Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Nov 20, 2017 07:05

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 420 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Next
Author Message
 Post subject: Re: Käyttäjäesittelyt
PostPosted: Mon Aug 11, 2014 04:39 

Tervetuloa foorumille!

Verisuonten laajentamiseen on monia erilaisia lääkkeitä, tyypillisimpänä ehkä kalsiumsalpaajat. Niillä hoidetaan mm. Raynaud-oiretta eli valkosormisuutta. Polo määräsi ennen paljon kalsiumsalpaajaa nimeltä nimodipiini, joka tosin laajentaa enemmän aivoverisuonia ja siten parantaa aivojen verenkiertoa vaikuttamatta samalla lailla muuhun kroppaan. Luulen kyllä, että sinulla tuo suolanesteytyskin helpottaa kylmänsietoa ainakin vähän, kun verenkiertoon saadaan enemmän tavaraa, mutta sen huomaa sitten vasta talvella.

Jotkut lääkkeet ja lisäravinteet voivat auttaa myös ääniyliherkkyyteen riippuen sen syistä, esim. baklofeeni, karbamatsepiini, hydrokortisoni, B12, sinkki ja magnesium.

Suosittelen tutustumaan kirjaani CFS:n ja fibromyalgian hoito, jonka saa vaikka kirjastosta.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Sep 08, 2014 05:14 

Hei!

Olen 38-vuotias kahden lapsen (poika 6 v. ja tyttö 3 v.) kotiäiti Helsingistä.
Tammikuussa 2013 minulla diagnosoitiin narkolepsia ja nyt tämän vuoden keväällä uniapnea. CPAP-hoidosta ja vahvasta metyylifenidaattilääkityksestä huolimatta olin (ja olen yhä edelleen!) kamalan väsynyt ja uupunut.
Tänä kesänä laihduin lisäksi 15 kg ja sairastuin stimulanttipsykoosiin (johtuen tuosta vahvasta metyylifenidaattilääkityksestä, jota käytin jotta sain edes jotenkin hoidettua lapset mieheni ollessa ulkomailla työmatkoilla).

Kävin nyt elokuussa jopa 9 päivän mittaisella katkolla, jotta pääsin tuosta metyylifenidaatista eroon (minulle oli siis kehittynyt lääkkeeseen vahva addiktio). Alkoholin suhteen olen täysin absolutisti, enkä myöskään käytä muita päihteitä.

HUS:in infektiopolille sain ruikuttamalla terv.keskuksesta lähetteen jatkuvan kuumeilun/lämpöilyn, sieni-ja hengityselininfektioiden jne. takia ja siellä minulla todettiin tämä CFS.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 16, 2014 10:55 

Hei kaikille!

Olen silloin tällöin lueskellut tätä foorumia, mutten ole saanut aikaiseksi ja jaksanut rekata nimimerkkiä. Aivan ensiksi halua kiittää Maijaa tästä palstasta ja kaikesta hienosta työstä liittyen CFS:ään! Olen saanut täältä paljon hyviä vinkkejä ja löytänyt apua myös omiin vaivoihini.

Lyhykäisesti kertoen, olen sairastanut kroonista väsymysoireyhtymää noin 24 vuotta - se on noin puolet elämästäni. Se alkoi sairastettuani kahden viikon korkeakuumeisen infektiotaudin, jonka lopullinen syy jäi silloin selvittämättä. Tämän jälkeen terveys romahti täydellisesti ja pysyvästi. Uupumus, väsymys ja heikotus on ollut aivan jatkuvaa ja joka päiväistä – mitään parempia jaksoja ei ole ollut. Monia muitakin oireita tuli, kuten kuumeilua, kurppukipua ja nivelvaivoja – tässä vain joitain mainitakseni. Myös muita sairauksia on puhjennut ja löytynyt näiden vuosien aikana, kuten myöhäisvaiheen borrelioosi – niistä ehkä myöhemmin lisää. Varsinaisen krooninen väsymysoireyhtymä diagnoosin sain vuonna 1998. Täältä CFS-palstalta sain vinkin infektio-osastosta. Siellä olen saanut Nanogamma- ja kortisonihoitoja, joista hyöydyin jonkin verran.

Luin täältä myös LDN-hoidoista. Neljäs lääkäri, jolta pyysin, kirjoitti siitä reseptin. Olen saanut siitä helpotusta oireisiini. Kuitenkaan uupumukseni ei ole poistunut ja en ole ollenkaan työkuntoinen.

Näiden sairausvuosien aikana olen kasvattanut kaksi lasta ja tässä on ollut mies suurena apuna. Sairauseläkkelle en ole päässyt. En tiedä, pääseekö nykyisin helpommin – moneen vuoteen en ole enää edes kysellyt. Olen TE-toimiston asiakas vajaakuntoisena, vaikka en ole ollenkaan työkuntoinen. En enää ole jaksanut juosta lääkärissä aikoihin uupumuksen takia. Koitan vain selvitä päivästä toiseen ja olla – jos jotenkin mahdollista – ajattelematta liikaa oireitani.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 16, 2014 11:25 

Tervetuloa palstalle! Kurjaa että olet noin pitkään joutunut sairastamaan. Mistä oikein onnistuit saamaan diagnoosin noin varhain? Täällä on tosi vähän ihmisiä, jotka ovat saaneet diagnoosin ennen vuotta 2005.

Oletko kokeillut mitään lisäravinteita?

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Oct 16, 2014 06:29 

Kiitos Maija! Epäilin jossain vaiheessa 90-luvulla, että minulla olisi krooninen väsymysoireyhtymä. Terveysasemalta sain lähetteen Koskelan sairaalaan kuntoutustutkimukseen. Sieltä sain tämän diagnoosin.

Olen käyttänyt ja kokeillut moniakin lisäravinteita. Tällä hetkellä syön vaihdellen eri monivitamiinivalmisteita, C-vitamiinia, B-vitamiineja ja D-vitamiinia. Lisäksi syön kalkkia, seleeniä, magnesiumia, ja nyt on menossa sinkkikuuri. Probiootteja syön melko säännöllisesti, varsinkin nyt kun on ollut useita antibioottikuureja. Myös MSM-rikkiä syön. Se on auttanut paljon nivelsäryissä ja sillä on myös hieman piristävää vaikutusta. Siitä näyttäisi olevan apua myös maitoallergiaoireisiin. Karnosiinia ja L-Karnitiinia syön – molemmat tuntuvat auttavan lihassärkyihin. Lisäksi syön omega-rasvahappoja. Saattaa olla, että joku unohtui, mutta tässä nämä ainakin suurin piirtein on.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 25, 2015 11:45 

Rekisteröidyin tänne juuri. En ole diagnoosia saanut enkä sitä ole edes hakenut, mutta olen alkanut epäillä että minulla tuo olisi. Olen 43-vuotias nainen ja krooninen väsymys alkoi joitakin vuosia sitten. Luulin sen johtuvan työpaikan sisäilmasta (oli muitakin oireita ja monella muullakin eikä vain minulla), mutta olen vaihtanut työpaikkaa jo 3 vuotta sitten eikä väsymys hellitä. Oireista valitettavan moni sopii. Pitäisi kai saada aikaiseksi mennä lääkäriin mutta kun ei sekään oikein kiinnosta. Anyway, täällä ollaan! :)

Profile  

PostPosted: Mon Apr 13, 2015 04:03 

Heips olen 24vuotias nainen pirkanmaalta. Olen ravannut lääkärissä nyt parisen vuotta silloin tällöin oireideni takia, ja saanut vain masennus-ahdistus diagnooseja. Lihaskipuihin ja nykäyksiin on määrätty vain fysioterapiaa, joka tuntuu tällä hetkellä kovalta tarpomiselta väsymyksen kanssa.

Kaikki lähti siitä kun sairastin vuonna 2013 syksyllä rajun flunssan, silloiselle miehelleni se tuli vain lievänä. Sen jälkeen olin pedissä liki 2kk putkeen. Verikokeista ei löytynyt mitään, mutta yksityinen paikansi hengitystietulehduksen. Antibiooteilla olo hieman parani, mutta elämä on sen jälkeen ollut vuoristorataa.

Olin niin väsynyt kaikkeen, että silloinen miehenikin otti eron. Toisaalta on helpompi olla yksin, kun saa lepäillä rauhassa ja puuhailla vain silloin kun jaksaa jotakin tehdä.

Kuumeilu, lihasvärinät ja sydämentykytykset jatkuvat edelleen.(Aamusyke 120/T-aalloissa poikkeavaa, kuume nousee silloin tällöin kuukaudessa (37- 38c)

Lääkärit eivät osaa tulkita tätä. Saan vain apua tykytyksiin propralista

Olen pohtinut, kannattaisiko satsata vielä kerran yksityiselle,
vai olisiko tämä jo aika varma diagnoosina CFS..
Pohdiskelen. :roll: :evil:

Profile  

PostPosted: Mon Apr 13, 2015 04:48 

Jos oireet alkoivat hengitystietulehduksesta ja antibiootit auttoivat vähän, se voisi viitata krooniseen mykoplasmaan. Siitä kiistellään, onko se sama kuin CFS, mutta ainakin oireet voivat olla hyvin samankaltaiset. Usein tarvitaan kuukausien mittaisia antibioottikuureja, jotta oireet kunnolla helpottavat. Kannattaa käyttää foorumin hakua, täällä on keskusteltu mykoplasmasta tosi paljon, monilla eri foorumialueilla. T-aaltojen poikkeavuus on yleistä CFS:ssä, mutta en tiedä, voi olla myös mykoplasman kanssa.

Sydänoireisiin kannattaa joka tapauksessa kokeilla magnesiumia (hyvin imeytyvässä muodossa, ei oksidina) ja Q10:ä.

Profile  

PostPosted: Tue Apr 21, 2015 05:04 

Hei kaikille,

Olen 29-vuotias mies pääkaupungistamme.

Minulla ei kai varsinaisesti epäillä olevan CFS-oireyhtymää tällä hetkellä, vaan pikemminkin MS-tautia nyt yritetään metsästää. Siitä huolimatta olen kuitenkin lukenut tätä foorumia sen eri aihe-alueisiin syventyen jo useiden kuukausien ajan.

Oireiluni on ollut pitkä vyyhti ja kai vieläkin meneillään oleva sellainen. Diagnoosi siis puuttuu ja olen pitänyt toistaisista vaiheistani blogiakin. Tuntuu että osa oireista sopisi MS-tautiin ja osa sitten olisi jotain ihan muuta ja siksipä elämä on ollut viimeiset viitisen kuukautta aikamoista tutkimusrumbaa.

Lähinnä minua on kovasti kiinnostanut sekä CFS-sivuston tarjoama informaatio erinäisistä lisäravinteista ja myös nämä keskustelut joissa CFS:ää sairastavat ovat valottaneet tietoa oireistaan ja mahdollisista tavoista lievittää sairautta taikka ehkä jopa parantua siitä jollakin aikavälillä. Erityisesti itseäni on kiinnostanut kokemukset LDN:n ympäriltä, sillä saamani informaation mukaan se voisi auttaa mm.MS-taudissakin oireita pysymään kurissa ja siksipä olen nyt tässä varhain liikkeellä informaation keräämisen tiimoilta.

Valitettavan alitunnettu tämä CFS on kotimaassamme ja vieläpä sellainen mihin moni potilas ei tunnu saavan tarkoituksenmukaista hoitoa tällä hetkellä. Huonosti on informaatiota syvemmin saatavilla tätä Maija Haaviston ylläpitämää sivustokokonaisuutta lukuunottamatta.

Onneksi kuitenkin se on olemassa, sillä minulle se on valottanut mittaamattoman arvokkaasti erinäisten autoimmuunisairauksien vaihtoehtoisia hoitamistapoja sekä ylipäätään antanut ihan keskusteluketjuja seuraamalla monia arvokkaita vinkkejä ties minkälaisten seikkojen seuraamiseen outojen oireilujeni valossa.

Profile  

PostPosted: Sat May 02, 2015 07:28 

Hei kaikille,

Olen 44 vuotias nainen Tuusulasta. Diagnoosini (tai diagnoosiepäily) on tässä vaiheessa vielä autonomisen hermoston poikkeava toiminta (laiska sentraalinen(?) sympaattinen hermosto), mikä lienee yhden teorian mukaan usein Cfs:n taustalla. Cfs-diagnoosia minulle ei vielä tehty, mutta se saattaa olla vain ajan kysymys, mikäli tämä hermosto-diagnoosi on oikea.

Minulla häiritsevin oire on rasituksen (sekä fyysisen että henkisen) siedon heikkeneminen viime syksystä lähtien. Aluksi hölkän jälkeen, sittemmin välistä jo lyhyestä kävelystäkin seuraa järjetön jano, sykkeen nousu ja päänsärky. Tämä saattaa kestää useita päiviä, etenkin jano yli viikon. Näihin liittyy usein nivelsärkyä ja reisilihasten hapotusta. Näitä oireita on sitten seurannut univaikeudet. Ja unettomuutta kognitiiviset ongelmat. Tällaisia kohtauksia minulla on ollut viiden vuoden aikana pari viime syksyä ennenkin, mutta nyt tilanne jäänyt päälle ja pahentunut pikkuhiljaa. Unet olen saanut Ataraxilla kuriin ja aivosumun samoin, mutta rasituksen sietokyky ei ole kohentunut. Tällä hetkellä uskallan kävellä vain noin 10-15 minuuttia kerrallaan aivan todella hitaasti.

Minulla kohtauksiin on aina liittynyt poikkeuksellisen kova stressi ja ennen tätä syksyn tilannetta minulla oli ollut vuoden päällä erittäin hankala elämäntilanne ja sen päätteekksi päätin vielä idioottimaisuuksissani lähteä vähähiilihydraattiselle dietille. Erittäin huono idea stressaantuneeseen kehoon.

Epäilin itse ensin stressin aiheuttamaa ylikuormitustilaa tai lisämunuaishäikkää. Aamukortisoli oli syksyllä 356 eli ihan ok käsittääkseni. Perus verikokeet kanssa tehty syksyllä ja nekin pääsääntöisesti ok. Mitään tarkempia mittauksia ei ole tehty (tyyliin kortisolin sylkitestit, rt3 arvoja tmv).

Cfs-epäily lähti siitä, kun minulle tehtiin työterveyshuollossa FirstBeat analyysi (sykevälimittaus) ja siitä havaittiin kehoni olevan erittäin ylikuormittunut. Työpsykologi väläytti minulle tämän yhteydessä väsymysoireyhtymän mahdollisuutta. Kävin tällä viikolla aiheesta osaavalla lääkärillä.

Nyt kokeilussa on LDN ja katsotaan vaikuttaako se. Kirjoittelin siitä tuonne LDN ketjuun.

Kiitos palstasta, hienoa että on tällainen paikka!

Profile  

PostPosted: Tue Jun 16, 2015 06:02 

Tähän asti lähinnä paniikkia ja vitutusta tänne foorumille purkanut. Mutta siis. Hei. Olen 19-vuotias poika Helsingin mailta. Sairastuin ylikuntoon 2011 kesällä. Tämän huomasin elokuussa. Thaiboxingilla aloitin tammikuussa ja kuntosalin otin mukaan heinäkuussa kuukaudeksi. No mutta sain siis itseni todella pahaan ylikuntoon, pidin viikon tauon, ja jatkoin vielä 2kk tahdonvoimalla treenaamista varmaan n 2-3 krt viikossa todella rankkoja thaiboxing-treenejä.

Lokakuun viimeisinä päivinä sitten lopetin kokonaan. Ylikunto ei kuitenkaan ikinä jättänyt minua rauhaan, koska koulu, päihtedenkäyttö yms. Pitivät sitä ylhäällä. Noh tänä vuonna hommat sitten eskaloituivat. Olin viime syksystä lähtien piiputtanut itseäni pilven myynnillä ja yrittämällä kahta tyttöa samaan aikaan. Pilvenmyynnin älysin lopettaa, toisesta tytöstä pidin kiinni.

Joulukuun lopussa tyttö antoi pakit ja sanoi haluavansa olla vain kavereita. Tämän jälkeen tulin muutamaksi päiväksi aika surulliseksi, tulin kuumeeseen ja lepo maistui. Uudenvuoden jälkeen tulin kuitenkin tulokseen että tytöllä on sen verran kiinnostusta muhun että haluan yrittää. Virhe. Kuumeilut loppuivat. Olin syksyllä todella paljon kipeä. Ne loppuivay stressin kasvaessa liiaksi. Noh kolmisen kuukautta vedin sitten tyyliin pakko jaksaa meiningillä, tyttö valtasi lähes kaikki ajatukseni ja en huomioinut juurikaan fyysisen tilani heikkenemistä.

Noh suhteemme tapainen lopahti sitten siinä maaliskuun loppupuolella. Stressi ei meinannut jättää kuitenkaan rauhaan. Olin menossa psykologille asiasta, mutta ennen ensimmäistä psykologikäyntiä, romahdin. Olin juuri rentoutumut illalla, nähtyäni tyttöä viimeisen kerran. Rentous valtasi minut ja olin tuntevinani kuumeen tulon. Mutta sitten. pHäym. Muistin psykologiajan ja hirveät butn outtisen tuntuiset stressit ja ahdistukset päälle. Noh kampesin itsebi kuitenkin paikan päälle. Noh lyhyestä virsi kaunis "psykolgisuhteessa" oleminen aiheutti samantyylistä joskin vieläkin radikaalimpia stressiä kuin tytön kanssa oleminen. Tässä siis painin hirveiden "psyykkisten" ongelmien kanssa, keho jatkuvassa hälytistilassa ja keho heikkeni koko ajan.

Lopulta sitten hylkäsin ajatuksen psykologista mikä jäi kyllä vielä aiheuttamaan stressiä ja jonkinasteista masennusta. Kunto heikkeni pikkuhiljaa. Koin siis ristiriitaa vähän niin kuin tytön kanssa ollessani stressasin koko ajan olenko hänen kanssaan vai en. Tämä sitten siirtyi psykologiin.

No lopulta kun koin vielä ristiriitaa ajattelin "noh olen jo niin heikossa fyysisessä kunnossa etten pystyisi enää lähtemään tapaamaan psykologia. Mikä oli tavallaan totta mutta aika huolestuttavaa.

Lopulta oltuani kuitenkin psykologiin kontaktissa, tämä suositteli osastoa mihin sitten lähdinkin levon toivossa. Täällä ruokailut on tuntunut varsinkin fyysisesti liian raskailta. Kädet jaksaa syödä vain osan ateriasta, loput on sitten ylirasitusta. Kävelykunto surkea, pallea ja jalat rasittuvat helposti. Mitään kunnon liikutaa ei pysty todellakaan harrastamaan. Tuntuu kuin olisin burn outissa ja sairaala olisi liiallinen työmäärä. Tämä kyllä vaihtelee ajoittain tunnen sopeutuvani paremmin. Sosiaalisesti olenkin sopeutunut todella hyvin. Siitä saa apua. Mutta fyysinen kunto tuntuu vain heikkenevän. Tuntuu etten pääse sairastamaan kun on pakko jaksaa. Tällä hetkellä pidän kyllä toivoa yllä. Toivoa sopeutumisesta ja kotiin pääsemisestä. Olen alkanut ottaa vähän sellaista asennetta että omaisin cfs:n. U know. Teillä on hirveät oireet mutta elätte kuitenkin. Toivon tietysti palautumista mutta tuntuu pikkuhiljaa että esim niskalihakset ovat niin heikkona että kaikenlainen makaaminen yli lyhyen ajan on liiallista rasitusta niille. Eli vähän umpikujaiselta tuntuu :/ Noh toivon että pärjään himaan pääsyyn asti ja että himassa saan luotua itselleni elämän jota pystyn elämään. Koulua yritän varmaan syksyllä jaksaa mutta kuntoni ei tällä hetkellä kyllä oikein mitenkään kestäisi sitä enkä kyllä usko että kunto oikein paranee (huomaa niskalihakset). Noh etänä sitten jossei muuten. Luovuttaa en aio. Tällä hetkellä omaan toiveita palautumisesta, ehkä se jotenkin vielä löytyy. Psykologiin aion ottaa puhelintapaamisia vapauduttuani, koska mm suhteen jälkeisiä ristiriitoja vielä käsittelemättä + muutenkin varmaan auttavaa. tässähän tää. eteenpäin vaan!!

Profile  

PostPosted: Wed Oct 28, 2015 08:39 

Olen 41-vuotias perheen isä, joka on ollut enemmän tai vähemmän sairas 25 vuotta. Aloin saamaan n. 16 vuotiaana paniikkikohtauksia ja siitä ruljanssi on alkanut. Työpaikka lääkärit eivät ole osanneet auttaa ja osa nauranut pihalle. Fyysistä työtä tein 20 vuotta, mutta oli pakko lopettaa. Ei enää kroppa ja pää kestänyt. Minulla on monia noista oireista joita täällä kirjoitetaan, mutta diagnoosia en ole, enkä varmasti ikinä tule saamaankaan. Pahimmat ongelmat ovat uupumuksen lisäksi lihaskivut, sekä ajoittainen aivosumu ja sanojen katoaminen. Olen myös herkkä kirkkaille valoille, ja haistan välillä ihan sekopäisen hyvin. Minua auttaa hieman pienenpieni annos mielialalääkettä. Ja välillä otan muutaman päivän burana kuurin. Käyn myös alkeis joogassa joka tekee hyvää hetken. Opiskelen uuteen ammattiin ja aika näyttää miten tässä käy. Liikuntaa jaksan harrastaa koiran kanssa kävelyn muodossa ja rumpujen soittoa, mutta soiton jälkeen on kyllä takki tyhjä. Akupunktiosta en ole saanut mitään hyötyä, enkä mistään täältä lukemistani lääkkeistä.

Profile  

PostPosted: Wed Oct 28, 2015 11:32 

Tervetuloa foorumille. Miksi ajattelet, ettet voisi saada diagnoosia? Asutko niin syrjässä?

CFS:n diagnoosista ei ole välttävää merkittävää hyötyä, paitsi jos löytää lääkärin jolta saa myös hoitoa. CFS:n ja fibromyalgian hoito -kirjassani esitellään yli sata lääkettä (jonka jälkeen on tullut käyttöön vielä monia uusia) ja sopivia lisäravinteitakin on kymmenittäin, joten hieman epäilen, että olisit vielä kaikkia kokeillut.

Diagnoosissa on toki erityisen tärkeää erotusdiagnoosi, jottei jää huomiotta muita sairauksia. Hyvin suuri osa CFS-epäilyistä sairastaa kuitenkin jotain muuta sairautta eikä CFS:ää.

Profile  

PostPosted: Fri Oct 30, 2015 10:38 

No joo olen muutamaa lääkettä ja joitain luontaistuotteita käyttänyt. Lääkkeet tuntuivat tehoavan päinvastoin ja luontaistuotteet on niin perhanan kalliita, enkä ole varma oliko niistä edes hyötyä.

Profile  

PostPosted: Fri Oct 30, 2015 11:08 

Jos lääkkeet toimivat "päinvastoin", se on usein erinomainen johtolanka siihen, mistä lääkkeistä sitten voisi saada hyvän vasteen! Eli kannattaa postailla tänne näiden hoitojen ketjuihin ja kysyä.

Suomessa luontaistuotteet ovatkin usein kalliita. Monia saa kuitenkin verkosta hyvinkin edullisesti. Käytän suurta määrää eri luontaistuotteita ja useimmat maksavat luokkaa 3 e/kk. Muutama tehokkaimmista on joka tapauksessa suht kalliita, kuten riboosi, mutta sitä suosittelen kyllä kokeilemaan silti. Siitä kyllä huomaa, toimiiko vai ei.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 420 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]