Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sun Apr 20, 2014 06:22

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tramal?
PostPosted: Sat Mar 31, 2012 06:38 

Heipä hei!
Tuolla äskeisessä postauksessa etsin lääkäriä, nyt kirjoitan vielä tähän "hoidot"-osioon.
Minulla ei ole ollu muuta apua CFS:n iskiessä kuin Tramal. Inhoan sitä, mutta jollakin tavalla on jaksettava käydä töissä ja pitää viiden hengen plus koiran perhettä pystyssä. Olen tietysti jumissa ko. lääkkeeseen eli suomeksi riippuvainen sekä fyysisesti että psyykkisesti Tramalista. Olen pyrkinyt eroon siitä, mutta paitsi että olo käy fyysisesti sietämättömäksi ilman sitä, muutun muutenkin ihan oudoksi. Rähjään kotona enkä jaksa olla positiivinen mistään asiasta. Musta uupumus hiipii koko olemukseen (joka siis oli pääoire jo kauan ennen Tramalia).
Kävin vanhalla, jo eläkkeellä olevalla psykiatrilla, johon luotan (joka kyllä alkaa olla jo huonomuistinen!). Hän sanoi, että olen sitä tyyppiä ihmisiä, joille Tramal sopii mm. masennuslääkkeeksi ja tasoittamaan CFS:n oireita muutenkin. Olen kokeillut kyllä "ihan oikeita" masennuslääkkeitä, viimeksi Voxraa, jonka ottamisen jouduin valitettavasti keskeyttämään vatsan alkaessa oireilla pahoilla krampeilla. En todellakaan tiedä, oliko syy Voxran. Voxra tuntui auttavan sillä lailla, että Tramalin annoskoko pieneni: Voxrasta tuli muita ikäviä sivuoireita, mutta ne veivät halua Tramaliin kummasti pois. Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on? masennuslääkkeistä ja Tramalista yleensä? Minulla Tramal tekee hetkeksi paremman olon (ei enää mitään euforiaa), mutta sen kanssa mennään vuoristorataa ja vaarana on annoskoon nouseminen tässä kyydissä! Nyt annoskoko on 3-4 X 50 mg kapseli ja neljättä tai viidettä alkaa tehdä mieli ottaa!
Onko joku irrottautunut Tramalista hyvin tuloksin ja mitä on saanut tilalle?

Profile  

Post subject: Re: Tramal?
PostPosted: Tue Jun 05, 2012 07:26 

Ei ole kokemusta näistä. Muistan kuitenkin lukeneeni New Yorkin lähellä asuvan CFS-lääkärin (Bell? ) kirjasta, että jotkut CFS-potilaat tarvitsevat opioideja voidakseen hyvin kuten diabeetikot insuliinia. He saattavat tulla toimeen samalla pienellä annoksella vuosia eikä vieroitusoireita tule. Onko kenelläkään Suomessa vastaavia kokemuksia?

Profile  

PostPosted: Mon Apr 08, 2013 02:33 

Tässä minun kipu lääkitykseni lyhykäisyydessään.
Olen aloittanut 100mgTramalilla josta siirryin 150mg Tramadoliin jonka kanssa tuli kipu laastarit ja nyt olen saanut tilalle Oxycontin. Eli ei ne puheet opioidien käytöstä ole tuulestatemmattuja CFS.ää hoidettaessa.
Katsotaan tuoko naltrexoni apua kipulääkeiden keventämiselle.

Profile  

PostPosted: Mon Apr 08, 2013 04:53 

Olet kai Rixa tietoinen siitä, että naltreksoni on opioidiantagonisti, eli nuo kipulääkkeet heikentävät sen tehoa ja se vastaavasti heikentää niiden tehoa? Joidenkin lääkäreiden mielestä joitain opiaatteja voi käyttää naltreksonin kanssa, mutta se vaatii alan asiantuntijan konsultointia!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 2 hours