Mefriosuolaa menee 2-3x2tl/litra ja ruoassa ja lakuissa lisää. Nyt on 2kk juonnin jälkeen alkoi ilmaantua, että en tarvi enää niin paljon suolaa.
Taksu wrote:
Haluan tuoda erilaisen näkökulman tähän yö/unikeskusteluun.
Olen huomannut, että ilta minun on syötävä juuri ennen nukkumaan menoa ruisleipää. Jos en tee niin, herään joidenkin tuntien päästä, usein (kovaan) nälkään, enkä saa jatkettua unta ellen syö.
Tiedän tuon kovan nälän, mitä mikään ei tainnuta; minulla oli aina nälkä jopa heti ruokailun jälkeen, koin nälkäkipua, hypoglykeeminen olo oli lähes aina. Pienikin rasitus sai minut tärisemään ja tajunta hämärtyi, oli niin hyopyglykeeminen olo. Oli metabolisen oireyhtymän kuva. Ennen nukkumaan käymistä oli pakko syödä 4 palaa ruisleipää ja jogurttia. Joskus kävin syömässä kesken unien. En pystynyt laihduttamaan. En pysty nytkään laihduttamaan, sillä vatsa ja suoli toimivat hitaasti ja on paha ummetus.
Sitten löyty selitys; unohdin marraskuussa 2013 zoloftit kotiin, enkä aloittanut uudelleen. Halusin selkeyttää päätä, sillä en ollut elämässä kiinni. Vieroitusoireet olivat joulukuussa niin kovat, että luulin joutuvani pöyrätuoliin ja saavani sydänkohtauksen (on zoloftin tai sertralinin selosteessa mainittu sivuvaikutus) sekä suunnittelin testamentin tekemistä. En tajunnut sitä silloin, enkä aloittanut lääkitystä uudelleen, vaikka lääkärini kehoitti. Minulle oli vain tullut pakko jostain olla ilman niitä. 9.1.2014 rupesin ihmettelemään muuttunutta maailmankuvaa; minulla oli epätavallisen voimakkaat sivuvaikutukset masennuslääkkeistä, loppui jatkuvat lihaskrampit ja antidiureettisen hormoonin häiriö (runsas virtsaneritys). Ei tarvinnut yl. käydä yöllä wc.ssä kun rakko veti yli 1000ml, sillä siitä on kadonnut tunto. En kulkenut enää sumussa. Päätin kulkea ilman lääkkeitä siipi maassa. Onneksi LDN on auttanut masennukseen, vaikka on edelleen mielialan vaihteluita.
Tuon jälkeen lisäsin ruoan proteiinipitoisuutta, ei ole sitä nälkää, mutta en pysty laihduttamaan.
En jaksanut tehdä ilmoitusta lääkelaitokselle vaikka lääkärini pyysi tekemään.
Ei enää koskaan masennuslääkkeitä. Zoloft ja efexor on ainoat joita voisin käyttää. Molemmista tuli sama juttu, mutta sitä ei tajuttu. Mulla oli vaikeat opireet kun aloitettin masennuslääkkeet. Olin silloin niin kipeä, että nukuin tunnin vuorokaudessa, muuten olin sumussa ja olin töissä. Tk-lkr.t eivät uskoneet minun olevan kipeä, oli oudot oireet.
Tk on uusinut tähän saakka lääkkeet, nyt tuli loppu, nyt tarvin fysiatriani vielä enemmän.