Tänään olikin senverran hurjapäivä, että lähdin päivystykseen. Ihoa alkoi sattua siis ihan vaatteetkin. rinnalle tuli nokkosrokkoa, ja olo ihan ahdistunut. No, päivytys oli nin täynnä....että sanoivat, etteivät ota sinne ketään jollei ole pää kainalossa. Hoitaja katsoi, ja käski laittaa epi penin kotona, ja zyrteciä lisäksi. Mun on kyllä pakko mennä huomenna jo lääkäriin, jotta jotain histamiinia saan, sillä katkean kohta, kun tuntuu, että mitään et voi syödä.
En tiedä, eilen tuli saunottua pitkään, koska puimme miehen kanssa viimeaikaisia riitoja, jotka johtuvat kaikki minun valittamisesta ( kun oireita on, ja en jaksa olla ihan hiljaa). Ja minä sain tässä 2 oikeen kunnon itkuraivaria, toinen edellisiltana, kun tuntuu, ettei millään jaksa jatkuvia oireita (ja kukaan ei oikeain usko, miten paha mun on ollo, enkä tee tätä kiusallani). KAikkien muiden oireiden kanssa olen oppinut jotenkin pärjäämään, mutta allergiat ovat ihan uskomattomia, jotenkin pelkään tukehtuvani tai muuta, vaikka suurinosa tuntuu "vain" poltteluna, ja pistelynä, ja noina laikkuina, jotka näyttävät nokkosrokolta. Sitten iholle kyllä nousee pieniä kuin pikkufinnejä, jotka ovat kurjan tuntuisia. KAsvot ovat aika ikävässä kunnossa, samoin kaula.
Nyt tuli ekakerran tuo, että vaatteet päällä tuntuivat sattuvan ihoon.
Tuolla esittelyssä on jotain vanhempia vaiheita, mutta nää allergiset jutut on pahentuneet heinäkuulta alkaen kokoajan tihenevään tahtiin. Jotain minusta puuttuu,mitä tarvittaisiin.
Nii tuosta eilisestä, saunoimme siis pitkään jutellen, menin kyllä alemmas istumaan, mutta saunan jälkeen iho oli ihan nokkosrokkoisen näköinen, varsinkin kaula, rinnanalue, hieman kasvot, ja reidet oikeen kunnolla.
Tuo erilainen punaisuus saunan jälkeen on muuten ensimmäisiä oireita, joita olen huomannut, ja siitä on ainakin 2 vuotta kun alkoivat tulla tuollain nokkosrokkoisennäköisiksi. Toisena tuli hiusten lähtö. (lääkäri on kuitannut nämä stressillä, ja ahdikstuksella)
Huolsimme siinä sitten hieman parisuhdettakin illalla, ja aamulla olo kun hakattu, ja paha-olo jotenkin. Heräsin kyllä aamuyöllä, ja valvoin taas pari tuntia...olinhan nukahtanut jo yhden aikaan. Eli mulla on uni ongelmiakin nyt. Olin yöllä myös hionnut, ja se hiki haisi pahalle(hormoonit?) sillä juurikin kuukautiset lopuillaan. Kuukautisoireitakin on, mulla kuparikierukka, joka otetaan kyllä nyt pois. Menkkojen tulo kestää viikon, jolloin on ruskehtavaa vuotoa, välillä vähän, välillä enemmän, kunnes oikea vuoto alkaa, nytkin olen joutunut pitämään sidettäkin niinkauan, että eilen jo epätoivoissani laitoin ensin pikkarit, sit toiset pikkarit joissa oli side, jotta ei olisi kosketuksissa intiimialueeseen, kun tuntui, et alkaa jo ärsyttää. Toi onkin keksinnöistäni kyllä pimein, mutta toimiva.
Koko päivä mennyt vähän kun unessa, ja sitten keitin itelle mustistaviinimarjoista kiisseliä, koska jotain olis pakko syödä, en sitten tiedä oliko se huonojuttu tai jotenkin liian vahvaa kamaa, vai mikä, mutta siinä hetkenpäästäjo alkoi tuota ihottumaa näkyä. Empä muuta ole tänään syönyt, kun tuota ruisleipää, vähän viiliä, ja punaista viinimarjamehua, sekä tuota mustav. kiisseliä.
Nyt paistoin jauhelihaperuna laatikkoa just, ja mietin täs viittiskö syödä, vai ottaa varmanpäälle (joka sekään ei ehkä auta, kun on kroppa näin sekasin) saatan olla allerginen jo makailullekin, jota tuossa tv:n ääressä olen illan harrastanut....ainakin peitto tuntuu karhealta iholla.
Suhteen hurjaa menoa hei, huomenna aamusta omalääkärille hakemaan jotain apua, ehkä pakko saada jotain histamiinia, ja mahdollisesti kortisonia ihoon tai jotain.
Mulla on muuten antioksidanttilääkärin jälkeen samantien ravintoterapeutti, joten kun vaan jaksais tuohon 27 päivään punnertaa, jotta jotain tolkkua sais.
Tämä kun ei oikeen tiedä, mikä vaivaa on aika ikävää.
JOkseenkin en osaa uskoa mihinkään syöpään tms, sillä Isoja kipuja mulla ei ole missään erityisesti, kevät ruuhkassa töissä meni kyllä niska ihan lukkoon, ja hartiat, takaraivo oli kipeä, ja kipu säteili korvaankin, hieroja auttoi kyllä silloin tuohon. (keväällä olin kyllä todella väsy, ja huono-vointinen, huimasi yökötti jne). JA oireita kaikenlaisia ollut pitkään, ja olen melkein varma, että stressannut olen itseni tähän pisteeseen, että kropalta loppuu varastot, ja on saattanut puhjeta tämä teidänkin kärsimä tauti, tai mahd. lisämunuaisjuttua. Hurjan kauan kestää sylkitestin tulos, maananataina 2 viikkoa lähettämisestä!!
Anteeksi, että tästä tuli näin pitkä, oli pakko avautua samalla. Tätä ei voi kyllä äkkiä ymmärtää, kuin toinen, joka on kokenut vastaavaa. Itsekin olen muuten tosi empaattinen, kaikki kaverit soittaa ja itkee mulle asioitaan...sit mä lohdutan, ja olen itse ihan rikki. Tykkään silti, jos voin olla avuksi, ja se tulee multa luonnostaan.
Mulla lapsi kurkkii (poika 9v) seläntakana, ja on vaikea tarkistaa tekstiä, kirjoitan aika nopee, ja virheitä on takuulla, anteeksi