Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Fri Nov 24, 2017 05:03

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Alkaa jo väsyä vaimon väsymykseen
PostPosted: Thu Nov 19, 2015 12:03 

Olen vuosia parhaani yrittänyt tukea vaimoani hänen väsymyksessään. Nyt alkaa riittää: ikään kuin minä olisin hänen väsymykseensä syyllinen. Huutaa, paiskoaa ovia, saa tehdä mitä vaan: hänhän sairastaa väsymysoireyhtymää. Väärin valitut, hyvääkin tarkoittavat sanat, saavat aikaan joko kiukkupuuskan. Mököttää saa milloin vaan.

Ei oikein jaksa enää. Jos apu ei kelpaa, tai se ei ole oikeanlaista, niin olisiko aika tehdä johtopäätöksiä? Olen oikeasti alkanut miettiä pitäisikö muuttaa erilleen 20 liittovuoden jälkeen. Ainakin selviäsi se, olenko minä kaikkeen paskaan syyllinen. Sitä paitsi minäkin haluan elämäni takaisin. Mulla on vielä terveitä vuosia jäljellä: pitääkö ne käyttää pelkän vittumaisuuden katselemiseen?

Sam.

Profile  

Post subject: Re: Alkaa jo väsyä vaimon väsymykseen
PostPosted: Thu Nov 19, 2015 01:53 

Pitkäaikaissairaus voi rassata suhdetta pahasti puolin ja toisin. On vaikea arvella asiaa tietämättä, onko vaimosi kiukuttelu kiinni persoonallisuudesta vai sairauden vaikutuksesta aivoihin, joka on ihan mahdollinen syy. Kurjaa sen kohteena on toki silti olla. Jos syy olisikin orgaaninen, ei se tietysti tarkoita, että mitä tahansa tarvitsee kestää.

Polo on määrännyt raivokohtauksiin hoidoksi ranitidiinia, joka on ihan reseptivapaa lääke (en ole ihan varma käytetäänkö sen kanssa tällöin myös normaalia antihistamiinia). Hän uskoo nimittäin histamiinin vaikuttavan asiaan ja ranitidiini salpaa H2-histaminiireseptoreita. Jotkut tällä foorumilla ovatkin saaneet tästä hoidosta apua. Ranitidiinilla hoidetaan CFS:ää myös muuten, joten ehkä tätä hoitoa voi ehdottaa aiheuttamatta uutta raivaria...

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Fri Nov 20, 2015 12:11 

Minulle miesystäväni sanoi ystävällisesti; olet kuin miesjuoppo.

Siis en saa mitään aikaan. Istuskelen pitkin päivää ja en jaksa siivota.

Parempi asua erillään, koska yhteiselo ei onnistu toista ärsyttämättä.

Last edited by Sielulintu on Mon Nov 23, 2015 07:05, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 22, 2015 11:21 

Meillä taas mies kiukuttelee aiempaa enemmän/lähes jatkuvasti MS-taudin takia. Eilen sanoin ensimmäistä kertaa suoraan, että ms-tauti ei okeuta hänen kiukkuista käyttäytymistä ja jääräpäisayyttä. On ollut hiljainen mies eilisestä saakka, tais osua sanomani. Huimaus on suurin ongelma.

Ei suostu kokeilemaan LDN.ää!!!

Profile  

PostPosted: Thu Nov 26, 2015 07:28 

Ranitidiini, kauppanimellä Ranixal, on tasannut mulla mielialaa. Kannattaa ehkä kokeilla, jos ei ole jo kokeilussa.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 01, 2015 01:59 

Onneksi meillä ei rasita. Puolisoni ei koskaan valita siitä jos en ole jaksanut tehdä mitään, vaan muistuttaa etten saa riehua liikaa.

Toivon jaksamista kaikille myös ihmissuhteiden saralla. On hyvin traagista jos sairaus muuttaa toista niin, ettei yhteiselo enää suju.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 01, 2015 12:33 

Voihan se olla ettei niinkään muuta, vaan se terve saa tarpeekkseen kun näkee vihreää ruohoa aidan toisellapuolella.

En minäkään jaksais möllöttävää ihmistä koko elämää. Paitsi itseäni on jaksettava mutta se on eriasia.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]