fedja wrote:
Tähän kauheaan jumitukseen, paineeseen ja kiristykseen päässä relaksantteja. Sanoin, ettei ne auta. Sanoi, että venyttele. Sanoin, etten pysty, sehän siinä onkin ongelma, kun paine pahenee kun yritän venytellä niskaa. Seuraavaksi sanoi, että lepää ja odottele, että menee ohi. Sanoin, että tämä oireilu on normaalista poikkeavaa. Yleensä niskaoireet pahenevat rasituksessa ja helpottavat levossa ja venyttelyllä.
Valitettavaa, ettei apua löydy. Maija on antanut vinkkejä vaihtoehtohoitoihin. Toivottavasti ne auttaa. Haluan kommentoida venyttelyä. Minulle on pikku hiljaa vuosien kuluessa valjennut, että olen aiemmin venytellyt monin tavoin väärin. Lääkärit eivät usein osaa neuvoa kovin hyvin venytyksiä. Ehkä on mahdollista esim saada lähete terveyskeskuksen omalle fysioterapeutille, joka ehkä osaa auttaa oikeisiin venytyksiin, jotka auttavat. Voi olla ja ainakin minulla oli, että perusniskavenytykset ja monet muutkin venytykset vain pahensivat kipuja. Lopulta kuitenkin löytyi liikkeitä, jotka todella auttavat. Aika monta ns asiantuntijaa töytyi käydä läpi ennen kuin parempi tapa tehdä liikkeitä löytyi. Ehkä sinullekin olisi mahdollista löytää venytyksiä, jotka auttavat.