Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 02:53

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Forumin ja Maijan taloullinen tuki?
PostPosted: Tue Jan 03, 2017 12:59 

Tuli tuossa mieleeni, että onko olemassa tai suunnitteilla keinoja, joilla voisimme tukea foorumia ja Maijaa taloudellisesti?

Suomen laki kieltää yksityishenkilön suorittaman rahankeräämisen, mutta Maija ei ole käsittääkseni Suomen lakien alainen vaan Hollannin, koska asuu siellä vakituisesti. En tiedä, mitä Hollannin laki sanoo rahan keräämisestä. Suomen lain mukaan ei ole kuitenkaan kiellettyä laittaa esim. PayPal-donate nappia, kertoa tilinumeroa tai Bitcoin-osoitettaan julkisesti (Itse asiassa Bitcoinilla lahjoituksia saa jopa pyytää, koska Bitcoin ei ole Suomen pankin mukaan rahaa vaan tavara ja tavaraa saa ruinata avoimesti niin paljon kuin haluaa). PayPal on kätevä ja helppo, Bitcoin taas takuuvarmasti laillista vaikka miten asiaa vääntäisi.

Eihän siitä varmaan mitään rahasampoa tule, mutta olisihan se kiva joskus pistää joku kolikko Maijalle hyvästä työstä ja foorumin ylläpidosta jne. yms. kuluihin.

Profile  

Post subject: Re: Forumin ja Maijan taloullinen tuki?
PostPosted: Tue Jan 03, 2017 06:05 

Suomen laki mahdollistaa rahan lahjoittamisen yksityiselle henkilölle, jos se tapahtuu itse kunkin lahjoittajan omasta aloitteesta. Jos kyseessä on tavaralahjoitus, on keräyskin laillista. Jos Maija asuisi Suomessa, voisivat samalla paikkakunnalla asuvat lahjoittaa hänelle rahaa naapuriapuna. Tai jos joku täällä Suomessa ostaisi hänelle jonkin tarve-esineen tai laitteen, jonka hän muutenkin olisi ostamassa itselleen, voisi Maija säästää rahansa vaikkapa muuhun käyttöön tuon laitteen sijasta, esim. lääkkeisiin tms.

Profile  

PostPosted: Mon Jan 23, 2017 04:35 

En vastannut tähän aluksi, kun odottelin yhtä asiaa, jonka piti sujua päivässä parissa, mutta ei se sitten sujunut. Kiitän kovasti ajatuksesta. Jos haluatte tukea minua, niin yksi hyvä tapa on tilata lisäravinteita HealthMonthly-webbikaupasta. Siellä on melko laaja valikoima (merkkejä joita olen itse käyttänyt jo pidempään kuten Swanson), edulliset hinnat ja ilmaiset postikulut Suomeen. Toimitus kestää yleensä pari viikkoa. Suosittelisin kauppaa ehdottomasti muutenkin, mutta jos tilaatte tämän linkin kautta (toivottavasti toimii) http://track.webgains.com/click.html?wg ... kref=maija niin saan osan tilauksen kokonaisarvosta itselleni ilman, että maksatte yhtään ylimääräistä.

Minulta voi myös tilata kirjoja (terveyskirjat ja romaanit) suoraan, jolloin saan niistä paljon enemmän rahaa kuin kustantajan kautta tilattuna ja voin myydä ne myös hieman halvemmalla. Esim. romaaneitani voi antaa lahjaksi, jos ei itse kiinnosta tai jaksa lukea.

Minulle saa myös lahjoittaa Emmi Itärannan kirjan Kudottujen kujien kaupunki, uutena tai käytettynä. :->

En ole perehtynyt Hollannin rahankeräyslakiin, joten näillä mennään nyt.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Jan 23, 2017 06:35 

Ehdotan sellaista, että suoraan Maijalta voisi ostaa kirjan, jonka hinta on esim 40 euroa, hintaan 100 euroa, jos haluaa avustaa 60 eurolla.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]