Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sun Nov 19, 2017 05:16

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Toispuoleiset lihas/jänne oireet
PostPosted: Thu Oct 02, 2014 12:54 

Matala albumiini voi kertoa aliravitsemuksesta oli syy sitten mikä tahansa. Se voi olle yhteydessä moiniin muihinkin ongelmiin.
http://huslab.fi/cgi-bin/ohjekirja/tt_show.exe?assay=4586&terms=albumiini

Minä olen saanut albumiinin korjautumaan lisäraviteilla ja muilla jutuilla ennenkuin menin ekaa kertaa Polon vastaanoptolle. En käytä purkkivitamiineja, vaan nautin hera 80, soija-, manteli-, macca-, hamppu- ja kookosjauhetta, chiaa, pellavan ja auringonkukan siemeniä. Aloin sääliä lihaksia, kun ne oli niin jumissa, ja aloin etsiä lisäproteinia jogurtin ja marjojen sekaan. Se on minun aamupuuroni, leipäni ja iltaruokani. Soija- ja mantelijauhetta sekä chiaa saatan laittaa muihinkin ruokiin.

CFS, EDS, kaular. relatiiv. spin.stenoosi, autonom.h. oireisto, TOS, selkäkipu, neuropatia, palleatyrä, gastrospareesi, hypotyreoosi, uniapnea, adenomyosis, punajäkälä, DHEA- ja kalsiumvajaus, DM, rectumprolapsi, oudot lihakset

Profile  

PostPosted: Thu Oct 02, 2014 03:34 

Onko sinullakin albumiini ollut matala? Minä vain ihmettelen, että ei kai nykyään ihmisillä voi olla proteiinin puutetta. Kokolihaa on meillä lähes joka päivä (useimmiten kanansuikaleita, tai -rintaa, tänään oli kalaa. Infektioita epäilen omalla kohdallani albumiinin mataluuden syyksi.

Onko mantelijauhetta olemassa ihan hienoa, kuten vehnäjauhoa?
Minulla on nytkin kaapissa iso pussillinen menteleita. En pysty syömään niitä, koska pureskellut murut menevät nielurisojen syviin onkaloihin ja muhivat ja turpoavat siellä muutaman päivän. Sitten tuntuu, että nielussa on jotakin liikaa ja on vaikea niellä. Mantelijauhokin, jota olen löytänyt, on ollut aika karkeaa. En siis voi syödä pähkinöitä, manteleita, auringonkukansiemeniä, herneetkin ovat vähän niin ja näin. Kananmunia syön joskus proteiiniksi, kaksi tai kolmekin kerralla. Täytyypä taas tänään paistaa kananmunia.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 02, 2014 04:35 

Ei nyt normaali-ihmiselle toki proteiinista tule puutetta, ellei ole joku hyvin ekstreme ruokavalio, mutta krooninen sairaus, varsinkin infektiotyyppinen, voi selvästi lisätä proteiinin tarvetta. Ja jos on imeytymishäiriöitä, vaikka liian vähän mahahappoa tai haimaentsyymejä, ei se proteiini välttämättä imeydy kunnolla. Silloin tietysti olisi olennaisempaa lisätä em. kuin tankata proteiinia, joka ei imeydy.

Mantelijauhoista voi leipoakin, mutta ei siitä ole käsittääkseni olemassa mitään läheskään yhtä hienoa kuin vehnäjauho. Hamppuproteiini ja riisiproteiini ovat selvästi hienompia, ne muistuttavat ehkä karkeaa vehnäjauhoa. Tietysti hera on hyvin hienojakoista.

Jos siis tuon pähkinä/siemensyömättömyyden takana ovat nuo nielurisat, esimerkiksi auringonkukansiemeniä ja cashewpähkinää voi blendata myös "maidoksi" veden kanssa, ihan tavallisella sauvasekoittimella tai -blenderillä. Manteleiden kanssa tuo ei toimi, se lopputulos pitäisi siivilöidä ja ne proteiinit jäävät siihen "sakkaan".

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Oct 02, 2014 07:21 

Hei,

Mulla albumiinin mataluus johtui osittain siitä, että ei maittanut liha, eikä maita nytkään. Syön kanaa, kalkkunaa ja kalaa. Soijajauho on ohutta, soijamaidon varaan voi hyvin rakentaa mm. smoothien. Soija on melko täydellinen proteinivalmiste.

CFS, EDS, kaular. relatiiv. spin.stenoosi, autonom.h. oireisto, TOS, selkäkipu, neuropatia, palleatyrä, gastrospareesi, hypotyreoosi, uniapnea, adenomyosis, punajäkälä, DHEA- ja kalsiumvajaus, DM, rectumprolapsi, oudot lihakset

Profile  

PostPosted: Tue Oct 07, 2014 05:31 

Nyt on oik. puolen oireet niin kovat ja lähtevät niskarusetista lähtien. En voi käyttää oik. kättä ja on pidettävä koko ajan tukikauluria. Kipulääkkeet ei riitä mihinkään.

Profile  

PostPosted: Fri Oct 10, 2014 12:01 

Hei,

Oik. puolella kroppaa on kovat kivut ja lihaskrampit. Kuulemma kaikille Mg ei auta aina suun kautta, vaan täytyy antaa tipassa. Oletettavasti minun nykyinen kipulääkitys on tullut tiensä päähän eikä enää tehoa. Onneksi sain ajan lääkärille tiistaiksi. Lääkitykseeni tulee joitakin muutoksia.

Profile  

PostPosted: Fri Oct 10, 2014 01:02 

Noista tulee mieleen lihasdystonia, joka minullakin on. Minulla se alkoi v. 2010 vasmman käsivarren ja niskan voimattomuuksilla, kivuilla ja vapinoilla. Muistan sen, kun piti pitää niskassa taiteltua pyyheliinaa ja kättä tukikaukalossa.

Profile  

PostPosted: Fri Oct 10, 2014 08:23 

Lihasten toimintaongelmia minulla on ollut jo ainakin 20v lähtien ja on todettu lihasten heikko rasituksen sietokyky. Silloin oli epätarkoituksenmuklaiosta hengästymistä ilman suurta rasitusta sekä lihaskramppeja ja -kipuja. Ne ovat pahentuneet koko ajan. Mikäli olisin ollut Tampereen suunnalla niin lääkäri olisi pistänyt kortisonia niskarusettiin. 10 vuotta sitten sinne pistettiin lidocainia, mutta elimistöni tottui siihen nopasti ja muutaman tunnin vaikutuklsen takia sitä ei kannattanut enää tehdä.

Lisäys: kaiken takana saatta olla matala yöaikanen verenpaine, kuten lääkäri on sanonut. Se oli aamulla 102/56 ja pulssi 49. Minä olin jo n. 20v ongelmissa alle 100/ -paineen takia. Silloin siihen ei haluttu aloittaa lääkitystä. Minun CFS.llä voi olla pitkä tarina, jopa 50v.

Ja nyt lähden tekee hyvää risottoa voin kanssa.

Profile  

PostPosted: Fri Jan 23, 2015 07:20 

Toispuoliset halvausoireet saattavat johtua ehkä myös aivopohjan verisuonirakenteen variaatiosta. Mikä sinänsä ei ole mitenkään vaarallista ja on yleensä normaalilöydös.
Rasitustilan muutoksessa CFS:ssä tyypillinen häiriintynyt verenpaineen säätö ei reagoi tarpeeksi nopeasti muuttuneeseen tilanteeseen.
Periaatteessa käsittääkseni aivojen verenpaineen ei pitäisi muuttua vaikka rasitustila muuttuukin. Näin ei kuitenkaan aina käsittääkseni ole CFS.ssä. Ilmenee yleensä kun olo "parempi" ja pystyy rasittamaan itseään normaalitilaa enemmän, harvoin uupuneena.

Profile  

PostPosted: Sat Jan 24, 2015 05:54 

En ole muistannut vastata, että oik 7-hermo oli melko kokonaan puristuksissa, siksi käsi ei toiminut. Puristus on hellittänyt ja hermo on lähtenyt toimimaan.

Profile  

PostPosted: Mon Jan 26, 2015 09:59 

Minulla on lantion takia toispuoleiset kivut vartalossa.
Lue netistä upslip nimellä.

SI sacroiliac joint dysfunktion tai vastaavaa.

Johtuu kai sidekudoksen heikkoudesta, traumasta, jne

Profile  

PostPosted: Mon Jan 26, 2015 09:54 

Liittyykö toi siis siihen että SI-nivel on mennyt pois paikaltaan (tai ollut sitä jo vuosia/vuosikymmeniä)?
Senhän osaava jäsenkorjaaja osaa laittaa takaisin paikalleen. Itsellä on sama ongelma ja siitä syystä skolioosi. Skolioosi aiheuttaa toispuoleisia kipuja. Kun lantio on vinossa niin ajan myötä myös selkäranka menee mutkalle. Luepa vaikka tuosta: http://www.kuntonetti.org/index.php?sivu=11

Profile  

PostPosted: Thu Oct 15, 2015 07:27 

Enimmät oireeni ovat vasemmalla puolella (nielussa, ylä- ja alaraajassa).

Tänään on tullut puutumista vasemmalle poskeen ja huulen yläpuolelle. Joudun tukemaan päätä usein vasemmalla kädellä leukaan tai poskeen nojaten. Olisikohan se käden paine poskessa ärsyttänyt niin paljon, että hermo reagoi? Molempien poskien alaosat roikkuvat tänään helttoina.

Profile  

PostPosted: Fri Oct 16, 2015 07:07 

Miulla Jatta ei pysy paikallaan ja täällä muka OMT ei osaa laittaa paikalleen. Rahastavat vain. Ei jaksa montaa sataa km matkustaa että laitetaan paikalleen.
Paska vaiva. Lähtee pelkästä kävelystä pois ja en itte saa kohdilleen. Jalat on todella tukossa ja lihakset kireellä. Se saa juuri nuo virheasennot.

Jos kellään on tiedossa jotain itse mobilisointi liikettä joka auttaa niin pistäkää opastusta. En taivu moniin sacroiliac joint venytyksiin koska jalat niin jäykät.

Yleensä jalan veto auttaa mutta itse en yksikseni sitä voi tehdä.

Profile  

PostPosted: Mon Dec 21, 2015 04:44 

Vasen yläraaja on ollut joitakin päiviä omituinen. Aluksi oli kutinaa kainalossa, sitten kutinoita oli vaihtelevasti eri puolilla raajaa, mm. kämmenessä. Sitten oli myös särkyjä eri puolilla. Sormiss aon ollut pistelyä, kuten nytkin. Kainalossa on nyt hirmu tiukka jänne. Aikaisemmin joskus kainalo tuntui täyteiseltä, mutta erillisiä imusolmukkeita en tuntenut siinä.

Yksi aamu keski- ja nimetön sormi olivat kipeät eikä niitä oikein voinut taivuttaa koukkuun. Kämmenessä on ollut kipuilua.
Tänään käsivarsi on jomottanut, jotain hermokipua varmaan. Kämmenestä painettaessa pikkusormen puolelta ranteeseen päin pullistuu pieni nestepatti. Jos rannetta taivuttaa taakse päin, niin ranteessa on myös isompi ja loivempi patti, joka lienee ennekin ilmennyt ganglio. Kainalo on hikisempi kuin toinen, ja käsivarsi (ja olka) on heikohko.

Oliskohan jossakin hermo puristuksessa?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]