Kiitos Ankufi

. Toki kaikki tuo levottomiin jalkoihin liittyvä ja netistä löytyvä on minulle tuttua, niin monta vuotta olen yökaudet asiaa googlaillut ja yrittänyt selvittää syytä sekä löytää ratkaisua.
Kylmä/kuumasuihkut eivät minulla auta, joskus vuosia sitten vaivan ollessa vielä satunnaista niin sain kylmägeelistä ja kompressiosukista helpotusta ja kykenin nukahtamaan, mutta nykyään sellaiset eivät enää toimi.
Magnesiumiakin tosiaan olen suihkuttanut jalkoihin jo monta vuotta ja syönyt tablettina (sitraatti), mutten ole helpotusta vaivaan saanut.
Juon vain aamulla kupillisen kahvia ja sillä ei ole vaikutusta suuntaan tai toiseen vaivan kanssa. Ei myöskään alkoholilla. Jossain tiede.fi keskusteluissa oli jopa että jonkun lääkärin mukaan alkoholi auttaisi, mutta näin ei kohdallani ole. Vettä juon myös paljon jne.
Tällä hetkellä minulla on käytössä E-vitamiini, rutiini ja mucuma, sekä 5-HTP (luin sen vaikuttavan dopamiini tuotantoon). Hemoglobiini ja ferritiini ovat tällä hetkellä hyvät. Aiemmin ferritiinini oli hyvin alhainen ja toivoinkin että saisin sitä nostamalla ratkaisun ongelmaani, mutta ei vaikutusta vaikka rauta-arvot ovat nyt hyvät.
Levottomat jalat on kyllä hulluksi tekevä vaiva, ei ihme että ihmisiä kidutetaan pitämällä herellä, sitähän omat jalatkin tekevät. Joka kerta kun meinaat nukahtaa, niin jalkoja on pakko liikutella, kuin ihon sisällä menisi komppanja muurahaisia tai jalkoja sähkötettäisiin. Sama ongelma on kun yritän nukkua päiväunia. Voin vaikka kuinka rauhassa lukea, mutta kun ummistaisin silmäni ja antaisin itselleni luvan nukahtaa niin jalat villiintyvät. Outoa, oikeesti. Mikä ihme sen saa aikaan? Juuri nukahtamiseen se liittyy... Koska voin maata sängyssä juurikin lukemassa, katsomassa iPadilta ohjelmaa tai mitä vaan, mutta kun meinaan nukahtaa tai päätän alkaa nukkua, niin jalat aktivoituvat heti.
Olen kokeillut myös kylmiä kylpyjä, uimahallin kylma-allasta, jopa avantoa mutta siitä jalat "hermostuvat" täysin.
Se tekee oikeasti hulluksi, välillä yöllä miettii leikkavansa jalkansa irti. Tekisi mitä tahansa, että saisi sen loppumaan. Joten se, että salpauslääkitys nyt pahentaan oireitani niin en usko voivani jatkaa sitä. Tulen hulluksi jalkojeni kanssa.
Yleensä kuukautiskierto määrittelee jonkin verran levottomia jalkojani ja tässä kohtaa kiertoa on muutama yö kun selviän ilman lääkettä, joten yhdostän kyllä oireiden hurjan pahenemisen (jopa käsiin) nyt noihin antihistamiineihin.