Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Nov 20, 2017 04:46

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Uusia foorumialueita?
PostPosted: Sat Apr 26, 2014 11:36 

Olen miettinyt, pitäisikö foorumille luoda uusia alueita. Niitähän on varsin vähän useimpiin foorumeihin verrattuna. Tällä hetkellä ongelma on se, että ihmiset eivät jaksa käyttää hakua ja kun edellinen ketju aiheesta tippuu toiselle sivulle, perustetaan uusi, ja se taas pudottaa jonkun muun ketjun alemmas. Alueiden lisääminen helpottaisi tätä ongelmaa, kunhan niiden käyttö olisi mahdollisimman selkeää. Täällä keskusteluilla on tapana rönsyillä ja toisaalta yksikin viesti voi helposti ja perustellusti käsitellä useampaa toisiaan sivuavaa aihetta.

Olen miettinyt jo pari vuotta omaa aluetta "Voisiko minulla olla CFS?" tms. Oma alueensa voisi olla myös Muut sairaudet, jossa voisi puhua EDS:stä, kilpirauhasongelmista ja ihan mistä vaan muusta sairaudesta, joka esiintyy CFS:n kanssa (joko yleisesti tai vain yksittäisellä ihmisellä), täällähän on keskusteltu mm. kolmoishermosärystä ja papa-muutoksista ja vaikka mistä. Mutta toisaalta voisi olla vaikea päättää, kumpaan noista alueista oma viesti kuuluisi. (Esim. "Onko minulla vain kilpirauhasen vajaatoiminta?")

Hoidot-alue jakaantuisi luontevasti alueeseen Lääkkeet ja yhteen tai useampaan muuhun alueeseen. Lääkkeet, Muut hoidot + mahdollisesti Lisäravinteet sekä Ruoka/ravitsemus. Toisaalta ravitsemus menee päällekkäin lisäravinteiden kanssa ja pelkkä Ruoka(valio) ei välttämättä ainakaan vielä ansaitse omaa aluettaan. Myöhemmin voisi olla omat alueensa myös hormoneille sekä LDN:lle (jolloin Lääkkeet-alueesta tulisi Muut lääkkeet), mutta niille ei varmaan ihan vielä tarvitse omia alueitaan.

Ehkä oma fooruminsa voisi olla myös sille, miten CFS:n kanssa luovitaan eri ammattilaisten kanssa. Lääkärit, kuntoutukset, tuet, sosiaalityöntekijät, avustajat jne. Mutta en keksi, mikä sen nimi olisi.

Oireet voisi olla oma fooruminsa, siis keskusteluita yksittäisistä oireista. Mutta se menisi helposti Hoitojen kanssa päällekkäin. Tutkimukset (siis testit, ei tieteelliset tutkimukset) voisi olla omansa, mutta en tiedä onko volyymiä vielä tarpeeksi.

Toivoisin tähän palautetta! Onko muita ehdotuksia alueiden jakamiseksi tai uusiksi foorumialueiksi?

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post subject: Re: Uusia foorumialueita?
PostPosted: Sat Apr 26, 2014 01:42 

Miten olisi "Vertaistuki alueitain" esim. Etelä-Suomi, Itä-Suomi..... Ihmiset voisi herkemmin tavata toisiaan. Saattaahan tällainen alue täällä jossain ollakin.

Toinen mitä olen mittinyt, että onkohan minulla sellaiset asetukset päällä, että viestiketjusta näen aina ensimmäisenä vanhimman viestin. Toisin sanoen jos aihe on ollut suosittu sillä saattaa olla vaikka 10 sivua ja nähdäkseni tuoreimman minun on mentävä sivulle 10.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 26, 2014 01:57 

Tuota aluepalstaa mietin, mutta toistaiseksi alueketjuja on ollut vähän siihenkin nähden, että sinne yhdistäisi alkuun kaikki alueketjut. Alueelliset vertaistuki/miittiketjut ovat toistaiseksi Vapaassa keskustelussa, tiettyjen alueiden lääkäreitä on etsitty Hoidot-alueella.

Tämä jälkimmäinen on ihan standardi tapa, millä foorumit toimivat. Jos kyseessä on ketju, josta olet aiemmin lukenut viestejä, älä klikkaa itse viestiketjun nimeä, vaan sen edessä olevaa kuvaketta jossa on nuoli ja paperiarkki, niin pääset suoraan lukemattomiin viesteihin (tämä toimii tietysti vain, jos luet foorumia vain kirjautuneena sisään).

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sat Apr 26, 2014 07:48 

Kiitos, nyt hiffasin sen painikkeen mistä pitää painaa :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]