Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Thu Nov 23, 2017 05:55

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Todella mielenkiintoinen infektiolääkärin haastattelu
PostPosted: Wed Nov 19, 2008 03:02 

Phoenix Rising -uutiskirjeen uusimmassa numerossa haastatellaan infektiolääkäri John Chiaa, joka on tehnyt merkittäviä tutkimuksia enterovirusten osallisuudesta CFS:ään. Haastattelun voi lukea täältä:

http://phoenix-cfs.org/IntChia2.html

Haastattelu on englanniksi, mutta sanasto ei ole kovin vaikeaa. Respiratory = hengitysteiden, GI = gastrointestinal eli ruoansulatuskanavan.

Chia sanoo mm. "We have noticed that patients often would have two symptomatic infections before developing ME/CFS; the two episodes could be occurring within one year or years apart."

Chia on myös sitä mieltä, että nekin joilla ei ole omasta mielestään selkeää infektioalkua ovat usein kyllä sairastuneet niin, mutta infektion ja CFS:n alkamisen kanssa on jonkin verran väliä, jolloin he eivät osaa yhdistää niitä.

Itsekin sairastin kaksi hyvin samankaltaista virusinfektiota ennen kuin sairastuin CFS:ään, helmikuussa ja huhtikuussa 2000. Varsinainen CFS alkoi 28. elokuuta 2000 hyvin akuutisti, vaikka jälkeenpäin ajatellen olin varmaan puolikuntoinen näiden infektioiden jäljiltä. Itse olen tosin aina yhdistänyt nuo aiemmat infektiot CFS:ään.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]