Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 17, 2018 02:06

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Yhä useampi väsyy ja se näkyy vastaanotoilla
PostPosted: Fri Jan 05, 2018 09:58 

http://www.laakarilehti.fi/ajassa/verkk ... anotoilla/

"Haasteena on, miten tällaiset usein hyvinkin voimakasta toimintakyvyn laskua kokevat potilaat saataisiin riittävän avun ja tuen piiriin nopeasti, ilman sataprosenttisen varmaa diagnostista jäsennystä ja ymmärrystä."

Haasteita todellakin on luvassa myös jatkossa, mikäli lääkäreiden ammattitaidottomuuteen ei puututa pikaisesti ja Valviran väen toiminta nykyisellään yhä edelleen sallitaan maassamme.

Profile  

Post subject: Re: Yhä useampi väsyy ja se näkyy vastaanotoilla
PostPosted: Sat Jan 06, 2018 11:06 

Kyllä pieni piru alkaa kuiskia että onko meidän ruoassa, vedessä tai jossain jotain pahasti mätää.

Itse sairastuin Fukushiman aikoihin.

Profile  

PostPosted: Sat Jan 06, 2018 01:03 

Kemikaalit, rokotteet, antibiootit, raskasmetallit, puhdistettu teollinen ruoka lisäaineineen, säteily ja muut saasteet kieltämättä vaikuttavat negatiivisin tavoin ihmisten immuunipuolustukseen. Joillakin ihmisillä se pettää ja sitten rupeaa tulemaan kaikenlaisia autoimmuunisairauksia.

Profile  

PostPosted: Sat Jan 06, 2018 01:07 

Jännästi CFS-epidemioita on kuitenkin raportoitu lähinnä 1930-1980-luvuilla (ja muutama tätä ennen, aikaisin aivan 1800-luvun lopussa). Sen jälkeen ollut poikkeuksellista, Suomenkin epidemia on aika pienen mittakaavan, kun aikoinaan esim. sairaaloissa saattoi kolmannes työntekijöistä sairastua.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Jan 08, 2018 09:22 

Maija wrote:
Jännästi CFS-epidemioita on kuitenkin raportoitu lähinnä 1930-1980-luvuilla (ja muutama tätä ennen, aikaisin aivan 1800-luvun lopussa)

Niin, tuolloin ihmiset saivat ympäristöstä HUOMATTAVASTI enemmän raskasmetalleja, kemikaaleja, jne. kroppaansa kuin mitä nykyään saavat. Ja muutenkin sairasteltiin paljon enemmän. Ennen ei ollut paremmin. Nykyään on. Paljon paremmin.

Yksi mitä Olli Polo on jossain sanonut, on, että yksi mahdollinen syy tämän sairauden lisääntymiseen on liian vähä suolan käyttö. Nykyisinhän hoetaan mantraa, että suola on saatanasta, vaikka tosiasiassa suola on elämällä välttämätön ainesosa, jonka "liika"käytöstä ei ole terveelle ihmiselle juurikaan vaaraa - sen sijaan liian vähän suolaa voi olla todella vaarallista. Lisäksi kun sekin vähä mitä nykyään käytetään, on merisuolaa, jossa ei ole jodia, on myös jodin krooninen puute uhkana. Ihmisten pitäisi käyttää reilusti suolaa ja nimenomaan jodioitua suolaa. Vain ja ainoastaan niille, jolla on hallitsematon korkea verenpaine, suolan käyttöä pitäisi jotenkin koettaa vähentää. Nythän mantrana on, että käytännössä KAIKKI suola on vaarallista KAIKILLE ja AINA ja MIHINKÄÄN ei saisi lisätä yhtään suolaa.

nm. itse käytän suolaa todella runsaasti nykyään ja vielä sen päälle juon voinnin vaatiessa suolavettä, jolloin päivittäinen suolansaantini on luokkaa 30g vuorokaudessa. Suositushan on 5g päivässä.

Profile  

PostPosted: Mon Jan 08, 2018 05:39 

Itse pitäisin CFS:n ja sen kaltaisten sairauksien lisääntymisen syynä etenkin stressiä ja uudenlaisia infektioita yhdessä. Rokotteella voi olla samanlainen vaikutus elimistöön kuin infektiolla. Sitähän sanotaan, että rokotuspäivänä pitäisi välttää rasitusta.

Profile  

PostPosted: Mon Jan 08, 2018 10:43 

Sielulintu wrote:
Kyllä pieni piru alkaa kuiskia että onko meidän ruoassa, vedessä tai jossain jotain pahasti mätää.

Itse sairastuin Fukushiman aikoihin.

Minä olin 3 kk Fukushiman jälkeen Japanissa, Tokiossa, kuukauden, enkä sairastunut ollenkaan :)

Sairastuin noin vuoden päästä siitä, mutta silloin mulle oli laitettu Essuret. Ja paranin, kun ne poistettiin, kuten olen täällä toki jo monta kertaa kertonut.

Essuren aiheuttamat vaivat on juuri tuota väsymystä ja toimintakyvyn laskua, kipuja ym. Ihan kuten CFS:n, fibromyalgian ja vaikka miten monen muun vaivan ja sairauden, joita valtavirtalääketieteelle ei ole käytännössä edes olemassa. Tuohon päälle vielä kymmenettuhannet vajaahoidetut kilpirauhaspotilaat ym.

Puhumattakaan D-vitamiinin ja raudan puutteesta ja muista helposti korjattavissa olevista asioista, joita lääkärit eivät viitsi edes tutkia. Ferritiinin ottamisestakin sai aina tapella, ennen kuin pääsin TAYSiin hoitoon, siellä se on otettu mulla automaattisesti.

Kyllä pistää vihaksi asennevammaiset lääkärit!

Profile  

PostPosted: Mon Jan 08, 2018 10:48 

Mulla sairastuminen MCTD:hen alkoi Mercilon ehkäisypillereistä.
Korvauksia en tietenkään ole saanut ja vihaiset puhelut aamutuimaan lääkeyhtiöstä saivat tajuamaan että lääketeollisuus on mikä täällä jyrää.

Profile  

PostPosted: Mon Jan 08, 2018 10:54 

mmjan wrote:
Maija wrote:
Jännästi CFS-epidemioita on kuitenkin raportoitu lähinnä 1930-1980-luvuilla (ja muutama tätä ennen, aikaisin aivan 1800-luvun lopussa)

Niin, tuolloin ihmiset saivat ympäristöstä HUOMATTAVASTI enemmän raskasmetalleja, kemikaaleja, jne. kroppaansa kuin mitä nykyään saavat. Ja muutenkin sairasteltiin paljon enemmän. Ennen ei ollut paremmin. Nykyään on. Paljon paremmin.

Yksi mitä Olli Polo on jossain sanonut, on, että yksi mahdollinen syy tämän sairauden lisääntymiseen on liian vähä suolan käyttö. Nykyisinhän hoetaan mantraa, että suola on saatanasta, vaikka tosiasiassa suola on elämällä välttämätön ainesosa, jonka "liika"käytöstä ei ole terveelle ihmiselle juurikaan vaaraa - sen sijaan liian vähän suolaa voi olla todella vaarallista. Lisäksi kun sekin vähä mitä nykyään käytetään, on merisuolaa, jossa ei ole jodia, on myös jodin krooninen puute uhkana. Ihmisten pitäisi käyttää reilusti suolaa ja nimenomaan jodioitua suolaa. Vain ja ainoastaan niille, jolla on hallitsematon korkea verenpaine, suolan käyttöä pitäisi jotenkin koettaa vähentää. Nythän mantrana on, että käytännössä KAIKKI suola on vaarallista KAIKILLE ja AINA ja MIHINKÄÄN ei saisi lisätä yhtään suolaa.

nm. itse käytän suolaa todella runsaasti nykyään ja vielä sen päälle juon voinnin vaatiessa suolavettä, jolloin päivittäinen suolansaantini on luokkaa 30g vuorokaudessa. Suositushan on 5g päivässä.

Aivan asian ytimessä! Suolan vähentäminen on johtanut monilla isoihin ongelmiin. Juuri pari päivää sitten luin artikkelin (olisikohan ollut James DiNicolantonion juttu), että liian vähäinen suolan saanti on yhteydessä verensokerin kohoamiseen (insuliini auttaa munuaisia pitämään kiinni suolasta).

Suosittelen kirjaa Salt Fix. Hyvää asiaa tästä aiheesta.

Kaikille verenpainepotilaillekaan suola ei ole verenpainetta nostava tekijä (esim. äidilläni on näin, suola ei nosta paineita. Kahvi kyllä nostaa). Silti kaikille suositellaan vähäsuolaisuutta. Hullua!

Jodioitua suolaa en tosin itse syö, se on niin hirveän pahaa. Käytän erikoissuolaa (yleensä Kalaharin suolaa tai mustaa Havaijin merisuolaa) ja otan jodin purkista tai merilevästä. Yleensä napsin merilevälastuja oluen kanssa leffaa katoessani :mrgreen:

Profile  

PostPosted: Tue Jan 09, 2018 02:32 

potilas wrote:
Kaikille verenpainepotilaillekaan suola ei ole verenpainetta nostava tekijä (esim. äidilläni on näin, suola ei nosta paineita. Kahvi kyllä nostaa). Silti kaikille suositellaan vähäsuolaisuutta. Hullua!

Jodioitua suolaa en tosin itse syö, se on niin hirveän pahaa. Käytän erikoissuolaa (yleensä Kalaharin suolaa tai mustaa Havaijin merisuolaa) ja otan jodin purkista tai merilevästä. Yleensä napsin merilevälastuja oluen kanssa leffaa katoessani :mrgreen:

Hyvälaatuinen merisuola tai ruususuola saattaa myös laskea verenpainetta. "Jodilääkäri" David Brownstein on monesti tuonut esille, että jodioidun suolan käyttö on erittäin huono keino tankata jodia kehoon. Eli hänkin käyttää potilaillaan jodi/kaliumjodidi- lisäravinteita, esimerkiksi Iodoral- valmistetta. Hän ei suosittele enää edes leviä syötäväksi, sillä hän on monta valmistetta tutkinut itse ja todennut ne saastuneiksi. Brownstein on kirjoittanut myös kirjan suolasta nimeltä Salt Your Way to Health.

Minullakin menee cfs:n takia meri-/ruususuolaa reilusti, arviolta 40-60 grammaa joka päivä. Mitäköhän vaikkapa THL:n ravitsemus"asiantuntijat" tästä tykkäävät :)

Profile  

PostPosted: Thu Jan 11, 2018 07:20 

CFS-linjaukset hakusessa:

https://areena.yle.fi/1-4329281

https://yle.fi/uutiset/3-10016472?origin=rss

Ja veikkaan, että edes jotenkin toimivat linjaukset ovat pahasti hakusessa myös näiden tulevien linjausten jälkeenkin.

Profile  

PostPosted: Sat Jan 13, 2018 07:55 

Eli terapiaa ja liikuntaa/reippailua odotettavissa hoitolinjauksina. Kun ei yhdestäkään lääkehoidosta ole olemassa tutkimuksia CFS:n hoidossa, sellaista ei voida myöskään Käypä hoitoon laittaa. Valitettavasti taitaa olla turha odottaa, että seuraavan 20 vuoden aikana saataisiin yhtä ainutta tehokasta lääkehoitoa, joka olisi yleisesti hyväksytty.

Pahin mahdollinen tilanne taitaa tosiaan olla, että ne yleiset hoitolinjaukset tehdään nyt.

Profile  

PostPosted: Mon Jan 15, 2018 08:32 

Minulle tähän asti paras hoitomuoto on ollut kaikenlainen mikroaaltosäteilyn välttely: kännykkäpuhelut aina hands freellä ja mokkulan sijoittaminen ikkunaruutujen sisälle viritetyn pienen metallivadin sisään. Taksikuskeilta pyydän nykyisin, etteivät laita navigaattoria päälle ja ottavat pois päältä kännykkänsä mahdollisen GPS- eli sijainti-toiminnon. En saa enää sairaskohtauksia, kun vältän näitä.

Niin ja valitettavasti suuriin kaupunkeihin ei taida olla enää mitään asiaa, koska menen nopeasti hyvin huonoon kuntoon ellen sitten pakene äitini asuntoon, jossa on todella pienet taustasäteilyn tasot. Mutta mieheni luona en voi enää oleskella, koska makaan siellä vain sängyssä ja uikutan, kun on niin helvetin paha olo. :cry: :cry:

Seuraavaksi tehokkain hoitomuoto on ollut asuntoni ilmanlaadun parantaminen tehostetun tuuletuksen avulla.

Profile  

PostPosted: Tue Jan 16, 2018 11:48 

Meikäläinen wrote:
Minulle tähän asti paras hoitomuoto on ollut kaikenlainen mikroaaltosäteilyn välttely:

Lopeta jo tuosta huuhaasta höpöttäminen. Sähköallergia on huuhaata, roskaa, luulosairautta.
https://summa.almatalent.fi/article/tt/uusimmat/40397

Profile  

PostPosted: Tue Jan 16, 2018 02:10 

Meikäläinen wrote:
Minulle tähän asti paras hoitomuoto on ollut kaikenlainen mikroaaltosäteilyn välttely: kännykkäpuhelut aina hands freellä ja mokkulan sijoittaminen ikkunaruutujen sisälle viritetyn pienen metallivadin sisään. Taksikuskeilta pyydän nykyisin, etteivät laita navigaattoria päälle ja ottavat pois päältä kännykkänsä mahdollisen GPS- eli sijainti-toiminnon. En saa enää sairaskohtauksia, kun vältän näitä.

Niin ja valitettavasti suuriin kaupunkeihin ei taida olla enää mitään asiaa, koska menen nopeasti hyvin huonoon kuntoon ellen sitten pakene äitini asuntoon, jossa on todella pienet taustasäteilyn tasot. Mutta mieheni luona en voi enää oleskella, koska makaan siellä vain sängyssä ja uikutan, kun on niin helvetin paha olo. :cry: :cry:

Seuraavaksi tehokkain hoitomuoto on ollut asuntoni ilmanlaadun parantaminen tehostetun tuuletuksen avulla.

Todella hyvä, että oireet ovat helpottaneet altistuksien minimoimisella. Suojautumista langattomalta tekniikalta ja langattomien laitteiden käytön minimointia suosittelen itse kaikille, oli sähköallergikko tai ei.

Eikö miehesi asuntoa voisi kokeilla suojata, jotta siellä olo mahdollisesti helpottaisi..?? Vai onko miehesi kenties mmjan? :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]