Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sun Nov 19, 2017 11:31

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Mikä on tämän hetken johtava CFS-teoria?
PostPosted: Mon Jul 21, 2014 01:17 

Folaatti on vähintään yhtä isossa roolissa minunkin parantuneessa voinnissani. Kesti aika monta päivää ennen kuin lakkasin olemasta pahoinvoiva (aloitin suuressa viisaudessani täydellä 400 mcg pillerillä, kolmantena päivänä tajusin pienentää 1/4 tablettiin ja kasvatin sitten annoksen hitaasti koko pilleriin).

Aiemmin olin "riippuvainen" kurkusta. Nyt en halua oikeastaan syödä sitä ollenkaan. Mielenkiintoista!

Profile  

PostPosted: Mon Aug 25, 2014 03:07 

Myös minulla aktiivinen folaatti, muutaman muun asian ohella, on ollut ehdoton läpimurto parantuneeseen vointiin.

Profile  

PostPosted: Thu Sep 11, 2014 10:32 

Itse olen ollut nyt vähän aikaan phoenixrising foorumin Freddin protokollalla, johon kuuluu mm. folaatti ja B12 vitamiineja. Alku on ollut todella lupaava.

Uskon myös, että Rich Von Konynenburg on oikeilla jäljillä metylaatioteoriallaan:

http://phoenixrising.me/research-2/glut ... onynenburg

Profile  

PostPosted: Thu Sep 11, 2014 05:00 

Metylaatioprotokollasta (josta muuten on täällä useampi ketju) on paha sanoa, auttaako se metylaation takia vai siksi, että esim. B12-vitamiini ja metyylifolaatti auttavat muuten. Itselläni metylaatiomömmöistä B12 on auttanut vain uneen (syanokobalamiinipistokset yhtä hyvin kuin oraalinen metyylikobalamiini), metyylifolaatti auttoi alkuun mutta sitten lopetti toimimasta, kuten kaikki muutkin. Mm. TMG oli +-0.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Dec 11, 2014 04:37 

Onko tähän liittyen mitään uutta? Sain pari viikkoa sitten CFS-diagnoosin Pololta. Oireita paljon, mutta selvästi elämää eniten haittaavana jatkuva "myrkytetty" olo etenkin päässä (huimauksen, pahoinvoinnin, päänsäryn ja katseen kohdistamisvaikeuksien yhdistelmä). Aivan kamalaa ja lamaannuttavaa. Suolavettä ja LDN:ää menee.

Polo selvitti lopullisena totuutena sidekudospoikkeavuutta ja oli sitä minustakin löytävinään. En ole tuosta itse niinkään varma, eikä kukaan ole mitään tuohon liittyvää koskaan aiemmin havainnoinut...

Tunnelma kaiken kaikkiaan epätoivoinen ja totaalisen masentunut.

Profile  

PostPosted: Thu Dec 11, 2014 04:55 

Uuusia CFS-tutkimuksia tulee koko ajan, mutta ei nyt mitään erityisen mullistavaa ole tainnut tulla. Polo on varmasti ihan oikeassa sidekudospoikkeavuusideoissaan, vaikka eiväthän ne kaikkea selitä. Polon mielestä suunnilleen koko CFS on dysautonomiaa, mistä en ole ihan täysin vakuuttunut, vaikka olenkin enemmän vakuuttunut dysautonomian osuudesta kuin ennen.

Tuo "myrkytetty olo" on CFS:lle tyypillistä, mutta minulla ei valitettavasti ole oikein tietoa, mistä se tulee eikä itselläni ole ollut (olen testannut reilusti toistasataa hoitoa, niin varmaan jotain olisi tullut vastaan joka siihen auttaisi). Nuo kuvaamasi oireet voisivat sopia lisämunuaisen vajaatoimintaan ja minusta voisi olla hyvä idea kokeilla Kyypakkauksen murusta (mistä enemmän Hoidot-alueella).

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]