No, ei täälläkään ole hyviä kokemuksia.
Mites tän 4- vuoden rumban nyt selventäs... Ekat 1,5 vuotta meni yleislääkärillä ravatessa, josta sain vain 1 kk aina saikkua. Myös yleislääkärit vaihtuivat koko ajan ja lopulta vaihdoin omaa lääkäriä, kun oli todella ahdistava tapaus. No, eipä ne sen paremmiksi muuttuneet. Välissä ravasin kaikki mahdolliset yksityislääkärit ja yleislääkäri passitti esim iho- ja allergiapolille, sieltä passitettiin takasin tk:n, tk:sta taas takas iho- ja allergiapolille (noin 3 kertaa...), josta taas tk:n.
1,5 vuoden jälkeen pyysin lähetettä infektiopolille, jossa lääkäri totesi "sulla on cfs", siellä ravasin jonkun 0,5 vuotta. Lopulta kuitenkin sieltä sanottiin, että he eivät mua voi pitää potilaana, koska eivät voi auttaa mua mitenkään, "mene takasin tk:n". Tk:sta mut pakotettiin psykiatriselle lääkärille joka lähetti mut psykologille ja "testas 0,5 vuotta mun psyykettä". Tämän jälkeen todettiin, että "ei ole mitään mielenterveyteen viittaavaa", mene takaisin tk:n ja sovi hänen kanssaan uudesta sairauslomasta. Tk- lääkäri ei suostunut kirjoittamaan mulle sairauslomaa (vaikka en pysyny melkein pystyssä), vaan oli ilkein lääkäri kenet olen ikinä tapahtunut. Ensimmäistä ja viimeistä kertaa aloin huutamaan ja itkemään tk:ssa ja lopulta lääkäri vaan passitti mut ulos vastaanotolta, koska "vein hänen turhaa aikaansa". Hän sanoi, että mulla ei oo muuta kun ehkä päässä vikaa ja ainoo mitä hän voi tehdä on laittaa lähetteen takaisin psykiatrille?!!! Johon totesin, että "mitä järkeä siinä on, kun just mut todettiin sieltä terveeksi?" . Palasin pakon edestä takas psykiatrille, joka ihmetteli mitä taas teen siellä ja sit jouduin taas takas psykologille. Jossain vaiheessa mun kunto romahti kohdasta "erittäin huono/ toimintakyvytön" kohtaan "kuolema kohta korjaa" ja menin taas takasin tk:n, joka varmaan ajatteli että mulla on päässä vikaa ja lopulta ei suostunut edes ottamaan mun puhelua vastaan. Lopulta mun kunto romahti niin pahasti, että en pystynyt enää käymään psykologilla ja sen jälkeen mulle lähetettiin kotiin mt- sairaanhoitaja?!!
Lopulta 3,5- vuoden jälkeen kun olin niin huonossa kunnossa , niin mut jätettiin rauhaan. No, eipä sekään auta kun esim sosiaalivirasto on sitä mieltä, että en voi vaan "lusmuilla" kotona ja ei ole mitään sairautta, joka paranee vaan passiviisella levolla jne... En mäkään jaksa.
P.s Sielulintu: Miksi sut lähetettiin psykiatrille cfs- diagnosilla?
Last edited by Janski on Mon Jun 17, 2013 12:37, edited 1 time in total.
|