Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sun Nov 19, 2017 03:02

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Parasiitit, suoliston, maksan ja sappirakon puhdistaminen
PostPosted: Mon Feb 29, 2016 02:25 

No olen mielestäni kokeillut jo lähes kaikkea. Sokerit pois, gluteenitonta sekä maidotonta, bulletproof-dieettiä, erilaisia lisäravinteita (omegoita, pycnogenolia, E-vitamiinia, D-vit., C-vit, magnesium tablettina ja suihkeena, yms. siis tuhansia euroja laittanut lisäravinteisiin), käyttänyt superfoodea (aschwagandhaa, mucunaa, macaa, lakritsijuurta... ihan kaikkea siis jo vuosia, en edes muista mitä kaikkea olen kokeillut, kun vuodesta 2009 olen asian kanssa taistellut), sekä käynyt eri hoidoissa vyöhyketerapiassa, akupunktiossa, alipainehoidossa, lymfassa, homeopaatilla, energiahoidoissa, Bemer-terapiassa, shiatsussa, hosrtmann-terapiassa, hermoratahieronnassa (mikä vei migreenini)... Joten siksi melko viimeinen oljenkorsi.

Profile  

PostPosted: Mon Feb 29, 2016 02:47 

Angels, Maija on oikeassa. Paljon on vielä tehtävissä. Jättäisin parasiittien häädön viimeiseksi oljenkorreksi.

Profile  

PostPosted: Mon Feb 29, 2016 03:06 

Ankufi wrote:
Angels, Maija on oikeassa. Paljon on vielä tehtävissä. Jättäisin parasiittien häädön viimeiseksi oljenkorreksi.

Kuten mitä? :)

Profile  

PostPosted: Mon Feb 29, 2016 03:17 

Vatsakipuihin salpauslääkitys yhdistettynä DAOon (joka voi auttaa myös univaikeuksiin, aivosumuun ja väsymykseen), levottomiin jalkoihin magnesiumin yliannostusta tai dopamiinia, ummetukseen aloe veraa, aivosumuun Nootropil sekä Nimotop, univaikeuksiin adrenaliini, melatoniini sekä monet muut. Kerrotko mitä olet olet mihinkin testannut, niin on helpompi avata tilannetta?

Profile  

PostPosted: Mon Feb 29, 2016 03:45 

Ankufi wrote:
Vatsakipuihin salpauslääkitys yhdistettynä DAOon (joka voi auttaa myös univaikeuksiin, aivosumuun ja väsymykseen), levottomiin jalkoihin magnesiumin yliannostusta tai dopamiinia, ummetukseen aloe veraa, aivosumuun Nootropil sekä Nimotop, univaikeuksiin adrenaliini, melatoniini sekä monet muut. Kerrotko mitä olet olet mihinkin testannut, niin on helpompi avata tilannetta?

Joo, mä vastasinkin jo aiemmin kaikkea kokeilemaani.
Levottomiin jalkoihin ei auta magnesiumi, vaikka sitä jokapuolella toitotetaankin. Olen käyttänyt tablettina ja suihkeena jo vuosia ilman mitään vaikutusta, vaikka kiltisti joka ilta ne otankin. Ja olen eri magnesiummuotojakin kokeillut.

Melatoniinia olen syönyt vuodesta 2009, käyttänyt siihen muuten myös tryptofaania, 5-HTP:tä, valeriaanaa, inositolia jne. En tosiaan edes muista mitä kaikkea, mutta oikean avun saan vaan unilääkkeistä, joita taas en haluaisi käyttää...

Vatsakipuihin sain avun solgarin "suolahaposta", somacit yms. kun tekivät kivuista vain pahempia.

Mutta yllä siis oli muitakin kokeilemiani keinoja.

Pahin ongelma kohdallani on ne levottomat jalat, sillä Pramipexole (lääke) tekee myös sivuvaikutuksia ja haluaisin niin selvittää syyn kaiken taustalla.

Profile  

PostPosted: Mon Feb 29, 2016 04:40 

Kokeiles tätä: viewtopic.php?f=13&t=1906. Kuukausi säännöllisesti aamua iltaa ja pidä kirjaa oireista. Kommentoihan tuohon ketjuun, miten sopi. :wink:

Profile  

PostPosted: Mon Feb 29, 2016 10:50 

angels wrote:
No olen mielestäni kokeillut jo lähes kaikkea. Sokerit pois, gluteenitonta sekä maidotonta, bulletproof-dieettiä, erilaisia lisäravinteita (omegoita, pycnogenolia, E-vitamiinia, D-vit., C-vit, magnesium tablettina ja suihkeena, yms. siis tuhansia euroja laittanut lisäravinteisiin), käyttänyt superfoodea (aschwagandhaa, mucunaa, macaa, lakritsijuurta... ihan kaikkea siis jo vuosia, en edes muista mitä kaikkea olen kokeillut, kun vuodesta 2009 olen asian kanssa taistellut), sekä käynyt eri hoidoissa vyöhyketerapiassa, akupunktiossa, alipainehoidossa, lymfassa, homeopaatilla, energiahoidoissa, Bemer-terapiassa, shiatsussa, hosrtmann-terapiassa, hermoratahieronnassa (mikä vei migreenini)... Joten siksi melko viimeinen oljenkorsi.

Mitäpäs, jo uskosmuslääkintähuuhaan sijasta koettaisit jotain oikeasti toimivia hoitoja?

Profile  

PostPosted: Tue Mar 01, 2016 12:04 

Et mainitse kokeilleesi metyylifolaattia, joka olisi tehokkain hoito levottomiin jalkoihin, ainakin ferritiinin korjaamisen jälkeen (sitäkään et mainitse). Oletko kokeillut näitä jo? Paljonko ferritiinisi on? Oletko kokeillut uneen esim. glysiiniä?

Ihmiset minusta valitettavan paljon valitsevat hoitoja sen mukaan, mikä on suosittua tai mainostettua, kuten superruoat, eivätä sellaisia, joilla on perusteltu vaikutusmekanismi hoidettavaan vaivaan, monet tehokkaat lisäravinteet voivat olla yllättävän huonosti tunnettuja, kuten vaikkkapa glysiini. Mucuna tietysti on lääke eikä mikään superruoka, sillä olisi ihan hyvät mahdollisuudet auttaa levottomiin jalkoihin, mutta ilmeisesti sinulla ei siis auttanut.

Suurin osa noista listaamistasi muista hoidoista on huuhaata, joten ei ihme, jos et saanut niistä apua, koska niistä saa apua ainoastaan hoidon tekijän lompakko. Kokeile mieluummin saellaisia asioita, jotka oikeasti toimivat.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Tue Mar 01, 2016 09:23 

mmjan wrote:
angels wrote:

Mitäpäs, jo uskosmuslääkintähuuhaan sijasta koettaisit jotain oikeasti toimivia hoitoja?

Kiitos rakentavasta palautteesta. Tiedätkö yhtään miten vaikeaa lääkäriä on saada edes kiinnostumaan sinusta, kuuntelemaan sinua?

Profile  

PostPosted: Tue Mar 01, 2016 09:31 

Maija wrote:
Et mainitse kokeilleesi metyylifolaattia, joka olisi tehokkain hoito levottomiin jalkoihin, ainakin ferritiinin korjaamisen jälkeen (sitäkään et mainitse). Oletko kokeillut näitä jo? Paljonko ferritiinisi on? Oletko kokeillut uneen esim. glysiiniä?

Ihmiset minusta valitettavan paljon valitsevat hoitoja sen mukaan, mikä on suosittua tai mainostettua, kuten superruoat, eivätä sellaisia, joilla on perusteltu vaikutusmekanismi hoidettavaan vaivaan, monet tehokkaat lisäravinteet voivat olla yllättävän huonosti tunnettuja, kuten vaikkkapa glysiini. Mucuna tietysti on lääke eikä mikään superruoka, sillä olisi ihan hyvät mahdollisuudet auttaa levottomiin jalkoihin, mutta ilmeisesti sinulla ei siis auttanut.

Suurin osa noista listaamistasi muista hoidoista on huuhaata, joten ei ihme, jos et saanut niistä apua, koska niistä saa apua ainoastaan hoidon tekijän lompakko. Kokeile mieluummin saellaisia asioita, jotka oikeasti toimivat.

En missään kohtaan väittänytkään etteikö osa hoidoista olisi huuhaata, kerroin vain mitä kaikkea olen kokeillut. Minultahan kysyttiin miksi koen tämän viimeisenä oljenkortena. Minun lompakostani ei tarvitse olla huolissaan, täydessä ymmärryksessä olen hoitoni valinnut, saanut ihanaa hoitoa, tarkoitan hyvää oloa kosketuksen muodossa ja hyvin tarpeellista rentoutusta, vaikken hoitohetkelläkään ole uskonut hoidon parantavaan voimaan. Mutta vuodesta 2009 on ollut pitkä tie, joten kuten sanottu paljon kaikkea on tullut kokeiltua.

Ja kyllä, olen haksahtanut erilaisiin superfoodeihin. Olen hyvin tavis, joten olen vain voinut lukea erilaisia tekstejä, surffata netistä ja miettiä pääni puhki, mistä apua. Mm. mucumaan idean sain sinun blogistasi.
Lääkäreissä olen juossut yllin kyllin ja siellä koen vain menettäneeni rahani, minua ei ole edes kohdannut ihmisenä, joten tässä kohtaa on turha haukkua luontaishoitajia, he sentään ovat ovat katsoneet minua silmiin, antaneet aikaansa ja antaneet ihmisarvon ja vieläpä pienemmällä taksalla. Mutta en tietenkään ole heidän palvelujaankaan käyttänyt, kun olen sen huomannut turhaksi sairauteni kannalta. Toki jos kaipaan rentoutusta niin sitten.

Ferritiini oli aiemmin hyvin alhainen, jopa 13. Mutta sain sen nousemaan Ternocolin avulla. Nyt se on 80. Levottomiin jalkoihin en ole silti huomannut vaikutusta.

Glysiiniä tilasin heti eilen, kun täällä siitä kuulin. Metyylifolaatti taas on ihan uusi minulle, joten pitänee tutustua.
Kiitos vinkeistä.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 02, 2016 12:01 

Tästä keskustelusta tulee mieleeni parasiitteihin liittyvä keskusteluryhmä Facebookissa. Liityin sinne, kun aihe kiinnosti ja SEID kannalta myöskin. Huomasin kuitenkin äkkiä, että ryhmässä oltiin kiinnostuneita hoitamaan parasiitteja VAIN uskomuslääkinnän keinoin ja nämä ihmiset aidosti olivat ihmeissään, kun "taas on se suolistoloinen mulla" tai "ei se auttanutkaan". Kun totesin, että oletteko ajatelleet, että ehkäpä ette pääse niistä loisistanne eroon, kun käytätte uskomuslääkintää toimivien lääkkeiden sijaan, niin tuli sitten bänniä.

Oikeasti, nyt on vuosi 2016. Sellaista parasiittia tuskin löytyy, jota ei asianmukaisella LÄÄKKEELLÄ saisi häädettyä ihmisestä ja jos löytyy, tuskinpa se jollain yrtillä tai huuhaallakaan sitten lähtee.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 02, 2016 12:10 

Jos ei ole henkeä uhkaava loinen, niin minusta voi ihan hyvin aloittaa jollain turvallisella yrttikuurilla, siis josta on tieteellistä näyttöä eikä mikään 100 yrtin energiasäteilyimeytetty cocktail. Useasta yrteistä kun tässä on näyttöä (esim neem taitaa olla näitä), niin kannattaa kokeilla sellaisia joilla on. Sitten jos se ei auta, niin voi todeta, että ehkäpä se lääke olisi tehokkaampi hoito. Joitain loislääkkeitähän saa ilman reseptiäkin, jos lääkäri ei ajatukselle lämpene.

Onhan niitä monia loisia, joita ihmisestä ei saa pois, tai se on hengenvaarallista. Nämä onneksi eivät liene eurooppalaisille CFS-ihmisille keskimäärin relevantteja ja tosiaan eipä silloin mikään yrttikään auttaisi.

angels: Hyvä että sait ferritiinin noin korkealle, eli voi ainakin sen puolen aika lailla sitten sulkea pois.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Mar 02, 2016 06:03 

Noissa apteekin loislääkkeissäkin on se huono puoli, että ohjeen mukaan annosteltuna kaikki kyseiset loiset ei välttämättä kuole. Jos tällaisia kuureja popsii tietämättä mitä tekee, niin saattaa saada sisuksiinsa lääkeresistenttejä kantoja. Ylipäätään esimerkiksi sukkulamadoilta on vaikea välttyä, jos syö tuoreita kasviksia. Toinen kysymys on, että kenelle kaikille niistä on oireita aiheuttavaa haittaa.

Kokeilin joskus vuosia sitten kymmenen päivän hevoskuuria apteekin loislääkkeillä (sukkula- ja heisimatoihin) ja vielä yrtit, eteeriset öljyt ja tietyt ruoka-aineet päälle. Auttoi ihan hyvin aivosumuun ja jonkin verran väsymykseen. Ihan mielenkiintoinen kokeilu, mutta ei kuitenkaan yksinään mitenkään merkittävä osa paranemisprosesissa.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 02, 2016 06:08 

Loisistahan voi olla hyötyäkin, kuten loisterapia on osoittanut. Kaikissa eri patogeeniryhmissä, bakteerit, virukset, sienet, loiset, alkueläimet jne, on todennäköisesti sekä patogeenisiä että hyödyllisiä lajeja. Tietysti joskus voi tulla sellaisia mikrobeja, jotka ehdottomasti pitää hoitaa.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 17, 2016 05:22 

Mikä on oikeasti luotettava tapa testata suoliston parasiitteja? Millaisilla oireilla näitä kannattaa epäillä?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]