Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Nov 20, 2017 04:42

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Parasiitit, suoliston, maksan ja sappirakon puhdistaminen
PostPosted: Tue Feb 01, 2011 02:30 

Olen saanut suolistoni huomattavasti parempaan kuntoon! :) Itse asiassa se on kuulemma terve ja tasapainossa, kun kolme kuukautta sitten oli heikentynyt ja täynnä matoja. :? (Ok, siis paljon paremmassa kunnossa MSAS-analyysin mukaan, tuskin vielä ihan täydellinen, kai se suoliston parantuminen kestää vaikka madot saakin pois...)

Olen siis tehnyt "matokuurin"/puhdistanut suolistoani piimaajauheella, eli Diatomaceous Earth. Tämä on auttanut sekä ohutsuolta että paksusuolta ja monet muutkin jutut ovat menneet parempaan suuntaan, esim. munuaiset. Kaiken kaikkiaan parannusta MSAS-tuloksiin oli tullut 41%!!! (Oli pakko laskea tämä prosenttiluku, ihan huvikseni.. :P ) Olen oireistani huomannut että on ollut vähemmän brainfogia nyt joulun jälkeen. Madoista erittyy paljon myrkkyjä, joten kun ne saadaan pois, niin se kyllä auttaa kokonaisvaltaisesti.

MSAS-analyysissä tarkastetaan kehon kunto, eri elimet ym. meridiaanit, 60 akupunktiopisteen kautta. MSAS-terapeutteja on monia. Minusta analyysi on auttanut minua paljon enemmän kuin lääkärit ainakin. :P Tarkistimme myös laitteella että oliko niitä matoja joita viimeksi löydettiin, enää jäljellä ja ei ollut. Suurin osa lajeista oli poissa, joitakin pieniä matolajeja löytyi ohutsuolesta vielä, mutta todennäköisesti hyvin vähän, koska suoli oli jo niin terve.
http://www.heigreen.fi/index.html
(MSAS-analyysi ei, kuten ei mikään muukaan testi, ole välttämättä aina 100% oikeassa. Testitulosten tulkitseminen voi kokemukseni mukaan myös joskus vaihdella, eri terapeuttien kesken. Suurin osa tuloksista on kuitenkin ollut linjassa omien kokemuksieni ja oireideni kanssa.)

Tästä ostin Diatomaceous Earth:ia:
http://diatomx.co.uk/epages/eshop439661 ... 0Humans%22
Sitä on todella helppo käyttää ja näköjään todella tehokas! DE tappaa matoja/parasiitteja ja poistaa suolistohiivaa sekä puhdistaa suolen seinämiä vanhoista kuona-aineista. Tuloksena suolisto pystyy parantumaan ja imemään ravinnon paremmin.
Aloitin 0,5 rkl annoksella ja nostin sitten muutaman päivän päästä yhteen ruokalusikalliseen ja vähitellen kahteen ruokalusikalliseen päivässä, mutta tämä annos tuntui liian suurelta minulle, niin vähensin taas yhteen. Otan vieläkin yhden lusikallisen päivässä, vesilasilliseen sekoitettuna aamulla. Ei maistu pahalta edes. Suosittelen kaikille kokeilemaan, vaikka ei edes epäile matoja. Monilla on kuitenkin suoli täynnä vanhoja kuona-aineita, hiivaa jne.

Oireiden mukaan suurin osa madoista kuoli noin parissa viikossa, mutta kuuria suositellaan käyttämään kauemmin jotta kaikki madot kuolisivat. Sain siis aluksi selkeästi ilmavaivoja DE:stä, sekä muita puhdistusoireita, väsymystä jne. Ilmavaivat tulivat aina muutaman tunnin päästä kun olin ottanut DE:tä. Nämä johtuvat siitä että madot kuolevat ja tästä syntyy myrkkyjä, kutsutaan "die off":iksi, jotka ärsyttävät vatsaa. Kaikki eivät varmaan saa samoja oireita.

Olen tietenkin myös jatkanut alkalista ruokavaliotani kuten ennen ja ottanut muita lisäravinteita normaalisti, eli viherjuomaa, alkalista vettä, luonnollista suolaa, Innerlightin 4 Suolaa, Soijanitujauhetta ja Orthoplexiä. Nämä ovat varmasti myös auttaneet suolistoa parantumaan, mutta suuri muutos oli siis DE:n aloittaminen/kuuri. Sillä sain madot tapettua. Aion siis jatkaa DE:tä säännöllisesti 1 rkl/päivä, jotta suolisto pysyy vastaisuudessakin hyvänä ja se poistaa muutenkin myrkkyjä kehosta. On sitä paitsi melko edullinen tuote.

Löysin myös tällaisen kiinnostavan teorian siitä miten heikko suoli vaikuttaa väsymykseen ja huonoon detoksifikaatioon, eli rasittaa maksaa. Kuva näyttää asian hyvin. Kyseessä siis "leaky gut syndrome". Minusta tämä teoria kuvailee kokemuksiani hyvin. Myrkynpoisto on ollut todella hankalaa, ja luulen että se on johtunut paljon noista madoista suolistossa ja parasiiteista ym. myös maksassa.
http://www.liverdoctor.com/index.php?pa ... =leaky-gut

Seuraavaksi aloitan varmaan joskus vaikka kuukauden päästä uuden parasiittipuhdistuksen, tällä kertaa yrteillä, jotka tappavat parasiitteja koko kehossa, myös maksassa ja sydämmessä, missä niitä mm. löydettiin. Minusta on loistavaa että olen päässyt näinkin tärkeän askeleen eteenpäin ja minulla ei ole enää "fatty degeneration in the entire body" ja "fibroid degeneration of the organs in the body" MSAS-analyysin mukaan. Kuullostaa tosi hyvältä, en enää rappeudu vaan paranen nyt hiukan tehokkaammin kuin ennen! :)

Tarina jatkuu siis myöhemmin...

Last edited by Ami on Thu Mar 31, 2011 11:28, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject: Re: Parasiitit, suoliston, maksan ja sappirakon puhdistaminen
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 05:54 

Sain Humaworm-kapselini parasiittikuuria varten. Tuli aika äkkiä. Tilasin sekä lasten ja aikuisten kapseleita. Ajattelin että kokeilen ensin lasten annostuksella painoni mukaan, kun olen niin herkkä. Aloitan kuitenkin vasta joskus viikon tai parin päästä, kun nostan ensin d-vitamiiniannosta ja pitäisi ehkä päästä lääkärissä käymään tässä ennen.

https://humaworm.com/welcome.html

Tällaista maksanpuhdistusta olisi myös luvassa tänä keväänä:
http://curezone.com/clark/liver.asp

Profile  

PostPosted: Fri Feb 18, 2011 07:28 

Oliko tuon testin mukaan sinulla matoja? Onko se miten luotettava? Havaitsitko niitä, kun ne poistuivat?

Suomessa yleensä ajatellaan ilmeisesti, että täällä ei juurikaan olisi niitä. Mutta itse Afrikassa asuneena minulla kyllä periaatteessa voisi olla.

Profile  

PostPosted: Fri Feb 18, 2011 10:03 

MSAS-testin mukaan joo oli monia eri matolajeja ennen matokuuria. Sinun täytyy itse päättää että mihin testiin luotat. Minun oireideni mukaan testi oli oikeassa. En nähnyt isoja matoja ulosteen mukana, enkä niin tarkkaan halunnut kyllä analysoida ulosteitani. ;) Luin että kun käyttää DE:tä, niin isot madot tulevat ulos palasina. Niitä ei siis kovin helposti havaitse ulosteen mukana. Jotain valkoisia palasia oli kyllä jotka saattoivat olla lapamadon palasia... mutta en niitä niin tarkaan tosiaan tonkinut. Monet parasiitit ovat niin pieniä että niitä ei näe.

Jos tekee parasiittikuurin tuon Humawormin kanssa, niin silloin on todennäköisempää että näkisi madot ulosteessa. Eräs ystäväni näki noin 30 senttiä pitkän madon ulosteen mukana kun hän teki Humaworm-kuurin.

Aloitin DE:n kanssa, koska arvelin sen olevan turvallisin tapa minulle tehdä matokuuri, kun olen niin herkästi puhdistusoireileva. Ja osoittautui hyväksi valinnaksi. Nyt kun suolisto on paremmassa kunnossa niin on helpompi jatkaa sitten Humawormilla.

Minusta on epäloogista että kotieläimet pistetään säännöllisesti matokuurille, mutta uskotellaan ihmisille että madot eivät tartu heihin. Tietenkin parasiitit tarttuvat ihmisiin, ja viihtyvät varsinkin sairaissa ihmisissä joiden vastustuskyky on alentunut.

Profile  

PostPosted: Fri Apr 29, 2011 09:03 

Minä aloitin tuon Humawormin ihan afrikkataustankin vuoksi. Siellä syötiin samasta kupista sormin paikallisten kanssa jne. Nyt on viikko kuuria takana ja olo on aika huono. Kurkku kipeä, kielen kannassa keltaista sammasta (jota ei ole ennen ollut) ja väsyttää kovasti. Olen ollut aika skeptinen minkään detoxifikaation suhteen (please, tsempatkaa mua), joten nyt mietityttää, mitähän niissä kapseleissa oikeasti on.

Edit. syynä voi olla kyllä sokerilakon lopahtaminen pääsiäisenä ja sen jälkeen. Tuli vaan jälkeenpäin mieleen..

Profile  

PostPosted: Tue May 24, 2011 04:53 

Kaakao: Mites sulla menee? Mähän tein ton Humaoworm-kuurin ihan lastenannoksella (painoni mukaan, kun en painakaan niin paljon.) Ostin siis niitä lasten kapseleita, aikuisten olisi ollut varmaan liian vahvoja mulle.

Onko joku täällä käynyt Colonic-hoidossa?
Olen käynyt nyt kolme kertaa ja suosittelen kyllä. :)
Tuossa vähän infoa, tuolla olen käynyt:
http://www.elinvoimastudio.fi/index.htm ... ic-terapia
Tietysti ruokavaliotakin kannattaa tarkastella. Itse olen käyttänyt myös kookoskefiiriä probioottina. Kokeilin myös dr. Ohhiran probiootteja, mutta ne tuntuivat olevan liian vahvoja minulle.

Profile  

PostPosted: Thu May 26, 2011 08:25 

Kiitos kysymästä Ami :) Nyt voin oikein hyvin. Söin Humaworm kuurin sitkeästi loppuun saakka ja pikku hiljaa olo parani. Koko kuurin ajan tuli jotain limaa nieluun. Matoja en huomannut. Nyt olen jaksanut jopa harrastaa liikuntaa, eikä siitä ole seurannut oikein mitään, aika ihmeellistä. Tai onhan se vieläkin seuraava päivä levon kannalta otettava, mutta ei mitään sellaista niinkuin ennen.

Profile  

PostPosted: Fri May 27, 2011 11:42 

Kaakao: Hienoa! :) Kuulostaa siltä että kuuristasi oli hyötyä. Minullekin tuli Humaworm-kuurista juuri limaa kurkkuun, mitä ei aikaisemmin ole ollut. Myös muita die-off oireita, kuten lisääntynyttä väsymystä ja heikkoutta tuli. En tiedä oliko siitä miten paljon hyötyä minulle, mutta tulipahan tehtyä ja varmaan myöhemmin teen lisää parasiittikuureja. Nyt keskityn enemmän hoitamaan suolistoa ja maksaa. Liiallinen puhdistaminen voi vetää huonompaan kuntoon niin en tee mitään jatkuvaa parasiittipuhdistusta. Olen siihen liian heikko.

Aloitin Aloe Veran ja tilasin Triphala-yrttiseosta iHerbistä. Olen myös käyttänyt magnesiumoksidia, koska sen pitäisi irrottaa vanhaa kuonaa suolistosta ja on miedosti laksatiivinen. On hyvä saada ne myrkyt ulos säännöllisesti, etteivät jää suolistoon liian pitkäksi aikaa. Olen huomannut että jos on joskus pientäkin ummetusta, niin on muutenkin paljon huonompi olo. Olen kuitenkin aika herkkä tuolle magnesiumille joten ajattelin sen takia kokeilla Triphalaa.

Maksaa puhdistan tällä hetkellä "LivAmend" tuotteella. Donna Gates suosittelee sitä kovasti ja tiedän että maksani on kovasti tukossa.
http://www.red23.co.uk/LivAmend_p_53.html

Colonic-hoidot tuntuvat hyvältä. Siis silloin kun sielä on, niin ei välttämättä ole mikään hyvä olo. Voi olla pahoinvointia välillä ja vatsaa väntää kummallisesti. Mutta hoitona tuntuu sopivalta ja tehokkaalta. Sairaanhoitaja sanoi että tänään saatiin pois taas paljon kuona-aineita. Oli neljäs kerta. En tiedä kuinka paljon näitä tulen tekemään, täytyy katsoa miten homma edistyy. Koko hoito rupeaa tuntumaan nyt tosi luonnolliselta, vaikka ensimmäinen kerta jännitti. Ja sairaanhoitaja on tosi ystävällinen ja kyselee vointia jne. :)

Profile  

PostPosted: Sun Jun 09, 2013 11:06 

Olisko kellään inspistä alkaa mun kanssa kuurille?
Toki mulle passaa vasta heinä-elokuussa, kun pakolliset reissut on hoidettu pois alta.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 10, 2013 04:29 

Minä ilmoittaudun kuurille!
Olen kärsinyt jo pitkään väsymyksestä, refluksista, ala- ja ylävatsakivuista, turvotuksesta ja kutinasta peräaukon seudulla, muun muassa. Minulla puhkesi iriitti pääsiäisenä. Se herätti minut selvittämään terveydentilaani kertaheitolla. Olin lopettanut opiskelun jouluna, ja opiskelun aikana olin leimannut lukuisat vaivani stressin aiheuttamiksi. Koska minulla on myös kroonisia selkä- ja niskakipuja, niin aluksi epäiltiin selkärankareumaa. Lääkäri määräsi minulle gluteenittoman, sokerittoman ja hiivattoman ruokavalion ja valtavan määrän ravintolisiä. Aluksi aloin voida uuden ruokavalion myötä todella paljon huonommin, mutta n.1,5-2kk ruokavaliomuutoksen jälkeen väsymys, refluksi ja kutina ovat ainakin ajoittain helpottaneet. Olen käynyt myös keliakiatestissä, vasta-aineita ei ollut. Röntgenissä paljastui, että niskassani on huomattava välilevyn madaltuma 4. ja 5. nikaman välissä. On ilmeisesti harvinaista, että tässä iässä on sellaista madaltumaa. Olen 34 vuotias nainen. Reumamuutoksia ei näkynyt röntgenkuvassa, joten selkärankareumadiagnoosiin ei tullut vahvistusta. Ihmettelin sitten lääkärille puhelimessa, että entäs ne mun autoimmuunioireet, jotka olivat pääsyy sairaslomalle jäämisessäkin. Lääkäri ehdotti, että allergioita ja kilpirauhasen toimintaa voitaisiin tutkia sitten paremmin syksyllä, jos oireet eivät ole hellittäneet ennen kontrollikäyntiä reumapolilla. Tällä hetkellä saan hoitoa välilevyn madaltumaan, käyn fysioterapiassa.
Meille tuli kissanpentu pari vkoa sitten, annoin sille matolääkkeen, kun eläinlääkäri kehotti rutiinitarkastuksessa. Löysin seuraavana päivänä kuolleita suolinkaisia pennun kakasta ja olin ihan fobian vallassa, että nyt ne tarttuu koko perheeseen. Sen verran koko yön googlailuista oli hyötyä, että päädyin tälle foorumille ja löysin johtolankoja omiin outoihin oloiluihini. Mistäs niitä matokuureja tilataan?

Profile  

PostPosted: Wed Jul 10, 2013 04:55 

Kävin tutkimassa DE:n sivuja. Mikä näistä puteleista kannattaisi tilata ja miten pitkään yhdestä pullosta riittää/ paljonko sitä tarvitaan häätämään parasiitit? Eikö Humawormia enää saa tilattua Suomeen? Kamalasti kysymyksiä.

Profile  

PostPosted: Thu Jul 11, 2013 06:18 

Sitruunakin on hyvä puhdistaja...

Profile  

PostPosted: Thu Aug 01, 2013 04:10 

Jes meitsikin sai aikaseksi tilattua tuota kamaa. Kokeillaas mitä tää tekee.

Pitäisi nyt ymmärtää se vihdoin, että lääkkeillä ei tätä kroppaa vissiin terveeksi saa. Viiminen kilppari lääkitys veti ihan tilttiin ja nestettä kertyi hetkessä lähes kaksi ämpärillistä mukaan :evil:

Eli lähetään sitten kiltisti suolistosta vaan liikkeelle.
Mulla on yks purkki tuolla healt forcen parasiitti tappajaa, niin aloitan sen sitten samalla.

FSF cordyceps juomasta olen saanut tähän mennessä parhaimmat fiilikset.

Profile  

PostPosted: Mon Feb 29, 2016 10:48 

Hei, löytyisköhän tästä aiheesta vielä lisää keskustelua tai kokemuksia? Itsellä on sellaisia oireita että olen miettinyt kokeilla loishäätöä viimeisenä oljenkortena (levottomat jalat, paha aivosumu, väsymys, ummetus, univaikeudet, vatsakivut...).

Profile  

PostPosted: Mon Feb 29, 2016 01:42 

Miksi tämä olisi "viimeinen oljenkorsi" kun noihin oireisiin on satoja eri hoitoja? Riippuu tietysti oireiden syystä, joka pitäisi selvittää. Jos lääkärisi eivät ole löytäneet oireisiin syytä, se ei tarkoita, että loiset olisivat syynä.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]