noksu wrote:
Onko muuten kukaan teistä kokeillut koivuntuhkauutetta? Kyseessähän on erittäin vanha suomalainen luontaislääke. Sen pH on erittäin korkea ja se sisältää vielä lisäksi runsaasti kaikenlaisia mineraaleja. Se vaikuttaa erittäin lupaavalta netin perusteella, joten sitä ehdottomasti kokeilen. Se on valitettavasti vaan aika sikahintaista, esim. CoCoVin litran pullo maksaa yli kolmekymppiä.
Minä olen ostanut täältä
koivuntuhkatippoja: http://www.goodset.composer.fi/eshop/categories/21/Esko Jalkasen luonnonvoimat yhdistyksestä suositeltiin niitä minulle, viisi tippaa päivässä. Mutta sehän on aika selvää muutenkin että kaikilla kroonisesti sairailla on mineraalipuutosta ja jokin mineraaleja lisäävä ravintolisä on hyvä olla jokaisella. Tuo on hyvä luonnollinen vaihtoehto. Ostin tippoja koska olen niin herkkä ja niitä minulle myös suositeltiin. Tuossa on sitä tuhkaa kuivanakin, mutta sehän on tuhdimpaa. Kuitenkin sitä käytetään ilmeisesti aika vähän, joten ei siitä minusta kovin kallista vaikuttaisi tulevan käytössä.
Minulla ei kai sitten ole sellaista sammasta, vaan katetta ja sitä ei ole jatkuvasti, joten puhutaan kai sitten eri asioista. Mutta joka tapauksessa harjaan sitä esim. ruokasoodalla hammasharjalla kun sitä tulee juuri puhdistusoireiden yhteydessä. Se sammas on kyllä varmaan merkki siitä että elimistössä on hiivaa ja elimistö on hapan.
Se että jättääkö vain hedelmät pois vai myös marjat, ja ruokavalion kanssa yleensäkin, täytyy itse päättää ja minusta on hyvä tehdä muutoksia vähän vähitellen, ettei muuta ihan kaikkea kerralla. Itse tein siis radikaalin muutoksen kun hyppäsin alkaliseen ruokavalioon ja ajattelin että paranen sitten nopeammin kun teen enemmän ja tein puhdistuskuurin, mutta harvinaisen väärässä olin!

Olisi pitänyt tehdä muutoksia hitaammin, ei mitään rajua puhdistuskuuria ainakaan, ja kärsivällisesti, jotta elimistö ehtii mukaan. Minulla oli myös matoja ja maksa meni vaan enemmän tukkoon liian kunnianhimoisesta elimistön puhdistamisoperaatiosta.
Donna Gatesin BED ja
Robert O. Youngin ohjelma ovat aika samantapaisia, mutta heillä on joitakin eriäviä mielipiteitä. Erityisesti probiooteista ja hapatetuista ruoista ovat täysin eri mieltä. Olen siis nyt siirtynyt pikkuhiljaa enemmän BED:in suuntaan (eli Body Ecology Diet) ja lisännyt gluteenittomia viljoja (jotka Gatesin mukaan eivät ruoki hiivaa), vähentänyt öljyjä ja avokaadoa, ja käytän hapatettuja juomia, kookoskefiiriä ja kananmunia. Syön kuitenkin edelleen hyvin kasvis- ja raakapainoitteista ruokavaliota, eli noin 80 % kasviksia, ei kaikkea kuitenkaan raakana. Myös lisäravinteiden kanssa olen tehnyt muutoksia ja jatkuvasti hakenut itselleni sopivampaa ohjelmaa. En syö vieläkään lihaa tai maitotuotteita, vain luomukananmunia. Varmasti tulevaisuudessa syön joskus kalaa välillä.
Tuntuukin nyt että olen enemmän oikealla tiellä

vaikka vielä muutankin asioita ja kokeilen hitaasti. Seuraavaksi klorella kokeiluun! Minulla on leukanivel parantunut tässä viime aikoina ja vaikka se ei niin kovasti ole minua vaivannut, kun on niin paljon muitakin oireita, niin se on kuitenkin muutos parempaan, yksi oire vähemmän.

Se siis oli jotenkin tulehtunut? naksahteli ja oli jäykkä vuodesta 2007 ehkä, eli jo vuosia, ja nyt yhtäkkiä se on vaan parantunut. Ihanaa.

Myös hypotyreoosi joka oli talvella mennyt aika pahaksi, on nyt normalisoitunut. Kilpirauhasarvoni ovat jopa paremmat kuin vuosi sitten.

Huom. ILMAN tyroksiini- tai muuta lääkitystä.