Tuli sähköpostia Unestasta, LDN-tutkimus on lähtemässä käyntiin.
En sen enempää tässä avaa tutkimusta, koska en tiedä, missä määrin siitä voi ja saa kertoa ulkopuolisille. Mutta tutkimusaika on melko lyhyt ja ilmeisesti tarkoitus on nimenomaan tutkia sitä, mitä tapahtuu, kun jättää LDN:n pois. Toisinsanoen, tutkia nimenomaan sitä, miten ne, jotka ovat LDN:stä hyötyä saaneet, huomaavat vointinsa muuttuvan (jos huomaavat), kun LDN jääkin pois lääkityksestä (tai ei jää jos et syökään plaseboa).
Mielenkiintoinen tutkimusasetelma. Itse olisin toivonut kyllä pidempiaikaista tutkimusta, koska noin lyhyessä ajassa ei välttämättä LDN:n poisjättämisen seurauksia ehdi kaikilla potilailla tulla. Itse sain LDN:stä hyödyt vasta parin kuukauden jälkeen (ja tutkimus on tätä lyhyempi), tosin haittavaikutukset LDN:n tauottamisesta olen saanut jo muutamassa päivässä (tutkimusjakso on pidempi kuin muutama päivä). Olen joutunut tauottamaan LDN:n useampia kertoja, koska olen tarvinnut opioideja selkäkipuihini ja minulla LDN on neutraloinut opioidien tehon kokonaan (sen ei pitäisi tehdä sitä, päinvastoin, mutta kun tekee niin tekee niin tekee minulla).
Hienoa, että homma etenee!