Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 11:25

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Alkoholi
PostPosted: Wed Jun 20, 2012 11:30 

Kiitti molemmille vastauksista! Hyvät vastaukset. Ite en suoranaisesti usko kuuluvani kumpiinkaan noista Maijan rymistä mutta jotain siltä väliltä. Mutta henkilökohtaisesti tuntuu juuri että se laitta kropan yli kierroksille eli eikö se käytännössä ole sama asia että rasittaa kroppaa ja sitä mukaan myös väsyttää. Paha sanoa millä tavalla se sitten vastaa että rasittaisi itseään fyysisesti.

Profile  

Post subject: Re: Alkoholista
PostPosted: Sun Oct 04, 2015 01:09 

Kun olen edellisen kerran ottanut alkoholia/siideriä (vappuna), se sentään tuntui siltä eli lämmitti vähän suussa ja rokatorvessa, eikä ollut mitäänsanomatonta, kuten oli tänää. Lempisherry oli kuin vettä jois, ei maistunut miltään :shock: . Sitten päätin maistaa Amarettoa, sekin oli kuin vettä vaan kahvin kanssa. "Raaka" Amaretto sentään hieman lämmitti suuta, muttei niin makeaa pysty ottamaan sellasenaan.

Nyt ymmärrän miksi siideri tuntui mehulta. Enää ei saa mitään iloa/kokemusta alholipitoisista juomista. Otin sen verran, että nupissa pitäis tuntua, vaan ei tunnu eikä lämmitä mieltä. Kyllä on aistien toiminta mennyt heikoksi. Ei ole enää mitään huvia ottaa kuppia harvoin, silloin tällöin. :roll:

Profile  

PostPosted: Sun Oct 04, 2015 10:40 

Hei, samaa ajattelin nyt aamusella kuin Jattakin, ei mitään iloa alkoholista, jos nyt siitä joskus sitä on ollutkaan :?
Eilen illalla otin pienen viinilasillisen (8 cm), nautin sitä pikkuhiljaa ja odotin pientä huumaavaa tunnetta. Maku oli ihan hyvä (luomu) mutta ei mitään muuta tunnetta tullut. Ja edellisestä lasillisesta on kyllä kuukausia aikaa. Jos nyt jotain positiivista tästä hakee on se ettei rahaa enää tähänkään mene :)

Pari vuotta sitten oli tilanne se että krapula iski lasillisen jälkeen, olin punainen kuin krapu. :cry:

Profile  

PostPosted: Sun Oct 04, 2015 06:45 

Ymmärrämme toisiamme hyvin Sirpa. :?

Siinä kävi kuten käy eli nukuin yön huonosti, pinnallista unta. Ei mitään huppelia eikä mitään krapulaa. Silloin klun otan alkoholia, en ota kaikkia lääkkeitä. Nyt on vain turha väsymys päällä.

Silloin joskus, ennen, sai vähän laukaistua lihasjännitystä. Nyt ei ole sitäkään apua. Rahat tulevat säästymään.

Profile  

PostPosted: Mon Oct 05, 2015 03:40 

Käytän enää hyvin vähän. Menee päähän heti ensimmäinenkin siemaus! Kamalaa... nuorena kärsin aina hirveistä krapuloista jos olin erehtynyt viihteelle lähtemään. Siis sellasia 2 päivän oksennuskuureja ja kuolemaolotiloja.
Nykyisin olen tajunnut etten oikein kestä alkoholia. Joskus otan viinilasin relaksantiksi mutta sekään ei enää toimi, ainoastaan nukahduslääkkeenä toimii, uni tulee saman tien vaikka istuallaan!

Profile  

PostPosted: Sun Nov 08, 2015 12:17 

Olin eilen riistaillallisilla, jonka oli laittanut ammatttikokki. Harmittelin syödessä etten maistanut makuja, kuuntelin vain muiden kehuja ja tunnustelin ruoan rakennetta. Silli oli itse tehty alusta loppuun saakka, kuten myös piparsipuli. Oli hirveä ja peuraa monessa muodossa...

Tietysti nautin kuohujuomaa, 3 annosta punaviiniä,pullon olutta ja boolia reilusti. Vanhojen merkkien mukaan minun olis pitänyt olla jo illalla ihan kipeä punaviinistä, vaan en ollut tai olin yöllä oli niin kipeä muuten, oli tajuttomat lihaskrampit varpaissa, jalkapohjissa ja pohkeissa. Ei auttanut villsukat, Mg, kalkki tai kipulääkkeet. Krampit jäytää edelleen. Outoa oli myös se, ettei tarvinnut käydä wc.ssä kuin kerran/6h. Alkoholi ei vaikuttanut antid. hormoonin eritykseen.

Olin niin kipeä kramppien takia, että ilolientä en tule kovin usein nauttimaan vaikka ei tullut humalaa tai krapulaa.

Voitin arvonnassa kilon hirvenlihaa.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 09, 2015 12:19 

Hei,

Kerroin Pololle siitä, kuinka alkoholin nauttiminen on nykyään turhuutta eli oli elämäni ensimmäinen nautintojen ilta ilman wc-ravia, humalaa, oksentelua, migreeniä ja krapulaa. Mistä on kyse?

Hän vastas seuraavaa: Kiitos mielenkiintoisen havainnon raportoinnista. CFS-potilailla alkoholin sietokyky on yleensä huono, nyt sinulla näytti sitä olevan humalan ja krapulan estymisen suhteen. Voi hyvinkin olla LDN-vaikutus, mutta vastaavaa en vielä ole aikaisemmin kuullut. Pitääpä kysellä tarkemmin.

Sirpa sinä voisit kirjoittaa myös Pololle havainnoistasi, kuten kirjoitit aiemmin...
Sirpa wrote:
Hei, samaa ajattelin nyt aamusella kuin Jattakin, ei mitään iloa alkoholista, jos nyt siitä joskus sitä on ollutkaan :?
Eilen illalla otin pienen viinilasillisen (8 cm), nautin sitä pikkuhiljaa ja odotin pientä huumaavaa tunnetta. Maku oli ihan hyvä (luomu) mutta ei mitään muuta tunnetta tullut. Ja edellisestä lasillisesta on kyllä kuukausia aikaa. Jos nyt jotain positiivista tästä hakee on se ettei rahaa enää tähänkään mene :)

Pari vuotta sitten oli tilanne se että krapula iski lasillisen jälkeen, olin punainen kuin krapu. :cry:

Profile  

PostPosted: Mon Nov 30, 2015 02:07 

Ei varsinaisesti vaikuta mulla alkoholin sietokykyyn, pystyn juomaan 5-6 siideriä tulematta kauheasti humalaan, niinku pystyin ennen sairastumistakin.

Lähinnä vaikuttaa siihen, että seuraavat päivät on sitten ihan hirveitä, kaikki oireet pahenee.

Riippuu myös, mitä juon. Punaviini on pahin. Kuohuviiniä ja siideriä olen tähän saakka sietänyt pari lasia, mutta nyt alkaa niidenkin kanssa olla se tilanne, että en viitsi edes yhtä ottaa, kun olo on niin karmea seuraavat pari päivää. En ole absolutisti ja ottaisin mielelläni vaikka viikonloppuna pari lasia kuoharia tai pari siideriä mutta nyt on about puoli vuotta ollut niin kamalat ne jälkioireet, että mieluummin olen ottamatta. Meni sekin ilo elämästä....

Samanlainen "efekti" mulle tulee muuten suklaasta ja kahvista. Kahden päivän "suklaakrapula" on aika hirveä. Niitäkin ihan mielelläni kyllä nautiskelisin molempia :(

Profile  

PostPosted: Wed Dec 09, 2015 02:27 

Minulla ei myöskään vaikuta alkoholin sietokykyyn mitenkään, ei edes tämä "absolutismi". Aina olen kestänyt poikkeuksellisen paljon alkoholia, minkä vuoksi olen epäillyt jotakin imeytymishäiriötä.

Krapulat sen sijaan saan tuhatkertaisina ja pahimmillaan olen maannut äärimmäisissä hermosäryissä, saanut kurkunturvotuksen tai oksentanut verta. Ja tulee jo yhden alkoholiannoksen nauttimisesta..

Siitä syystä olen nykyään absolutisti eikä todellakaan kiinnosta alkoholinkäyttö. Vuoden välein olen saattanut testata, että josko jossakin pakkotilanteessa voi sen shampanjalasin juoda, mutta ei ole koskaan kannattanut.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]