Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Nov 20, 2017 06:43

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Eteeriset öljykokeilut
PostPosted: Sat Apr 02, 2016 07:57 

Hunajaa olen kyllä käyttänyt, samoin greipinsiemenuutetta ja auringonhattu-uutetta.

Mutta siis eikös oreganoöljyn pitäisi tehota myös viruksiin, vai olenko käsittänyt jotain väärin?

Profile  

PostPosted: Sat Apr 02, 2016 08:14 

Teoriassa joihinkin viruksiin (esim. noroviruksesta on näyttöä). Itse en ole koskaan havainnut sillä mitään vaikutusta mihinkään flunssia aiheuttavaan virukseen, ja olen käyttänyt sitä 2000-luvun alkupuolelta asti. Lähinnä se on laajakirjoinen antibakteerinen aine.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sat Apr 02, 2016 08:36 

Okei, kiitos selvennyksestä. Netissä kun paikoin annetaan ymmärtää että oregano tehoaisi kaikkiin mahdollisiin mikrobeihin ja jotkut kertovat käyttävänsä flunssankin hoitoon.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 02, 2016 09:00 

Voihan olla, että se johonkin flunssavirukseen toimii, vaikka itse siihenkin suhtaudun epäilevästi. Flunssiahan aiheuttaa mm. rino-, adeno-, korona- ja enteroviruksia. Flunssan aikana käyttö on siinä mielessä fiksua, että ainakin se ehkäisee bakteeriperäisiä hengitystietulehduksia, joille monet (kuten minä) ovat herkkiä.

Flunssan hoitoon on monia tehokkaita troppeja, parhaana minusta kissankynsiuute (siis cat's claw -yrtti, vain ekstrakti toimii hyvin). Lisäksi esim. mustaselja, andrographis, imeskeltävä sinkki jne. Kortisonilla saa yleensä koko taudin ehkäistyä kun ottaa ensioireiden ilmaantuessa. Mihinkään eteeriseen öljyyn en ole törmännyt, joka lyhentäisi flunssan kestoa, vaikka tokihan ne voivat lievittää tukkoisuutta jne.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sat Apr 02, 2016 10:07 

Kiitos vinkeistä! :)

Mulle onneksi suht harvoin on tullut bakteeri-infektioita, mutta muuten tämä flunssista toipuminen on usein tuskaista ja hidasta. Imeskeltävää sinkki+C:tä olen nytkin käyttänyt, mutta ei siitäkään ole tainnut juuri apua olla.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 2 hours [ DST ]