28, 2016 05:18 

Hyvä, että testasitte Immortellea. Olisin nimittäin oman kokemukseni perusteella pitänyt sitä ihmelääkkeenä, sillä tuntuu vieläkin auttavan minulla moniin ongelmiin: rauhoittaa hermostoa, auttaa akneen ja ihottumaan, on tasoittanut ihon sävyä (sekä ilmeisesti yhden kurkkutulehduksen sen ansiosta vältin).

Käytän sitä tosin nykyään aika paljon. Vaikka ei saisi, öljyän kasvot 100% öljyllä. Myös eräs sukulaiseni on havainnut samanlaisia etuja, joten näyttää siltä, että perimä vaikuttaa. :mrgreen:

Profile  

PostPosted: Mon Mar 28, 2016 06:33 

Hyvä, että toimii sulla, Ankufi! Varmasti näidenkin vaikutukset on yksilöllisiä, kuten melkein kaiken muunkin tuntuu olevan :)

Profile  

PostPosted: Mon Mar 28, 2016 06:40 

Kannattaa varoa noiden 100 % öljyjen kanssa. Itsekin olen käyttänyt immortellea suoraan iholle laimentamatta, eikä se ole ärsyttänyt ihoa, mutta useimmat eteeriset öljyt ovat ainakin jonkin verran valoherkistäviä. Nyt talvella sitä ei ehkä huomaa, mutta kohta on kevät.

Profile  

PostPosted: Fri Apr 01, 2016 06:32 

Hei millä annoksella te oreganoöljyn käyttäjät sitä käytätte, että sillä jotain tehoakin olisi? Oon ollut nyt kohta kaksi viikkoa räkätaudissa ja poskiontelot olleet viikon tukkoiset (tk:n mukaan tulehdusta ei ollut, turvotusta vain), ja oon ottanut Candiminia 4-10 tippaa päivässä (tuo jaettuna 2-3 x päivän aikana), mutta tauti ei vain ota lähteäkseen!?

Profile  

PostPosted: Sat Apr 02, 2016 07:49 

Kyllä Candiminia 5 tippaa päivässä pitäisi hyvin riittää. Oletko käyttänyt jotain biofilmejä hajottavaa ainetta kuten hunajaa, bromelaiinia tai berberiiniä? Oman kokemukseni mukaan hengitystieinfektiot eivät välttämättä parane ilman tällaisia aineita (yksi riittää).

Flunssa on tietysti virustauti ja jos terveyskeskuksen mukaan tulehdusta poskionteloissa ei ole, ehkä he ovat oikeassa. Poskiontelontulehduksetkin ovat usein virustauteja.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]