Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 05:39

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Onnistuuko muilta kuntoilu?
PostPosted: Tue Sep 08, 2015 09:43 

Nyt täytyy myöntää, että tein liian vaativan lenkin koiruuden kanssa. Keräsin samalla sieniä. Loppumatka oli yhtä tuskaa voimattomuuden vuoksi. Olen koko illan levännyt ja tuntenut itseni kipeeksi ikäänkuin flunssa olisi tulossa päälle. Palelen aivan hiveesti ikäänkuin kuume tekisi tuloa. Nyt täytyy levätä kunnolla.

Profile  

PostPosted: Wed Sep 09, 2015 03:51 

Ei todellakaan onnistu. Seurauksena vain huonoa vointia ja uupumusta. Huonovointisuus ja uupumus hellitti jonkin verran, kun älysin LOPETTAA kaikenlaisen liikunnan ja aktiviteetin (tai ainakin todellakin minimoida sen).

Profile  

PostPosted: Thu Sep 10, 2015 01:21 

Ei onnistu. Olen kuin makaroni. Valkoinen ja veltto.
Kävelen kun hyvä päivä sattuu ja silloinkin voi olla että lonkkaan koskee tai selkään.

Profile  

PostPosted: Thu Sep 10, 2015 06:36 

En ole vuosiin ottanut lenkillä juoksuaskeleita (paitsi joskus bussiin on ollut pakko jotenkin lönksyttäen kiirehtiä). Normaali lenkkini on n. 1,5-2 km.

Parina päivänä, varsinkin tänään oli aivan ihme tunnetta, että tekee mieli välillä ottaa juoksuaskeleita. Kun on kiire muissa tekemisissäni, niin on kiire lenkiltä pois. Mutta mitä, mitä ihmettä! Tein juoksupyrähdyksiä, ihan kevyesti.

Eilen bussista pois noustua tuli vasen polvi niin kipeäksi, että piti ontua koko päivän kävellessä. Tänään se ei ole kipeä! Mikähän tuokin oli?

Olen nyt sitä mieltä, että viimein tämän vuoden elokuussa yksi lääkäri uskalsi antaa minulle tarpeeksi(?) vahvan antibioottikuurin. Hänhän sanoi, että sillä lähtee mahdollinen mycoplasmakin ja borrelioosi (mitä itse kyllä epäilin): 2x100 mg Doximyciniä 2 viikkoa. Monena vuonna minulla on nielurisa-tai poskiontelotulehdukseen tai Mycoplasmaan ollut Doximedia annoksella 1x150 mg. Kuureja on ollut monia ja jopa kuukauden mittaisia. Aina tulehdukset aktivoituvat tai uusivat, ja oireita on ollut laidasta laitaan.

Olen parina päivänä ollut myös kamalan aikaansaava. Tänään lenkin lisäksi olen mm. pessyt pyykkiä ja siivonnut koko huushollin yksin, kun mies on mökillä. Tosin nyt vasen korva pitää kamalaa hurinaa ja on hurja nälkä, jo aamulla aikaisin oli nälkä.

En vielä osaa uskoa, että vuosien ajan kestäneet krooniset infektioni olisivat poissa ja kuntoni paranisi lopullisesti. Nyt ajatellen tuntuu, että infektioni olisivat olleet suurelta osin epäkuntoisuuteni takana (vaikka mitä oireita ja niiden vaihteluja). Ehkä tämä on vain selvempää oireilu-oireettomuus -vaihtelua, ja huomenna olen taas huonossa kunnossa, kun olen rehkinyt. Toivottavasti näin ei tapahdu.

Profile  

PostPosted: Mon Dec 07, 2015 02:34 

Eipä juuri. Lyhyehköt ja hitaat kävelylenkit. Siinä se.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]