Oon elänyt loppuun palamisen jälkeistä aikaa yli 6 vuotta jo, välillä oon kuntoutunut melko hyvään kuntoon, silloin mm. urheilu 3 kertaa viikossa onnistui, työn lisäksi. Mutta liian isot rasitteet ovat palauttaneet kunnon aina pohjalle. Venlafaksiinia oon käyttäny 2 kertaa aiemmin kuntoutumiseen, harmi vaan etten oo osannut yhistää sitä fyysisen puolen paranemiseen - yli vuoden venla-tauon jälkeen huomasin, että venlafaksiini vaikuttaa erittäin paljon muuhunkin kuin vain psyykkiseen puoleen. Uskon, että väsähtämiseni aiheuttivat aikanaan usean vuoden psyykkinen stressi ja siihen päälle urheilu.
Tutkimukset ovat vähän kesken, mutta kuopiolainen lääkärikin jo uskoo, että autonomisessa hermostossa on mahdollisesti vikaa, eli se on ylirasituksen takia herkistynyt/sympaattinen hermosto jatkuvasti liian vilkkaana. Käytän tällä hetkellä propralia ja venlafaksiinia. Pienimuotoinen ja nousujohteinen liikunta ovat mielestäni tärkeä kuntoutumisen edellytys. Sekä positiivinen mieli

Lääkärin mukaan pieniannoksinen naltreksoni toimii venlafaksiinin tavoin kuntoa parantavasti, eli siinä on samanlainen noradrenaliinivaikutus.
13.0.2013 Kävin lääkärissä Oulussa. Lääkäri kuunteli hetken aikaa sairaskertomustani, ja sanoi jo ennen kuin olin ehtinyt tehdä hänelle ehdotusta dysautonomiasta/ortostaattisesta intoleranssista/sympatikotoniasta, että kyse on vegetatiivisesta dystoniasta. Että se on ominaisuus, joka usein puhkeaa kunnolla näkyviin ylirasitustilan seurauksena. Kyseessä on siis keskushermoston välittäjäaineiden häiriö, sisältäen mm. autonomisen hermoston säätelyhäiriön. Tällä vaivalla ei ole tekemistä CFS:n kanssa. Lääkitykseksi sopii mm. venlafaksiini, ja muut ei-lääkkeelliset hoitomuodot, jotka rentouttavat oloa. Nousujohteinen kuntoutus auttaa parantamaan toimintakykyä. Itse olen huomannut jääkylmän suihkun sykettä laskevan ja rentouttavan vaikutuksen. Nämä tiedot lääkäri oli saanut aikanaan eräältä Tampereen yliopistollisen sairaalan professorilta, joka tuli pitämään aiheesta yhden luennon.